Paljonko aikaa viestiin?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitenkä paljon käytätte aikaanne keskinmäärin yhden viestin kirjoittamiseen? Täällä näkee ihan uskomattomia romaaneja lainauksineen kaikkineen. Varsinkin hörhöketjuissa, kuten 9/11-keskustelu. Niissä on enemmän tekstiä, kuin minun vajaasse 4000 viesteissä yhdessä. Asiaa niissä ei sitten olekkaan, mutta aika moisia suorituksia kuitenkin.

Kommentit (12)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Joskus kirkkaimpina hetkinä sitä vähän miettii mitä kynästään päästää, mutta yleensä viestit kirjoittaa alle minuuttiin. Jos joskus erehtyy oikein asiasta kirjoittamaan lähteineen niin silloin aikaa saa menemään 10-45 min. Lähempänä kumminki varttia ku puolta tuntia.

Hämmentää.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Riippuu paljon viestistä ja miten se määritellään. Usein kirjoutusikkuna on päällä pitkäänkin ja välissä sitä tekee jotain muuta. Jonnekkin lähtiessä sitä sitten lähettää viestin ja pikaisesti tarkistaa että on lukukelpoinen. Alkuaikoina sitä kirjoitti huolellisesti. Nykyään tulee kirjattua palstalle vain viihtyäkseen.

9/11 ketjussa on niin että se virkkaripuoli joutuu kirjoittamaan niin perusteellisia vastauksia trollien onelinereihin joihin kaikkiin on vastattu jo miljoona kertaa ja niin yksityiskohtaisesti kuin mahdollista kun toivovat että tilanteesta jotain oppisivat ja ymmärtäisivät.

Vierailija
Barbaari

9/11 ketjussa on niin että se virkkaripuoli joutuu kirjoittamaan niin perusteellisia vastauksia trollien onelinereihin joihin kaikkiin on vastattu jo miljoona kertaa ja niin yksityiskohtaisesti kuin mahdollista kun toivovat että tilanteesta jotain oppisivat ja ymmärtäisivät.

Joo, mutta ei ole virkkaripuolikaan ihan tervettä, kun jaksavat jankata asiasta monta vuotta. Tuollaisten viestien kirjoittamiseenhan menee koko päivä, joten hulluja ei enää erota terveistä. No se on toinen tarina.

Neutronikin on innostunut väittelemään rosseaun ja muiden avautujien kanssa ja kirjoittaa vielä asialliseen virheettömäänsä tyyliin. Niihin viesteihin menee varmasti tehokasta elinaikaa hukkaa ja paljon.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
kabus
Barbaari

Joo, mutta ei ole virkkaripuolikaan ihan tervettä, kun jaksavat jankata asiasta monta vuotta. Tuollaisten viestien kirjoittamiseenhan menee koko päivä, joten hulluja ei enää erota terveistä. No se on toinen tarina.

Kertaalleen kun itse on käynyt asiat lävitse pitäisi olla selvää jutun juoni. Jos sitä koettaa itse jotain selkeää virhettä korjata toisen argumentissa (joka on jo kertaalleen korjattu) niin keskusteluun juuttuu kiinni. Itse olen päättänyt etten enää keskusteluun puutu kun vastapuoli on omaksunut täydellisen denialismin informaatiolle. Myös useat toiset kirjottajat ovat tulleet samoihin johtopäätöksiin.

Vierailija
Barbaari
kabus
Barbaari

Kertaalleen kun itse on käynyt asiat lävitse pitäisi olla selvää jutun juoni. Jos sitä koettaa itse jotain selkeää virhettä korjata toisen argumentissa (joka on jo kertaalleen korjattu) niin keskusteluun juuttuu kiinni. Itse olen päättänyt etten enää keskusteluun puutu kun vastapuoli on omaksunut täydellisen denialismin informaatiolle. Myös useat toiset kirjottajat ovat tulleet samoihin johtopäätöksiin.

Selvä. Paljonko meni tuohon viestiin aikaa? Jotta päästään tämän keskustelun aiheeseen. Tähän meni alle minuutti.

martin x
Seuraa 
Viestejä1895
Liittynyt17.10.2010
Barbaari
kabus
Barbaari

Viestiin käytin noin viisitoista sekuntia.

Vierailija

Pitkään vastaukseen voi upota tuntikin. Olen vähentänyt tästä syystä ainakin samoihin kysymyksiin vastaamista uudelleen ja uudelleen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
kabus
Neutronikin on innostunut väittelemään rosseaun ja muiden avautujien kanssa ja kirjoittaa vielä asialliseen virheettömäänsä tyyliin. Niihin viesteihin menee varmasti tehokasta elinaikaa hukkaa ja paljon.

Onhan noihin varmaan mennyt aikaa. Mutta se on minulle tapa sosialiseerata. Normisosiaalinen olisi kuluttanut vuodesta 2005 paljon kauemminkin notkumalla kaverien kanssa kapakoissa tai vastaavissa. Täällä on kuitenkin yleisesti ottaen huomattavasti mielenkiintoisemmat tyypit ja jutut.

Samalla vaivalla sitä kirjoittaa virheettömästi, kun on sen kerran omaksunut. Tosin nyt on sormet alkaneet jotenkin hidastua ja kirjoitusvirheitä tulee enemmän kuin ennen. Mukana on aivan ihmeellisiä. Liittynee ranteen kipuiluun, jonka sain viime kesänä pelatessani liikaa huonolla hiirellä. Tai sitten siihen, että ikä tekee tehtävänsä. Tai sekä että, eipä sitä ole ennen pelaamisesta paskaksi mennyt.

μOR
Seuraa 
Viestejä373
Liittynyt4.1.2010

Riippuu asiasta ja tilanteesta, välillä voi mennä kauemminkin jos aihe kiinnostaa, siinä samalla jos rupeaa miettimään omia juttujaan niin se selkeyttää ajatusta samalla mukavasti, joskus voi jumahtaakkin ja deletoida lopun kokonaan.

Neutroni
Liittynee ranteen kipuiluun, jonka sain viime kesänä pelatessani liikaa huonolla hiirellä. Tai sitten siihen, että ikä tekee tehtävänsä. Tai sekä että, eipä sitä ole ennen pelaamisesta paskaksi mennyt.

Siis kyllähän ikä tosiaan tekee tehtävänsä rankassa ympäristössä, eli ehkä olisi aika eläköityä sotatantereelta lähiöön vaimon kanssa, hankkia koira ja kunnostella taloa aikansa kuluksi, eli ruveta pelaamaan Simsiä eli tuplaelämää. Vähemmän ranneliikkeitä. No älä oikeesti, tai mistä tiedän vaikka pelaisit jo.

Uusimmat

Suosituimmat