Sallittu määrä myrkkyä EU -direktiivien mukaan?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vieläkö dioksiinipitoisten silakoiden myynti sisäsuomeen on sallittua? Mikä on myrkkypitoisuuden raja, jolloin niitä ei saa myydä?

Entä kasvateaanko Suomessa soijaa? Tämä kiinnostaa minua siitä(-kin) syystä, että olen ostanut soijarouhepakkauksen, jonka kyljessä sanottiin, että se on pakattu Lounais-Suomessa joku paikka, muistaakseni Maarianhamina. Sen sisältö haiskahti voimakkaasti homeelle.

Kommentit (11)

Vierailija
pinklin
Vieläkö dioksiinipitoisten silakoiden myynti sisäsuomeen on sallittua? Mikä on myrkkypitoisuuden raja, jolloin niitä ei saa myydä?

Entä kasvateaanko Suomessa soijaa? Tämä kiinnostaa minua siitä(-kin) syystä, että olen ostanut soijarouhepakkauksen, jonka kyljessä sanottiin, että se on pakattu Lounais-Suomessa joku paikka, muistaakseni Maarianhamina. Sen sisältö haiskahti voimakkaasti homeelle.

Lisään sen verran homeelle haisevasta soijarouheesta, että läpinäkyvästä pussista ei näkynyt paakkuuntumista tai hometta, eikä sitä näkynyt edes avattuani pakkauksen.

Kun pussin päällä mainittiin, että on se pakattu Suomessa, heräsi kysymys, tuotiinko homehtunut rouhe jostain muualta, kuivattiinko ja möyhennettiinkö se ja pakattiin sitten uudelleen?
Haju oli homeesta ja home oli rouheessa, siitä olen täysin varma.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä5808
Liittynyt28.9.2008
pinklin

Jokaisellahan on vapaus valita mitä ostaa, niin silakoissa kuin soijassakin.
Jos minä saisin/ostaisin jotain mikä haiskahtaisi homehtuneelle, nå homejuusto on poikkeus, niin veisin paketin takaisin tai ottaisin yhteyttä siihen valmistajaan/pakkaajaan, ja kysyisin asiaa sieltä(kin)
http://www.evira.fi/portal/51466

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Vierailija
ing.geolog
pinklin

Jokaisellahan on vapaus valita mitä ostaa, niin silakoissa kuin soijassakin.
Jos minä saisin/ostaisin jotain mikä haiskahtaisi homehtuneelle, nå homejuusto on poikkeus, niin veisin paketin takaisin tai ottaisin yhteyttä siihen valmistajaan/pakkaajaan, ja kysyisin asiaa sieltä(kin)
http://www.evira.fi/portal/51466[/quote]
Dioksiini ja home tuhoavat hermostoa.
Kävin siinä liikkeessä näyttämässä hyllystä ne soijarouhepakkaukset, jollaisessa yhdessä niistä oli hometta.
En vienyt näytettä, koska en mennyt hakemaan hyvitystä.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

EU-direktiivit ovat joillekin myrkyille melko suosiollisia, kuten atsoväreille.

Joskus ihmetyttää miten lainsäädännön suosiollisella avustuksella voidaan ihmisiä myrkyttää.

Tästä tulikin mieleen Suomen keskivaikean ydinjäteongelman ratkaisu. Koska Onkaloon ei kuulemma mahdu Fennovoiman tuottamat jätteet, olisi ylimääräisistä päästävä jotenkin eroon.

Muistaakseni joku Korhonen, on tälläkin foorumilla kertonut, että pieni määrä radioaktiivista säteilyä on ihmisen terveydelle edullista. Siispä, syötetään ylimääräinen jäte ihmisille! Näin ihmisten terveys paranee ja jätteiden määrä vähenee, ruokakin saattaa säilyä pitempään kun bakteerit eivät siinä elä.

Hienoksi jauhettua käytettyä polttoainetta voitaisiin lisätä vaikka jauhoihin, maitoon ja makkaroihin.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

thxgg
Seuraa 
Viestejä581
Liittynyt14.12.2011
ROOSTER

Tästä tulikin mieleen Suomen keskivaikean ydinjäteongelman ratkaisu. Koska Onkaloon ei kuulemma mahdu Fennovoiman tuottamat jätteet, olisi ylimääräisistä päästävä jotenkin eroon.

Muistaakseni joku Korhonen, on tälläkin foorumilla kertonut, että pieni määrä radioaktiivista säteilyä on ihmisen terveydelle edullista. Siispä, syötetään ylimääräinen jäte ihmisille! Näin ihmisten terveys paranee ja jätteiden määrä vähenee, ruokakin saattaa säilyä pitempään kun bakteerit eivät siinä elä.

