Skitsofrenian äänten IQ

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Skitsofrenia on sinänsä mielenkiintoinen sairaus kun ajattelee että päähän viestittää eri hahmoja jotka viestii selvällä suomen kielellä sitä että ovat typeryyden huipentumia.
Kun on vuosia kuunnellu heitä jää kuvitelma ettei ne hahmot ole tosiaankaan satsannut sivistykseen. Mikä ois heidän IQ pistemäärä keskimäärin 60 - 200 skaalalla? Noin 70.
He huijaa olevansa maan presidenttejä sun muita kuuluisuuksia ja yleensä hahmoja jotka on sulle itselleskin tuttuja. He ovat 24 h sun päässäs, heillä on vitusti asiaa muttei mitään suurempaa identiteettistä viestiä että he haluaa tehdä sinuun vaikutuksen älyllään tai viehätää persoonallaan. Koska ite olen sen toinen ääripää eli vitun fiksu, hyvä tyyppi one hundred ja kaikki muu niin jää kyllä tunne että hahmot on joltain toiselta planeetalta jotka ei kykene olemaan vakavasti otettuja eikä empaattisesti varustettuja. Kun tiede uutiset kertoo edistyksiä kypärästä jolla lukea ajatuksia olen vapaa-ehtoinen vetämään sen päähän ja antaa kuulla mitä he puhuu mun nupin sisällä.

Terveisiä idiooteille pääni sisällä!

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (58)

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010

Joskus nuorena ollessani kiljun aiheuttamassa krapulassa pääni sisällä matala miesääni toisteli vain etunimeäni. Yhden sanan toistamiseen riittänee imbesillin ÄO. Osaakos muuten debiili puhua noin yleensä?

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011

Olen lukenut sellaisistakin, jotka voivat elää ihan normaalia elämää ääntensä kanssa. Ei kai niitä tarvitse välttämättä kovin tosissaan ottaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mutta se on aika pelottavaa jos kuulee semmosia ääniä mitä muut ei kuule. Siinä alkaa herkästi epäilemään omaa mielenterveyttään. Ja se myös saa raivon partaalle jos kuulee keskustelua, jonka sanoista ei ihan saa selvää. Ite oon pari kertaa pannu kämpän ympäri yrittäessäni löytää kohtaa jossa puhe kuuluu selvimmin ennen ku tajuaa että NE puhuu oman pään sisällä. Ärsyttää kun jotkut juttelee ihan kuulomatkan rajalla.

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Mutta se on aika pelottavaa jos kuulee semmosia ääniä mitä muut ei kuule. Siinä alkaa herkästi epäilemään omaa mielenterveyttään.

Kyllä kannattaakin epäillä mielenterveyttään, jos kuulee pään sisäisiä ääniä. Toisaalta, jos ei ole mieleltään terve, sitä ei myöskään osaa epäillä. Paha ristiriita.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
kabus
Vatkain
Mutta se on aika pelottavaa jos kuulee semmosia ääniä mitä muut ei kuule. Siinä alkaa herkästi epäilemään omaa mielenterveyttään.

Kyllä kannattaakin epäillä mielenterveyttään, jos kuulee pään sisäisiä ääniä. Toisaalta, jos ei ole mieleltään terve, sitä ei myöskään osaa epäillä. Paha ristiriita.

Tuo ön yleinen harhaluulo. Eka pelkää että alkaa iso pyörä heittään ja sitten kun se alkaa niin se pelottaa edelleen. Ainakin omalle hulluudelleni on kuvaavaa se että pelkää oireita ja sitten pelottaa edelleen kun ne oireet tulee. Kyllä sen itse tuntee että ei ole kaikki muumit laaksossa.

Hämmentää.

Vierailija

Sen olen huomannut, että joskus kuulen vielä hetki sitten auki olleen radion tai television tapaisia ääniä vaikka joku olisi sen hetki sitten sammuttanut

deezee
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt6.6.2011
kabus

Mieluummin ei. Suurin osa ylimääräisten äänten kuulemisista on normaalin aivotoiminnan rajoissa, eikä mielenterveyden epäilystä kannata ottaa turhaa taakkaa itselleen.

Äänten olemassaoloon ja äänten sanomisiin uskominen on eri asia. Silloin asialle kannattaa tehdäkin jotain.

Vierailija
deezee
kabus

Mieluummin ei. Suurin osa ylimääräisten äänten kuulemisista on normaalin aivotoiminnan rajoissa, eikä mielenterveyden epäilystä kannata ottaa turhaa taakkaa itselleen.

Äänten olemassaoloon ja äänten sanomisiin uskominen on eri asia. Silloin asialle kannattaa tehdäkin jotain.

Riippuu tietysti, mitä tarkoittaa ylimääräisillä äänillä. Joku puhelimen pirinän tai muun laitteen piipitys jää soimaan päähän varmasti kaikilla, mutta jos kuulee puhetta keskellä päivää ja vielä joutuu tappelemaan niiden kanssa tai ehtimään äänten lähdettä, niin ei tod. oo normaalia.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Mieli pystyy mihin vain. Olen valveen ja unen rajalla kerran kokenut kun aivoista tulee ikäänkuin radioasema, ja alkaa kuulemaan lukemattomien ihmisten hölötystä kuin kuuntelisi useita eri asemia keskenään. Eivät ne minulle jutelleet, vaan lässyttivät saan radiomaisesti.

Eräässä vaiheessa kun nukahdin autossa, näin aina samaa unta - ei vaan kuulin aina samaa unta - että nuori mies jutteli iäkkään äitinsä kanssa. En kuullut mitä he tarkalleen puhuivat, mutta kovasti sitä juttua riitti. Tämä sama uni toistui toistumistaan, kunnes viimeisen kerran heistä uneksuessani näin oikean kuvaunen jossa nuori mies oli äitinsä hautajaisissa. Sen jälkeen kumpikaan ei enää unissani toisilleen puhellut.

Niin kauan kuin mikään ääni ei ala juttelemaan minulle katson ettei minulla ole skitsofreniaa tms. Olen aina ihmetellyt että jos joku kuulee ääniä päässään, niin minkä täytisen takia niitä pitää alkaa tottelemaan, jos ne sanovat että mene ja tapa. Miksei niille sano että haista paska. Mutta tässä ketjussa huomaan että on ihmisiä jotka osaavat haistattaa äänilleen pitkät. En tiedä mahtaako älykkyyden määrällä tässä olla merkitystä? Eli ehkä vähän yksinkertaisempi ihminen tottelee sitä mitä hänelle sanotaan. Tai sitten nämä psykokillerit ovat vaan kieroja ja ihan itse halusivat lahdata ihmisiä veriseen läjään ja syyttävät sitten ääniä päässään (oli niitä tai ei).

http://www.youtube.com/watch?v=5k5M1LnTBSM

http://www.youtube.com/watch?v=M2WDb72G ... re=related

Vierailija

...kaikki muumit ei ole laaksossa

Moikka
Sen olen huomannut, että joskus kuulen vielä hetki sitten auki olleen radion tai television tapaisia ääniä vaikka joku olisi sen hetki sitten sammuttanut

Korvien tärykalvot vahingoittuneet, korvatulehdus, vaikkutulppa korvakäytävässä, alasin ja ne muut omituiset osat...mitä niissäkin voi olla vialla?

Tarpeeksi kauan kun kuuntelee jonkun inhokin kännykän tiettyä soittoa (herätyskellon äänenä) se ääni jää hälisemään päähän ja se kaikuu vuorokaudenkin päästä kallon sisällä.

..mutta että puhetta? Siis lauseita?

Rousseau minulle on väitetty että et voi koskaan nähdä samaa unta uudelleen ja uudelleen, vaan aivot tekevät tepposen ja näet sen tavallaan kerran moneen kertaa tjsp..utopistista.

Vierailija

Tarkentaakseni tätä pään sisäisien äänien kuvaa itselleni, onko kyse kuten käsittäisin, että kuultu tai kuvitteellisesi kuultu ääni on kuin mikä tahansa muukin ääni mutta oma harkinta kertoo sen olevan pään sisäinen, vai huomaako sen jostain muusta pään sisäiseksi?

Eli onko "pään sisällä kuuluvat äänet" vain määritelmä tuolle?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Electric shadow
Tarkentaakseni tätä pään sisäisien äänien kuvaa itselleni, onko kyse kuten käsittäisin, että kuultu tai kuvitteellisesi kuultu ääni on kuin mikä tahansa muukin ääni mutta oma harkinta kertoo sen olevan pään sisäinen, vai huomaako sen jostain muusta pään sisäiseksi?

Eli onko "pään sisällä kuuluvat äänet" vain määritelmä tuolle?

Niin kauan menee hyvin kun jossain kohtaa tajuaa että tämä tulee minun päästäni tämä ääni. Että se tulee minun sisältäni ja muut eivät kuule samaa. Niin kauan ollaan ihan turvassa. Mutta heti kun oma todellisuuden taju vääristyy niin, että ei ymmärrä äänien tulevan omasta itsestä vaan luulee niiden tulevan itsen ulkopuolelta niin silloin on hävitty tää peli. Ääniä on turvallista kuulla niin kauan kun ymmärtää kuulevansa ääniä. Iso pyörä kyllä heittää, ei siinä mitään, mutta silloin on vielä kosketuksissa tähän maailmaan kuitenkin.

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Niin kauan menee hyvin kun jossain kohtaa tajuaa että tämä tulee minun päästäni tämä ääni. Että se tulee minun sisältäni ja muut eivät kuule samaa. Niin kauan ollaan ihan turvassa. Mutta heti kun oma todellisuuden taju vääristyy niin, että ei ymmärrä äänien tulevan omasta itsestä vaan luulee niiden tulevan itsen ulkopuolelta niin silloin on hävitty tää peli. Ääniä on turvallista kuulla niin kauan kun ymmärtää kuulevansa ääniä. Iso pyörä kyllä heittää, ei siinä mitään, mutta silloin on vielä kosketuksissa tähän maailmaan kuitenkin.

Ok, ymmärrän tuon pelottavuuden.

Äitini yritti tappaa itsensä koska äänet olivat käskeneet. Siitä on tosin jo kauan. Nyt menee paremmin, vanha on jo.

kurremus
Seuraa 
Viestejä383
Liittynyt28.8.2011

Mulle äänet on opastajia / viisaita.

Joskus äänet purkautuvat oman suun kautta. Varsinkin silloin kun olen kiihkeässä mielentilassa ja yksin. Jos satun ajatuksissani ajattelemaan jotain älyttömän hölmöä, ääni saattaa tulla tokaisemaan "no HYVÄ". Agressiiviseen ja vihaiseen sävyyn. Siinä jää sitten ehkä miettimään omaa ajatustaan...

Lähes poikkeuksetta 'äänet' ovat minua viisaampia.

Äänen mukana on myös persoona, jonka tuntee, mutta sitä ei näe.

Monimielijakauma? Ehkä.

Joskus kauan aikaa sitten myös 'saatanat' kummittelivat, mutta minä poltan ne helvetissä jos ne uskaltautuvat edes lähelle. Huumori on paras ase. Tiedän että tämä on järjettömyyttä, mutta minkä sille voi jos jotkin asiat vain tulevat elämään.

En ole kristitty. Kovin monet ihmiset eivät tiedä tästä, eikä sitä kukaan oikeastaan huomaa. Suurimmaksi osaksi kaikki kuitenkin tapahtuu omassa päässä. Olen oppinut elämään suht sujuvasti asian kanssa, oikeastaan olen edistynyt vuosi vuodelta. Normaali elämä on minulle normaalia varsinkin nykyään, enkä kovin paljoa edes muista tästä "ongelmasta".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat