Rauhannobelisti puolustaa homojen syrjintää

Seuraa 
Viestejä457
Liittynyt4.3.2012

[size=150:1zvcf7y1]Rauhannobelisti Johnson-Sirleaf puolustaa homojen syrjintää[/size:1zvcf7y1]

ULKOMAAT | Turun Sanomat 09:45
Naisten oikeuksien ja rauhan puolustajana tunnettu Liberian presidentti Ellen Johnson-Sirleaf ei näe homoseksuaalisuuden kieltämistä lailla ongelmana.

– Pidämme itsestämme sellaisina kuin olemme, viime vuoden rauhannobelisti sanoi Guardian-lehden haastattelussa.

”Vapaaehtoinen sodomia” on länsiafrikkalaisen Liberian laissa rikkomus, josta voidaan rankaista enimmillään vuodella vankeutta. Valmisteilla on kuitenkin lakeja, joissa rangaistuksia kovennettaisiin.

– Meillä on yhteiskunnassamme tiettyjä perinteisiä arvoja, joista haluamme pitää kiinni, Johnson-Sirleaf perusteli haastattelussa.

Liberia ei ole homovastaisuutensa kanssa yksin – homosuhteet ovat Afrikassa laittomia liki 40 maassa.

Johnson-Sirleaf on tehnyt läheistä yhteistyötä presidentti Tarja Halosen kanssa naisten aseman parantamiseksi. Halonen puolestaan on tunnettu myös samaa sukupuolta olevien suhteiden puolustajana.

Johnson-Sirleafin haastattelusta kertoi Suomessa ensiksi Helsingin Sanomat.

TS-STT

“Science is the belief in the ignorance of the experts” – Richard Feynman

Sivut

Kommentit (19)

molineux
Seuraa 
Viestejä457
Liittynyt4.3.2012

Homomyönteisyys on sellaisten yhteiskuntien ominaisuus jotka ovat kulttuurisesti astuneet kaltevalle pinnalle. Homomyönteisyys on yhteiskunnallisen ja kulttuurisen heikkouden merkki. Nousussa olevat kulttuurit eivät ole koskaan suhtautuneet myönteisesti homoseksualismiin, vaan ovat pyrkineet työntämään sen marginaaliin pois "kunnon ihmisten" silmistä. Länsimaiden homomyönteinen ilmapiiri on eräänlainen kouristuksen omainen viimeinen reaktio ennen kuin vapaa pudotus kohti kuilua alkaa. Asiallisesti ottaen itäisillä kulttuureille ja Afrikalla taitaa olla jo selvä henkinen yliote henkisesti veltosta läntisestä kulttuurista, joka on jo vajonnut eräänlaiseen miellyttämis- ja prostituutiomentaliteettiin.

“Science is the belief in the ignorance of the experts” – Richard Feynman

Vierailija

Jopas on Johnsonilla ajatukset. Tyypillinen kankea konservatiivinen (lue: erittäin rajoittunut ja yksinkertaistettu ) käsitys asiasta.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

No tuo palkinto siis meni väärään osoitteeseen.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
SamBody
Kertoo vähintäänkin yhtä paljon Nobel-prenikasta kuin Liberian pressasta. Jonkinmoisena hihhuliporukan palkintona pidän tuota.

Jos tuontapaisen lausunnon olisi julkaissut, joku nobody, joka olisi saatu jonkin aasinsillan kautta yhdistettyä persuihin, niin palstalla olisi jo kymmeniä vihapuheviestejä suviksilta. Miten Suomen maine kärsii ja miten maailmalla Suomeen suhtaudutaan, vaikka ketään ei oikeasti kiinnosta maailmalla, jonkun suomalaisen mielipide.

No nyt on paljon hiljaisempaa, onko aistittavissa kaksinaismoralismia, kun kyseessä onkin afrikkalainen värillinen, nobelpalkittu valtiomies(nainen).

Niin ja minun mielestä tuollaiset väitteet ovat typeriä ja loukkavia oli esittäjänä kuka tahansa.

Vierailija
molineux
Homomyönteisyys on sellaisten yhteiskuntien ominaisuus jotka ovat kulttuurisesti astuneet kaltevalle pinnalle. Homomyönteisyys on yhteiskunnallisen ja kulttuurisen heikkouden merkki. Nousussa olevat kulttuurit eivät ole koskaan suhtautuneet myönteisesti homoseksualismiin, vaan ovat pyrkineet työntämään sen marginaaliin pois "kunnon ihmisten" silmistä. Länsimaiden homomyönteinen ilmapiiri on eräänlainen kouristuksen omainen viimeinen reaktio ennen kuin vapaa pudotus kohti kuilua alkaa. Asiallisesti ottaen itäisillä kulttuureille ja Afrikalla taitaa olla jo selvä henkinen yliote henkisesti veltosta läntisestä kulttuurista, joka on jo vajonnut eräänlaiseen miellyttämis- ja prostituutiomentaliteettiin.

juuri tuon takia "afrikkalaisilla" sun muilla homovastaisilla meneekin pirun hyvin. Kannatan sitä että jokainen homovastustaja ottaa tuo näkökulma, niin saattavat itsensä (vieläkin) enemmän naurunalaisiksi. "Perinteiset konservatiiviset arvot" taas vauhdissa....

"– Meillä on yhteiskunnassamme tiettyjä perinteisiä arvoja, joista haluamme pitää kiinni, Johnson-Sirleaf perusteli haastattelussa."

... no kai se naisen hakkaaminenkin on joskus ollut "perinteinen arvo" ja voipi vielä joillain alueilla olla vieläkin, mutta ehkä ne arvot saavat ajoittain muuttuakin.

Dresden
Seuraa 
Viestejä1191
Liittynyt16.3.2005
Riihitonttu
SamBody
Kertoo vähintäänkin yhtä paljon Nobel-prenikasta kuin Liberian pressasta. Jonkinmoisena hihhuliporukan palkintona pidän tuota.

Jos tuontapaisen lausunnon olisi julkaissut, joku nobody, joka olisi saatu jonkin aasinsillan kautta yhdistettyä persuihin, niin palstalla olisi jo kymmeniä vihapuheviestejä suviksilta. Miten Suomen maine kärsii ja miten maailmalla Suomeen suhtaudutaan, vaikka ketään ei oikeasti kiinnosta maailmalla, jonkun suomalaisen mielipide.

No nyt on paljon hiljaisempaa, onko aistittavissa kaksinaismoralismia, kun kyseessä onkin afrikkalainen värillinen, nobelpalkittu valtiomies(nainen).

Niin ja minun mielestä tuollaiset väitteet ovat typeriä ja loukkavia oli esittäjänä kuka tahansa.

Lupaan paneutua syvällisemmin homo-, aasi- ja silta-asiaan heti kun aikaa liikenee, erityisesti persunäkökulmaa korostaen ja esiintuoden. Sillä aikaa: pitäkää te pojat hauskaa keskenänne.

Die Lust zur Zerstörung ist eine schaffende Lust. - Jules Elysard

Vierailija

Minä en juhli homoliittoja. Pakanallisia riitteihin en ota osaa eli en tunnusta niiden arvoa. Eivät tuota yhteiskunnalle lisäarvoa, jota se tarvitsee vakauden ylläpitämiseksi. Kyse ei ole syrjinnästä tai ihnisoikeuksista.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005
Aweb
No tuo palkinto siis meni väärään osoitteeseen.

+1. Suoraan sanoen noloa sekä palkinnon myöntäneiden että palkinnon saaneen kannalta, vaikkei jälkimmäinen selvästi sitä itse tajuakkaan.

Vierailija
Dresden
Riihitonttu
SamBody

Lupaan paneutua syvällisemmin homo-, aasi- ja silta-asiaan heti kun aikaa liikenee, erityisesti persunäkökulmaa korostaen ja esiintuoden. Sillä aikaa: pitäkää te pojat hauskaa keskenänne.

Onko tämä sama persuvihaaja, joka syyttää persuja homovihasta ja nyt vihjailee ikävästi homoista. Siis sinun mielestäsi, se joka ei syyllisty homofobiaan on siis homo?
Päätä jo vai peitteletkö jotain? Vai oletko vain trollaamassa?

Vierailija
kiittäen
Minä en juhli homoliittoja. Pakanallisia riitteihin en ota osaa eli en tunnusta niiden arvoa. Eivät tuota yhteiskunnalle lisäarvoa, jota se tarvitsee vakauden ylläpitämiseksi. Kyse ei ole syrjinnästä tai ihnisoikeuksista.

Niin sinähän niitä pakanallisia riittejä harrastat, samanlaisia pakanoita kaikkien uskontojen harrastajat ovat, jokainen luulee palvelevansa sitä "ainoaa oikeaa jumalaa", niistä miljoonista, joita ihmiset ovat luoneet omaiksi kuvikseen

Minulle on aivan sama saavatko homot solmia parisuhteen vai ei, kirkon asia taitaa olla, saavatko homot kirkollisen vihkimyksen vai ei, ateistina ei kiinnosta, mitä mieltä kirkko ja homot ovat siitä. Mutta käsittääkseni homous ei ole luonnotonta, eikä tuntematonta missään kulttuurissa, eikä eläimillä.

Mutta sinänsä aivan sama, huvittaa vaan "suvisten" kaksinaamaisuus, miten vaahdotaan joidenkin kristillisten ja persujen homovastaisista lausunnoista. Mutta kun "suvisten" hyyssäämät "jalot villit" ja muut suojatit syyllistyvät sellaiseen, vaietaan asia kuoliaaksi tai aletaan syyttelemään asiasta kertojia rasisteiksi, suvaitsemattomiksi tai homoiksi.

Mutta homojen adoptio oikeutta en hyväksy, siinä menee minun suvaitsevaisuuden raja

Vierailija
Riihitonttu
Onko tämä sama persuvihaaja, joka syyttää persuja homovihasta ja nyt vihjailee ikävästi homoista. Siis sinun mielestäsi, se joka ei syyllisty homofobiaan on siis homo?
Riihitonttu, ihan vakavasti:
Uutinen ei käsittele persuja. Jos haluat esitellä persujen loukkaantumista kuviteltuja kritiikkejä kohtaan niin avaa oma ketju jos ilkeät. Ja keksi sinne omat loukkaantumisen aiheesi.

Vierailija
spin0
Riihitonttu
Uutinen ei käsittele persuja. Jos haluat esitellä persujen loukkaantumista kuviteltuja kritiikkejä kohtaan niin avaa oma ketju jos ilkeät. Ja keksi sinne omat loukkaantumisen aiheesi.

Lue ne viestini en esittele persujen loukkaantumista, vaan naureskelen teidän suvisten kaksinaamaisuudelle.

Huomaatko tein sen tahallani, tiesin, että te hyökkäätte minun kimppuuni ja alatte arvostelemaan minua, ette sitä afrikkalaista, joka esitti homovastaisia mielipiteitä. Onhan tämä suvisten kiusaamista, mutta piti kokeilla taas.

Nyt meni sinultakin herne nenään, voisitko nyt sitten kommentoida ketjun aihetta, etkä minua tai minun mielipidettäni, kiitos.

Jyri T.
Seuraa 
Viestejä1316
Liittynyt12.11.2010
molineux
Homomyönteisyys on yhteiskunnallisen ja kulttuurisen heikkouden merkki.

Homomyönteisyys on itse asiassa turvallisuudentunteen merkki yhteiskunnassa. Homoja on suvaittu monissa yhteiskunnissa sellaisina aikoina, jolloin yhteisön ulkopuolelta ei ole koettu uhkaa. Homovastaisuus nostaa yleensä päätään samaan tahtiin kun sotakoneistoissa aletaan lisätä kierroksia.

Se, miten yhteisö suhtautuu vähemmistöihin ja kaikkein heikoimmissa asemissa oleviin, kertoo sen todellisesta sivistystasosta.

Suosikkiurheilulajini on nojatuolisarkasmi.

Vierailija
Riihitonttu
spin0
Riihitonttu
Lue ne viestini en esittele persujen loukkaantumista, vaan naureskelen teidän suvisten kaksinaamaisuudelle.
En omista yhtään "suvista", mitä ne ikinä onkaan. Ja vaikka omistaisinkin eivät kuulusi pätkääkään sinulle. Joten keskity asiaan, ei kuvitelmiisi.

Riihitonttu
Huomaatko tein sen tahallani, tiesin, että te hyökkäätte minun kimppuuni ja alatte arvostelemaan minua, ette sitä afrikkalaista, joka esitti homovastaisia mielipiteitä. Onhan tämä suvisten kiusaamista, mutta piti kokeilla taas.
En ole arvostellut sinua vaan ottanut kantaa kirjoitteluusi, joka onkin jo todella etäällä ketjun aiheesta: nyt näemmä jo jossakin persu-uhriutumisessa. Ymmärräthän että jos jossakin sanotaan vaikka homo, ei se tarkoita että puhuttaisiin nimenomaan persuista?

Riihitonttu
Nyt meni sinultakin herne nenään, voisitko nyt sitten kommentoida ketjun aihetta, etkä minua tai minun mielipidettäni, kiitos.
Sanoo kirjoittaja jonka kirjoitukset perinteisesti koostuvat joutavista henkilöönmenemisistä. Sinun mielipiteitäsi aion todellakin kommentoida edelleenkin ihan vapaasti. Tähänastisista mielipiteistäsi voin sanoa että ne eivät ole hyvää peeärrää persuille seuraavankaan vaalitappion torjuntaa ajatellen, jollei sitten tosiaan ole tarkoitus mainostaa idioottien jokamiesluokan kokooontumisajoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat