Menneisyys - tämä - tulevaisuus

Seuraa 
Viestejä999
Liittynyt2.4.2012

On vain nyt, mutta:

1. Kun näemme superpallon tai ruumiin, saatamme pohtia mikä tapahtumasarja on johtanut tuohon väliaikaiseen lopputilaan. On ääretön määrä mahdollisuuksia, joista tuohon tilaan ollaan voitu tulla. CSI:ssä (en katso) kai ennustetaan tuosta tilasta taaksepäin tapahtumia. Haetaan todennäköisimpiä tapahtumasarjoja ennen kuolemaa.

2. Kun näemme tykin ja kuulan, saatamme pohtia mihin kuula lentää. Huomaamme, että kuulahan voi lentää äärettömän moneen paikkaan, tietyn säteen sisällä, jos lentää. Osaamme ehkä ennustaa mihin kuula lentää ja jos vapaata tahtoa on olemassa, voimme jopa vaikuttaa kuulan lentorataan ja lopputulokseen haluamallamme tavalla, mikä se motiivi sitten onkaan.

Pohdin ja kysyn nyt:

a1) Mistä lapset tulee?
a2) Mihin lapset menee? (tarkoitan käsitteellä lapsi nyt muutakin kuin sitä solukasaa joka tipahtaa ison solukasan jalkojen välistä, ja jonka madot lopulta syövät)

b) Miksi valaat menivät takaisin mereen (evoluutio)?

c1) Miksi lapset eivät saa syödä karkkia?
c2) Mihin sivistynyt ihminen tarvitsee hampaita?
c3) Miksi lapset haluavat syödä karkkeja niin paljon (vauva varsinkin ja äidinmaitokin on makeaa, olen maistanut, aikuisenakin)?

d1) Jos kävisi niin, että jonain päivänä jokainen ihminen olisi maitosuklaan värinen, ruskeasilmäinen, täydellinen keskiverto nykypopulaatiosta, olisiko se lopputila, alkutila, välitila, vai mikä?
d2) Voisiko niin käydä?

e1) Mistä musiikki tulee? (Darwin ei osannut selittää vaikka sitä mietti)
e2) Mihin musiikki menee?

f) Mitä eroa on intuitiolla ja vaistolla?

ö) Miksi M.Jackson vaihtoi väriä?

"...future work should be steered towards considering the building structure as an entity, with the aim of avoiding complete collapse." - Professor Colin Gareth Bailey, 1995

Kommentit (4)

Valtte-Poika
Seuraa 
Viestejä999
Liittynyt2.4.2012
hombre
Soitin jo, ovat tulossa. Koeta kestää.

Viittaat ilmeisesti samaan johon viitataan myös aamulääkkeillä tai foliohatulla.

AH -kerhossa meillä aina aloitetaan: "Hei, olen Timo, olen Hullu". Se on ensimmäinen askel ja saattaisi auttaa sinuakin lopulta hallitsemaan omaa angstiasi. Muutenhan minulle on ihan sama mitä postauksiini aivopieraistaan, mutta olisi kiva kuulla edes yksi viestini sisältöön liittyvä kommentti.

"...future work should be steered towards considering the building structure as an entity, with the aim of avoiding complete collapse." - Professor Colin Gareth Bailey, 1995

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Valtte-Poika
hombre
Soitin jo, ovat tulossa. Koeta kestää.

Viittaat ilmeisesti samaan johon viitataan myös aamulääkkeillä tai foliohatulla.

AH -kerhossa meillä aina aloitetaan: "Hei, olen Timo, olen Hullu". Se on ensimmäinen askel ja saattaisi auttaa sinuakin lopulta hallitsemaan omaa angstiasi. Muutenhan minulle on ihan sama mitä postauksiini aivopieraistaan, mutta olisi kiva kuulla edes yksi viestini sisältöön liittyvä kommentti.

Eikai nyt anusatresiaa tarvitse mielisairaudeksi luokitella? ..Itse asiassa en mene vannomaan.

Valtte-Poika
Seuraa 
Viestejä999
Liittynyt2.4.2012
jees

Eikai nyt anusatresiaa tarvitse mielisairaudeksi luokitella? ..Itse asiassa en mene vannomaan.

Internetti on siitä jännä paikka, että vaikka ei omistaisi yhtäkään (omaa) ajatusta, sieltä voi etsiä asioita, joita voi kertoa muille ihan vaan sanoakseen jotain. Kiitos Per Saukko!

Uusimmat

Suosituimmat