Sähköinen hiirenloukku

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kysytäänpä täältäkin :

Näkyy ameriikoissa myytävän sähköisiä hiiriansoja :

> http://www.victorpest.com/advice/all-ab ... onic-traps

Väittävät tuolla mm. että 4 kpl C-paristoja riittää 150 hiiren turmaan.

Mahtaako näitä tai vastaavia laitteita saada tilattuna eurooppaan?

Millaisella tällillä laite mahtaa toimia? Pitääkö sähkö saada kulkemaan esim. hiiren etujaloista takajalkoihin tai päähän että varmasti tokenee?

Jos rakentaisi itse niin voisin ajatella laittavani mopon akun ja auton sytytyspuolan tällin lähteeksi. Mahtaisiko toimia halutulla tavalla?

Sivut

Kommentit (20)

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3139
Liittynyt30.5.2010

Tarkoitan siis, että kaikissa muissa hiiret tappavissa vaihtoehdoissa, paitsi kissa, jyrsijän raadon hävittäminen, mikä on sangen vastenmielistä, jää ihmisen hoidettavaksi.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
Lyde
Kysytäänpä täältäkin :

Näkyy ameriikoissa myytävän sähköisiä hiiriansoja :

> http://www.victorpest.com/advice/all-ab ... onic-traps

Väittävät tuolla mm. että 4 kpl C-paristoja riittää 150 hiiren turmaan.

Mahtaako näitä tai vastaavia laitteita saada tilattuna eurooppaan?

Millaisella tällillä laite mahtaa toimia? Pitääkö sähkö saada kulkemaan esim. hiiren etujaloista takajalkoihin tai päähän että varmasti tokenee?

Jos rakentaisi itse niin voisin ajatella laittavani mopon akun ja auton sytytyspuolan tällin lähteeksi. Mahtaisiko toimia halutulla tavalla?

Olen ostanut sähköisiä loukkuja EU:sta - toimivat ainakin kuivissa sisätiloissa. Muistaakseni amazon.co.uk:sta

Ne toimivat siten, että hiiri kävelee Z-muotoista kapeaa käytävää syötin luokse. Käytävän etu- ja takaosassa on jännite-ero, jonka vehje paukauttaa, kun hiiri on perillä. Kai siellä joku kondensaattori tms kerää hieman virtaa ja laukaisee sysäyksen sitten tarpeen tullen.
Raatoon ei tässä mallissa tarvitse koskea eikä se ole missään kiinni - se vain pudotetaan putkesta roskikseen tai paiskataan mäelle toisten elukoiden herkuksi. Raatohan ei ole myrkytetty, joten lienee ihan kierrätyskelpoinen.

Vierailija

Vanha kunnon mekaaninen loukku toimii aivan hyvin ja on paljon kissaa armeliaampi. Loukussa se on niska poikki kertanaksauksella, kissa tykkää kovasti leikkiä saaliinsa kanssa. Hiiri taatusti tietää kohtalonsa ajoissa.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3139
Liittynyt30.5.2010
Electric shadow
Vanha kunnon mekaaninen loukku toimii aivan hyvin ja on paljon kissaa armeliaampi. Loukussa se on niska poikki kertanaksauksella, kissa tykkää kovasti leikkiä saaliinsa kanssa. Hiiri taatusti tietää kohtalonsa ajoissa.

Ei muuten mene näin. Mekaaninen hiirenloukku ei aina tapa heti. Kerrankin, ennen kuin meille hankittiin kissoja, hiirenloukussa kitui kertoman mukaan 10 minuuttia eräs yksilö. Itse olin silloin nukkumassa, enkä voinut lopettaa eläinparan kärsimyksiä.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Vierailija
Electric shadow

Tuolla on yksi malli jonka kippaa raadon säiliöön niin että loukun voi mökillä jättää pitemmäksi aikaa yksikseen pyytämään.

Vierailija
Lyde
Tuolla on yksi malli jonka kippaa raadon säiliöön niin että loukun voi mökillä jättää pitemmäksi aikaa yksikseen pyytämään.

Niinpä näyttää olevan. Siinä on kyllä pointtinsa.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Reifengas
Electric shadow

Ei muuten mene näin. Mekaaninen hiirenloukku ei aina tapa heti. Kerrankin, ennen kuin meille hankittiin kissoja, hiirenloukussa kitui kertoman mukaan 10 minuuttia eräs yksilö. Itse olin silloin nukkumassa, enkä voinut lopettaa eläinparan kärsimyksiä.

Sama havainto täälläkin. Viimeksi hiiri oli kiinni hännästään, piti lopettaa ilmakiväärin niskalaukauksella kun en muuta osannut tehdä.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
Reifengas
Voi ei!

Kissa poistaa tuholaiset tontilta jo pelkällä läsnäolollaan.

Ei poista. Kokemusta on monesta kissasta ja sadoista hiiristä.

Suunnittelin joskus sähköisen rotanloukun tekemistä. Homma jäi, kun rotta häipyi itse ja sen koommin ei niitä ole näkynyt sisällä. Ajattelin ladata 300 J konkkaan ja tehdä rakenteen, jossa potentiaaliero on eru- ja takajalkojen välillä. Mietin vain, että aistiiko rotta jotenkin sähkökenttiä. Pitäisikö se tehdä niin, että jollain optisella detektorilla mittaisi koska rotta on paikalla ja kytkisi virran.

Sellainenkin ongelma tuossa on, että rotta on äärettömän varovainen eikä mene loukkuihin ennen kuin loukku on ollut vuoden koskematta samassa paikassa. Ja toisaalta avoin laite on vaarallinen ihmisillekin, erityisesti lapsille, ja siksi käyttökelvoton kotona.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
Neutroni
Reifengas
Voi ei!

Kissa poistaa tuholaiset tontilta jo pelkällä läsnäolollaan.

Ei poista. Kokemusta on monesta kissasta ja sadoista hiiristä.

Suunnittelin joskus sähköisen rotanloukun tekemistä. Homma jäi, kun rotta häipyi itse ja sen koommin ei niitä ole näkynyt sisällä. Ajattelin ladata 300 J konkkaan ja tehdä rakenteen, jossa potentiaaliero on eru- ja takajalkojen välillä. Mietin vain, että aistiiko rotta jotenkin sähkökenttiä. Pitäisikö se tehdä niin, että jollain optisella detektorilla mittaisi koska rotta on paikalla ja kytkisi virran.

Sellainenkin ongelma tuossa on, että rotta on äärettömän varovainen eikä mene loukkuihin ennen kuin loukku on ollut vuoden koskematta samassa paikassa. Ja toisaalta avoin laite on vaarallinen ihmisillekin, erityisesti lapsille, ja siksi käyttökelvoton kotona.

Sähköiset loukut ovat poikkeuksetta suljettuja käytäviä siten, ettei edes sormella yllä jännitteisiin osiin. Toisaalta laite menee pois päältä jos kannen avaa. Eipä siitä tällistä tosin ihmiselle sen kummempaa vaaraa ole kuin paimenpojastakaan.
Aika hyvän kasan jyrsijöitä olen saanut myös maahan kaivetulla ämpärillä, jonka pohjalla on jäätymätöntä nestettä, ja yläpuolella kiikkulauta tai pyörivä keppi, jossa syötti.

Vierailija
Neutroni

Ei rotta nyt erityisen varovainen ole. Mutta liikkuu vain seinän vierustoja pitkin niin että viiksikarva ottaa seinään kiinni. Näin se löytää pimeässä tuttua reittiä ruoka-apajille. Loukun täytyy olla kulkureitillä seinän vieressä muuten rotta ei siihen eksy.

Vierailija

Pieni joutusanko jonne jotain evästä ja valmistaa sillan jota pitkin hiiri sinne kävelee. Ei tarvitse edes tappaa vaan heittää siimahännän mäkeen.Toimii ihan hyvin.

Vierailija

Puhdas tai vedellä jatkettu pirtu olisi tietysti vähemmän haisevaa ja desiffioisi raadot. Ei vaan taideta puhdasta pirtua myydä tähän tarkoitukseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat