Turpeentuotanto ja ympäristö.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä ihmeen tieteellisestä asiasta voidaan päätellä, että vesistöt ovat meille tärkeän energian takia pilaantuneet. Ei tiede kehity ilman kunnon mittauksia ja kehä kolmosen ulkopuolella käymättä.
Mutu-tuntumalla ja käytännössä sen olen aistinut saimaan vesiä joskus verkottaneena, että suurin ongelma syntyi 60-luvulla levinneestä metsien ojittamisesta suoraan järveen.
Tämän ilmiön seuraukset näkyvät erittäin selvästi verkkojen limeytymisenä, kaiketi järvissä on liikaa ravinteita, tuskin se mitään kaukokuljeutumaa ole. Eikä voi olla mistään turvesuolta peräisin, koska lähimmät ovat kaukana.
Eräs ehdotus olisi, että nämä vedet mitattaisiin puolettomasti, niin turvesoiden valumavesialueilta kuin saimaan alueen vesiltä ja järviltä ja lammilta. En, anteeksi nyt vaan hyväksy ympäristöministeriötä.
Jos jotain tutkitaan tieteellisesti, sen täytyy olla faktaa, eikä tunteisiin perustuvaa mediakriititöntä ajattelua.
Itse olen aina kantanut huolta ympäristöstä. Pidän kotijärven kaloista ja niiden pyynnistä.
Se hetki kun ensimmäiset joutsenet saapuvat ja kun viimein kuulen keväisen kuikan huudon, tiedän, että uusi kesä taas koittaa.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat