Toinen kokonaisvaltainen ihminen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

On varmaan luonnollista, että kaikki kaipaavat samanhenkistä keskustelukumppania, joten kokeilen onneani löytää sellainen täältä.

Haluaisin vaihtaa mielipiteitä ja näkemyksiä sukupuolta ja ikääkin katsomatta. Olen melko varma, että se samanhenkinen ihminen tunnistaa itsensä kuvailustani ja toivottavasti kokee halua vastata.

Olen kokonaisvaltainen ihminen. En väitä olevani erityisen älykäs, vaikka jotkut ovat minua sellaiseksikin sanonut. Sanoisin ennemminkin olevani monipuolisesti lahjakas. Olen rationaalinen tunteilija, joka arvostaa estetiikkaa ja tykkää vapaa-ajalla keskustella filosofiasta, luonnontieteistä ja oikeastaan mistä tahansa. Minussa on ehkä koomikon vikaa, koska saan ihmiset nauramaan. Kuuntelen mielelläni muiden ihmisten näkemyksiä ja olen valmis luopumaan omistani, jos koen toisen näkemykset paremmiksi. Huono puoleni on tunneherkkyys, joka haittaa joskus keskittymistäni. Lisäksi minun on vaikea istua pitkään paikallani ellei kyseessä ole erityisen mielenkiintoinen tilanne/asia. Parhaiten olen keskittynyt, kun maalaan tai laulan. Olen myös kuulema hyvin kriittinen ja harvoin täysin tyytyväinen mihinkään. Koitan olla kommentoimatta ihmisten virheitä, mutta vähintääkin ne välähtävät mielessäni. Inhoan myös omia virheitäni ja saatan soimata niistä itseäni pitkään. Erityisesti yksityiskohdat tuottavat minulle vaikeuksia, koska niin kuin mainitsin keskittymiseni on vaihtelevaa.

Kommentit (4)

Vierailija

Tyhmänä kysyn: milloin ihminen ei ole kokonaisvaltainen?

Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta onkohan tuo viesti nyt ihan oikealla palstalla jos tarkoitus on etsiä soulmatea

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Aloituksen kuvaus sopii varmaan vähintään puoleen tämänkin foorumin asiakkaista.

Kaikki eivät tietenkään laula tai maalaa, mutta puuhansa kullakin. Että tänne foorumille vaan sekaan, ei täällä koskaan ole tarpeeksi uutta verta.

Vierailija

Lähinnä sen takia, koska useimmiten keskustellessani ihmisten kanssa, huomaan heidän halunsa/kykynsä tarkastella asiaa jostain muusta kuin itselleen ominaisesta näkökulmasta lähes mahdottomana.

Ainahan ihminen on kokonaisvaltainen. On vain näkökulma kysymys mitä on kokonaisvaltaisuus? Joskus, kun seuraan ihmisten välistä keskustelua, huomaan heidän riitautuvansa, koska kumpikaan ei oikeastaan ymmärrä toisen pointtia. Voisin jopa väittää jossain määrin ymmärtäväni tai haluavani ymmärtää hyvin monenlaisten ihmisten näkemyksiä. Usein väitetään, että akateemiset ihmiset ovat avarakatseisia. Itsekin akateemisena ihmisenä en kuitenkaan allekirjoita väitettä, koska tuntuu, että yliopistossa ajattelumallit ovat rajoittuneet tiettyyn alueeseen. Hyviä ajatuksia sinällään siinä tietyssä alueessa. En ole kapinallinen enkä diplomaatikko, vaan jotain siltä väliltä. Vaikka ikää ja elämänkokemusta on kertynyt, en voisi väittää ymmärtäneeni mihin "luokkaan" kuulun.

Ehkä hyvin monet ihmiset kokevat olevansa kaltaisiani hiukan eksyksissä olevia. Jos sielunkumppania hakisin, olisin pistänyt ilmoituksen deittipalstalle. Lähinnä haluan kuulla hieman pidempää pohdintaa omasta itsestään ja näkökulmien ymmärtämistä. Ehkä hyvä kysymys olisikin, että minkälaisia asioita ette ymmärrä?

Uusimmat

Suosituimmat