Eläkesijoitus

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Laskin pankin eläkesijoituksessa, että kun alle 30 vuotiaana laittaa niin saa äkkiä jonkun 1700 euroa kuussa eläkettä 63 vuotiaana, siihen työeläkepäälle.

Mihin nuo eläkesijoitukset perustuu, voiko ne mennä niin nollille että ei tienaa mitään eläkkeellä.

PS tili:ssä jos aloittaa 100 eurolla niin saa äkkiä tuhanen 1700 euroa. eläkkeellä. 26 vuotiaana kun aloittaa.

Kommentit (8)

Vierailija

Eläkesäästäminen on ihan huijausta. Kannattaa mieluummin säästää ihan muuten vaan. Eipä ole rajoituksia sille, milloin ja millä ehdoilla nämä omat rahansa saa käyttöönsä.

simson
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt22.3.2008

Oman eläkesäästämisen aloitin 15 vuotta sitten.
Myyntimies kertoi ummet ja lammet valtavista tuotoista, keskimäärin 5-10% vuodessa korkoa korolle.
Muutaman vuoden jälkeen huomasin, että se on täyttä huijausta.
Lopetin maksut.

Tämän hetken tilanne on että olen maksanut 13000€ ja tilillä on säästössä
8000€. Tilien kulut syövät kaikki tuotot.

Kertaakaan koko aikana ei ole ollut tilannetta, että tilin saldo olisi ylittänyt maksetun määrän.

Vierailija

Näin minäkin olen kuullut. Koskaan et saa edes sitä, mitä olet maksanut eläkkeenä takaisin. Huijausta koko juttu.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Onko kokemusta tästä Ps-säästötilistä mikä sijoittaa johonkin osakkeisiin.

Onko se toimivampi. Sehän on joku tuote mikä on tehty helpottamaan eläkesäästöjä.

Toimiihan se. Pankki kuppaa tuotot ja sinulle jää riskit. Molemmille jotain.

Säästä tosiaan mieluummin omin päin, niin saat itse päättää mihin sijoitat, milloin käytät rahat a pitää itse voitot. Koijarien juonia tuollaiset ovat.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ps-tilissä saa itse vaikuttaa mihin laittaa rahansa ja ne todennäköisesti saa otettua poiskin. Toki siitä ei tule esim. veronvähennystä mitä voi saada jos niitä pitää eläkeikään.

Lähinä kai kulut voi olla mitä sattuu, mikä syö sijoituksia.

Uusimmat

Suosituimmat