Hienoksi jauhettua käytettyä polttoainetta voitaisiin lisätä vaikka jauhoihin, maitoon ja makkaroihin.

Tässä on sellainen ongelma, että "ydinjäte" on erittäin voimakasta myrkkyä. Sillä radioaktiivisuudella ei tässä ole mitään väliä, se on niin paljon pienempi ongelma, jos tosiaan aineita syötettäisiin ihmisille.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
pinklin

Kävin siinä liikkeessä näyttämässä hyllystä ne soijarouhepakkaukset, jollaisessa yhdessä niistä oli hometta.

Homeista elintarviketta ei välttämättä kannata syödä. Luulin että nämä soijarouheet ja muut sen sellaiset kuivamuonat eivät ihan vähällä homehdu, sulla oli huono tuuri kun tollaseen törmäsit. Katsoitko viimeisen käyttöpäivän pussin kyljestä, jos oli vaikka 2002? Perustuiko homehavainto hajuaistiin vai näitkö hometta tuoteessa? Vai molempia?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Lurulude
Seuraa 
Viestejä248
Liittynyt23.3.2007
ROOSTER

Tästä tulikin mieleen Suomen energiankulutusongelmaan ratkaisu. Koska Suomen geografian takia ei pystytä puhtaasti tuottamaan kaikkea väestön tarvitsemaa energiaa nykyisellä elintavalla, pitää ongelmasta päästä jollain tavalla eroon.

Muistaakseni tehokkaan suodatusjärjestelmän takia ihmisen liha on uskoakseni melko puhdasta, joten se on myöskin siis terveellistä! Jokin tutkimus kertoi, että ihmiset ovat suurin luonnonvaroja kuluttava eliökunta, pääsemme osasta kulutusongelmaa eroon jauhamalla ydinvoimaa vastustavat olennot saariosen tehtailla proteiinimössöksi.

Hienoksi jauhettu proteiinimössö voitaisiin käyttää vaikkapa lasten ruoissa teollisten tuotteiden korvikkeena.

Toivottavasti ymmärsit pointin. Pakko sotkea tämäkin topikki tuollaisella hömpällä.

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009
ROOSTER
EU-direktiivit ovat joillekin myrkyille melko suosiollisia, kuten atsoväreille.

Joskus ihmetyttää miten lainsäädännön suosiollisella avustuksella voidaan ihmisiä myrkyttää.

Eihän se ihmisille syöttämällä minnekään katoa. Jätevedenpuhdistamoista voisi sen sijaan tulla varsin säteileviä paikkoja.

Riso abundat in ore stultorum

Vierailija
ROOSTER

... sisäisesti nautittavaksi? Ja sitten hiekkahoitoon, eikä muita lääkkeitä tarvita.

Vierailija
Astronomy
pinklin

Homeista elintarviketta ei välttämättä kannata syödä. Luulin että nämä soijarouheet ja muut sen sellaiset kuivamuonat eivät ihan vähällä homehdu, sulla oli huono tuuri kun tollaseen törmäsit. Katsoitko viimeisen käyttöpäivän pussin kyljestä, jos oli vaikka 2002? Perustuiko homehavainto hajuaistiin vai näitkö hometta tuoteessa? Vai molempia?

Päivämäärän mukaan sen olisi pitänyt olla käyttökelpoista. Homeen haistoin ja haju oli vahva. Siinä ei ollu paakkuja vaan se näytti kuivalta ja puhtaalta.

Minulla oli silloin kiireinen elämänvaihe, joten ei ollut aikaa paneutua siihen. Kun tein ilmoituksen liikkeen henkilökuntaan kuuluvalle ihmiselle, katsoin, että olin tehnyt oman osuuteni.

Jos olisin katsonut päivämäärän väärin, olisi liikkeen henkilökuntaan kuulunut ihminen varmaankin huomannut sen, jos siinä hyllyssä jäljellä olevat olivat samasta erästä. Hän otti yhden pussin käteensä ja tutki sitä.

Vierailija
Lurulude
Muistaakseni tehokkaan suodatusjärjestelmän takia ihmisen liha on uskoakseni melko puhdasta, joten se on myöskin siis terveellistä! Jokin tutkimus kertoi, että ihmiset ovat suurin luonnonvaroja kuluttava eliökunta, pääsemme osasta kulutusongelmaa eroon jauhamalla ydinvoimaa vastustavat olennot saariosen tehtailla proteiinimössöksi.

Hienoksi jauhettu proteiinimössö voitaisiin käyttää vaikkapa lasten ruoissa teollisten tuotteiden korvikkeena.

Toivottavasti ymmärsit pointin.

Helppohan tuo on ymmärtää, kun siitä joka päivä kirjoitellaan ja voivotellaan miten kalliiksi ikääntynyt väestö eläessään tulee.

Uusimmat

Suosituimmat