Diesel-polttoaineen hinnan nousu

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Dieselin hintaa nostetaan nyt railakkaasti. Juttu tulee takaisin jostain toisesta päästä. Nimittäin hinnan nostaminen ei perustu objektiivisiin syihin vaan johonkin muuhun. Vai perustuuko? Ainakin ilmastotalkoot unohdetaan. CO2-taloudella ei siis ole merkitystä tässä.

Miten lienee biodieselin tuottamisen kanssa. Uskaltavatko tuottajat panostaa noihin laitoksiin? Iskeekö himoverottaja suoraan tuottajia niskaan, jos joku alkaa rikastua tuottamalla biodieseliä keinotekoisen korkealle hinnoitelluille markkinoille?

Biodieseliä kannattaa nykyhinnoilla tehdä Lidlin ruokaöljyistä. Eli jossain kohdassa lienee juttu pielessä. Pitäisikö Lidlin ruokaöljyihin lätkäistä jotain veroa väliin?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Kommentit (5)

Vierailija

Uutimissa oli että eeuussa on valmisteilla yleinen verotuksen muutos tai jotain ja suomen erityiset verot lakkaa ... ehkä kun tieto neuvostoliiton kaatumisesta saavuttaa kyseiset ministeriöt ja polttoainealan lobbari lakkaa naimasta jotain ministeriä tms.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Kai ratkaisulla on tarkoitus paitsi tukea Kreikkaa, niin myös pohjustaa maaperää uudelle biodieseltehtaalle.
Itselleni on melkein sama paljonko diesel maksaa, kun sitä menee 4.5 l / 100 km, mutta kuljetusyrittäjiä ei käy kateeksi. Onneksi sentään jo nykyään osaavat laittaa sopimuksiin polttoainepykälät, jotka takaavat, että taksat seuraavat polttoaineen hintaa.

Vierailija
Denzil Dexter
Kai ratkaisulla on tarkoitus paitsi tukea Kreikkaa, niin myös pohjustaa maaperää uudelle biodieseltehtaalle.
Itselleni on melkein sama paljonko diesel maksaa, kun sitä menee 4.5 l / 100 km, mutta kuljetusyrittäjiä ei käy kateeksi. Onneksi sentään jo nykyään osaavat laittaa sopimuksiin polttoainepykälät, jotka takaavat, että taksat seuraavat polttoaineen hintaa.



Mulla menee reilu litra enemmän mutta sama se tälle yksityisen ajamiselle.

Tuntuu omaan jalkaan ampumiselta, jos kuljetusfirmoille, busseille ja muille ei tule helpotusta.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

En ole ainakaan 6 vuoteen tankannut Suomessa. En ole varsinainen Venäjän tankkaaja, vaan on ollut muutakin asiaa sinne.

Autossa on 70 litran tankki ja 10 litraa saa tuoda kanisterissa.

Sielläkin polttoaineiden hinnat ovat nousseet. Tais diesel olla 16 ruplaa/ litra, kun aloin käydä. Nyt se on jo 30 ruplan/ litra tuntumassa. Mutta tuo suhde 50% Suomen hinnasta säilynyt melko hyvin. Nyt on kyllä viime aikoina euron kurssi ruplaan nähden hieman huonontunut (prkl Kreikka, Käteinen ja Urpolainen).

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Denzil Dexter
Kai ratkaisulla on tarkoitus paitsi tukea Kreikkaa, niin myös pohjustaa maaperää uudelle biodieseltehtaalle.
Itselleni on melkein sama paljonko diesel maksaa, kun sitä menee 4.5 l / 100 km, mutta kuljetusyrittäjiä ei käy kateeksi. Onneksi sentään jo nykyään osaavat laittaa sopimuksiin polttoainepykälät, jotka takaavat, että taksat seuraavat polttoaineen hintaa.
minulla ei ole edes Diesel-autoa, mutta silti minulle merkitsee erittäin paljon mitä se diesel maksaa. sen nousu, kun näkyy heti päivittäistavarakaupoissa perustarpeiden hinnoissa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Uusimmat

Suosituimmat