Lihakset kasvamaan ilman aineita

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tietääkö joku että miten lihaksia vois voimailu urheilun aikana kasvattaa niin että syö normaali ravintoa, proteini lisien ja hormooni aineiden sijasta. Minkälainen tulisi olla päivän ruoka annos. Terveys kaiken kaikkiaan.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Ensinnäkin harjoitusohjelma: Jokainen lihasryhmä tehdään vain kerran viikossa ja täysiä, loppuun asti. Loppuviikko on lihaksen palautumisen ja kasvun aikaa. En kuvaile sinulle koko kehon lihasryhmäohjelmia yms. Niitä löytyy Bodauslehdistä.

Ruokavalio: 6-10 ruokailukertaa päivässä. Aamupalaksi ( kello 6-8) puuroa(monivilja), ruisleipää, vähärasvaisia leikkeleitä tai juustoa. Tee ilma sokeria.
Klo 10 välipala rasvaton maitorahka 100-150 g + sokeritonta kiisseliä mausteeksi +leseitä. Lounaaksi pihviä, kalaa, kanaa yms. ja lisukkeeksi kasviksia niin paljon kuin napa raikaa.
Jälleen välipala: Sokeritonta ja rasvatonta. Jughurttia+ kiisseliä+ leseitä, jotta vatsa toimii. Ennen harjoitusta rasvatonta raejuustoa ja tonnikalaa puolikkaat purkilliset ja vähän hedelmiä ja leipää. Treenin jälkeen kanamunan keitettyjä valkuaisia 5 kappaletta ja 2 tunnin kuluttua sama valkuaissatsi raejuuston kanssa.
Iltapalaksi, rasvatonta maitorahkaa kiisselinkanssa, jokaa on tietysti sokeritonta tai ainakin vähä hiilihydtraattipitoista. Yöllä jos heräät nälkään vedä kiisseliä ja maitorahkaa, jughurttia kuin naparaikaa.

Näin keho pysyy vähärasvaisena ja myös laihduttaa ja samalla lihakset kasvavat. Lisäproteiinit ovat tärkeitä lisä-aineita koska ne ovat tiivistä tavaraa ja sitä tarvitaan ennen ja jälkee3n harjoituksen. Se on myös proteiinipitoisuudeltaan edullisempaa kuin kaupan vesipitoiset ruoka-aineet.

Vierailija

Tässä esimerkki: 3 1/2 kuukautta sitten penkkipunnerrusennätykseni oli 72 kilogrammaa. Olen vähän ylipainoinen (10 kg), mutta aloitettuani harjoittelemaan ja tein sen säännöllisesti kerran viikossa lihasryhmää kohden parani penkkini 100 kiloon. Jalkaprässissä painiskelin 150 kilon korvilla ja nyt teen 240 kilolla 10 toiston sarjan 3 kertaa. Kärsivällisyyttä ja itsekuria.

Ennätykset eivät ole pullistelua varten, vaan ne ovat itselle tavoitteita ja kannustimia kehityksen tien viittana.

Muista: Lepo kasvattaa lihasta. Turha heiluminen pois.

Vierailija
polliisi
Näin keho pysyy vähärasvaisena ja myös laihduttaa ja samalla lihakset kasvavat.
Mihinkäa tämä perustuu. Päinvastoin luulen, että rasvaa lisäämällä, etenkin iltapalalle, toisi parempia muutoksia, mm.ehkäisemällä aamutuntien kataboliaa.

Vierailija
Critter
polliisi
Näin keho pysyy vähärasvaisena ja myös laihduttaa ja samalla lihakset kasvavat.
Mihinkäa tämä perustuu. Päinvastoin luulen, että rasvaa lisäämällä, etenkin iltapalalle, toisi parempia muutoksia, mm.ehkäisemällä aamutuntien kataboliaa.

rASVAA PITÄÄ SYÖDÄ, MUTTA NESTEMÄISENÄ TAI JYVIEN RAKENNE OSANA. Kaikki paskamarkariinit pois ja juoksevia öljyjä lusikalla naamaan tai hörppy pullosta 3-5 kertaa päivässä.

Vierailija
polliisi
- - Muista: Lepo kasvattaa lihasta. Turha heiluminen pois.

Heilumisesta kasvaa käsittääkseni kuntoa.
Bodaajatkin käyvät esim. juoksulenkeillä.

Vierailija
nuclear
Tietääkö joku että miten lihaksia vois voimailu urheilun aikana kasvattaa niin että syö normaali ravintoa, proteini lisien ja hormooni aineiden sijasta. Minkälainen tulisi olla päivän ruoka annos. Terveys kaiken kaikkiaan.

Ota yhteyttä mielenterveyslääkäriisi. Nuo utopistiset unelmat saadaan kuriin Tenox 20:llä ja trivatrillilla

Vierailija

Juu pitää syödä paljon, jos haluaa kasvattaa lihaksia. Läskiä tulee reilusti siinä sivussa, mutta lihakset kasvavat silmissä.
Monta suurta ateriaa päivässä, aterioiden tulisi sisältää kaksi kertaa enemmän hiilareita kuin proteiinia.

Kokeilin joskus lihosin hirveästi, mutta voimatkin kasvoivat aika lailla.

Vierailija

Raakaa treeniä. Jos ei pelkkä punttien nostelu kiinnosta, hanki harrastus, jossa tulee pakostakin tehtyä lihastyötä.

Vierailija

Ennen vanhaan, siis ennen hormooni aikakautta, vahvat miehet olivat hirveän lihavia, eikä heillä ollut erottuvia lihaksia. Läskin peitossa noilla entisaikojen voimamiehillä on täytynyt olla valtavat muskeit. Lihaksia lienee mahdotonta kasvattaa luonnollisesti bodarin mittoihin samalla lihoamatta hirveästi.

Vierailija

Suosittelen tutustumista esim. pakkotoisto.com:iin.Sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto laidasta laitaan.Ja on muutamia alan experttejäkin neuvomassa.(myös minä)

Vierailija
nuclear
Tietääkö joku että miten lihaksia vois voimailu urheilun aikana kasvattaa niin että syö normaali ravintoa, proteini lisien ja hormooni aineiden sijasta. Minkälainen tulisi olla päivän ruoka annos. Terveys kaiken kaikkiaan.

Hyvä asenne sulla!
Jos et tähtää maksimaliseen lihaskasvuun vaan hyvään kuntoon, voiman lisäykseen ja terveyteen normaali monipuolinen ravinto riittää.
Unta 8 tuntia yössä ja punttireeni 2-4 kertaa viikossa jaoteltuna paloihin niin että koko kroppa tulee reenattua kerta viikossa.

Niinku IsoVille sano Pakkotoisto on hyvä saitti.

Fakta on vaan että n.3 kiloa puhdasta lihasmassaa voi saada naturaalina reenaamalla per vuosi. Sehän riittää jos kärsivällisyyttä riittää.

Vierailija

Jos tarkoitus ei ole kilpailla missään kisoissa niin kannattaisi varmaan ehkäistä läskin kertymistä mahdollisimman paljon.

Bodauksen hyöty arkielämässä on lienee ulkonäkö ja nykykäsityksen mukaan terveellisemmät elämäntavat. Muuten kertyy läskiä ja lihakset eivät erotu kovin hyvin. Tuleehan sitä voimaakin, jos pitää jotain kanniskella tai siirtää. Saahan lihaksista vähän vaikutusvaltaakin ainakin joihinkin ihmisiin. Kivikaudella isot ihmiset ovat luultavasti olleet johtajia ja nämä alkukantaiset vaistot ovat vielä nykyisinkin olemassa. Haalistuneet, mutta elossa.

Vierailija

Suosittelen vapaaottelua (ultimate fighting, shooto): siinä kasvaa voimat, kiinteytyy ja laji pitää riman ja adrenaliinin koko ajan korkealla, jottei saa toistuvasti selkäänsä.

Itse harjoittelen tekemällä staattista voimaa ilman mitään painoja tai laitteita, yleensä ihan vaan kotisohvalla, eli jännitän kutakin treenattavaa lihasta niin kauan kuin vaan jaksan. Ei siis todellakaan tarvita mitään kalliita kuntosalikortteja ja ylimääräistä vapaa-aikaa kun kaikki treenit voi tehdä vaikka olohuoneessa, bussimatkalla tai työhuoneessa. Ja vieläpä ilman hikeä. Lisäksi ylivoimaisena etuna on että voit harjoittaa tarkasti haluamaasi lihasta etkä revi ylisuurilla painoilla ja hirveällä tekniikalla itsesi kiropraktikolle. Loukkaantumisriskiä ei ole, toisin kuin raskaassa painoharjoittelussa, jossa ennemmin tai myöhemmin jokin paikka hajoaa. Muista että Sinä ja vain Sinä kannat vammaasi hautaan saakka buranalla ym. lääkiten ja nilkuttaen kun fiksummat kirmaavat lentämällä ohitsesi. Sydänlihasta treenaan lenkkeilemällä ja uimalla. Raskaat painoharjoitukset sahaavat sykettä ylös (sarjan aikana) alas (sarjojen välillä) mikä pitkittää palautumista huomattavasti. Puhaltelet voimattomana monta päivää tiukan painoharjoittelun jälkeen, niin että sydän pyörii rinnassasi. Olennaista sydänlihastreeneissä on että pidät sykkeen tasaisesti koko ajan aerobisen alueen ylärajalla puoli tuntia (maksimisyke miinus 60).

http://www.shootofinland.com/

Vierailija
Ihminen
Bodauksen hyöty arkielämässä on lienee ulkonäkö ja nykykäsityksen mukaan terveellisemmät elämäntavat.



Mökillä sujuvat ulkotyöt mukavammin kun on voimaa ja kuntoa. Niistä jopa alkaa hieman nauttimaan...

nouhau
Raskaat painoharjoitukset sahaavat sykettä ylös (sarjan aikana) alas (sarjojen välillä) mikä pitkittää palautumista huomattavasti. Puhaltelet voimattomana monta päivää tiukan painoharjoittelun jälkeen, niin että sydän pyörii rinnassasi. Olennaista sydänlihastreeneissä on että pidät sykkeen tasaisesti koko ajan aerobisen alueen ylärajalla puoli tuntia (maksimisyke miinus 60).

Hmm.. mitähän mieltä Ville on tästä? Itse en ole huomannut mitään negatiivisia vaikutuksia painoharjoittelun osalta vuosien treenien aikana. Pyrin kuitenkin pitämään melko lyhyet lepotauot sarjojen välillä, jotta sydän saisi myös kohtuullista treeniä.

Vierailija

nouhau kirjoitti:
Raskaat painoharjoitukset sahaavat sykettä ylös (sarjan aikana) alas (sarjojen välillä) mikä pitkittää palautumista huomattavasti. Puhaltelet voimattomana monta päivää tiukan painoharjoittelun jälkeen, niin että sydän pyörii rinnassasi. Olennaista sydänlihastreeneissä on että pidät sykkeen tasaisesti koko ajan aerobisen alueen ylärajalla puoli tuntia (maksimisyke miinus 60).

Hmm.. mitähän mieltä Ville on tästä? Itse en ole huomannut mitään negatiivisia vaikutuksia painoharjoittelun osalta vuosien treenien aikana. Pyrin kuitenkin pitämään melko lyhyet lepotauot sarjojen välillä, jotta sydän saisi myös kohtuullista treeniä.

Nyt tarvii myöntää,että en oikein ymmärtänyt mitä tossa kysytään?Jos lihasvoimaa ja massaa haluaa lisää,on pidettävä sellaisia taukoja sarjojen välillä,että syke tasaantuu.Muutoin on mahdotonta jaksaa treenata isoilla painoilla monta sarjaa ja lyhyillä palautuksilla niin että syke pysyy korkeana,treeni muuttuu pääasiassa aerobiseksi,eli kasvattaa enemmänkin kuntoa,ei lihasmassaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat