Liivijengit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Persujen kiintiöruotsalainen Tom Packalen suhtautuu liivijengeihin kielteisesti:

http://www.mtv3.fi/uutiset/huomentasuom ... ml?1520371

Samaan aikaan persujen perusteuvoa vievät liivijengit kuin pässiä narussa:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... rakerholla

IL: Hakkarainen kävi toisellakin moottoripyöräkerholla

Perussuomalaisten kansanedustajan Teuvo Hakkaraisen helmikuinen sekoilu Bandidos MC -moottoripyöräkerhon tiloissa ei välttämättä ollutkaan kansanedustajan ensimmäinen yhteys liivijengiin.

Iltalehden mukaan Hakkarainen on viettänyt aikaa myös Bandidosin kannattajajengin kerhotiloissa Varkaudessa. Lehden mukaan järjestäytynyttä rikollisuutta seuraavat poliisilähteet vahvistavat, että Hakkarainen on nähty vuodenvaihteen tienoilla Bandidosin kannattajakerhon Diablos MC:n kerhotiloissa Varkaudessa.

Iltalehden tietojen mukaan yksi Diablos MC:n jäsenistä on perussuomalainen paikallistason poliitikko. Pohjois-Savon poliisi vahvistaa, että kyseinen paikallisaktiivi on ollut näkyvästi mukana jengin toiminnassa.

Hakkarainen selitteli helmikuista vierailuaan jengitiloissa sillä, että hänet oli houkuteltu ravintolasta jatkoille. Kansanedustajan mukaan hän ei aluksi edes tiennyt, että kyseessä olivat Bandidosin tilat.

(MTV3)

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Ei. Ellei nykyisellä lainsäädännöllä kyetä valvomaan rikollista toimintaa, vika on jossain muualla kuin rajoitusten määrässä.

Vierailija
Electric shadow
Ei. Ellei nykyisellä lainsäädännöllä kyetä valvomaan rikollista toimintaa, vika on jossain muualla kuin rajoitusten määrässä.

Mielenkiintoinen näkökulma. Eikö tuolloin voisi muutenkin laillistaa järjestäytyneen rikollisuuden, vapauttaa aseet, sallia naamioituneena esiintymisen ja Siwan ryöstöt puukolla uhaten, koska ne eivät ole pystyneet estämään kaikkea rikollisuuutta? Missä se sallivuuden raja menee?

Nykyisellä lainsäädännöllä ei myöskään ole kyetty estämään ulkomaalaisten tekemiä raiskauksia, joten vian täytyy olla muualla kuin maahantulorajoitusten määrässä.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Ensinnäkin, jottei tule pahoja fiiliksiä/väärinkäsityksiä tulee tietenkin selvittää onko kyse perusliiveistä vai rintaliiveistä, tai pahimmassa tapauksessa kulttuuriperusteisista liiveistä- mm romaaniliivit muuttavat asiaa paljonkin (mikäli olen väärässä pyydän kaikilta anteeksi pääsiäisen kunniaksi, ihan oikeasti)

Sangen kummaliseksi saattaa asian tehdä se että mm eteläisessä naapurissa etunimi Liivi ei ole naisilla kovinkaan harvinainen, satunnainen matkailija on tavannut mm Liivi-jogin (=joen Eestin puolella)

Jos liivit kielletään, pitää naisilta pyytää lupa

Vierailija
bergepanther
kulttuuriperusteisista liiveistä- mm romaaniliivit muuttavat asiaa paljonkin (mikäli olen väärässä pyydän kaikilta anteeksi pääsiäisen kunniaksi, ihan oikeasti)

Kulttuuriperusteisista liiveistä tässä on nimenomaan kyse. Eli onko monikulttuurisuus hyväksi.

Toisaalta onko liivien käyttö vapaata? Jos joku käyttää esimerkiksi MC Bandidosin liiviä, vaikka ei kuulukaan kyseiseen jengiin ja kannata heidän kulttuuriaan, niin onko MC Bandidosilla jotain sitä vastaan?

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008
Moses Leone
bergepanther
kulttuuriperusteisista liiveistä- mm romaaniliivit muuttavat asiaa paljonkin (mikäli olen väärässä pyydän kaikilta anteeksi pääsiäisen kunniaksi, ihan oikeasti)

Kulttuuriperusteisista liiveistä tässä on nimenomaan kyse. Eli onko monikulttuurisuus hyväksi.

Toisaalta onko liivien käyttö vapaata? Jos joku käyttää esimerkiksi MC Bandidosin liiviä, vaikka ei kuulukaan kyseiseen jengiin ja kannata heidän kulttuuriaan, niin onko MC Bandidosilla jotain sitä vastaan?

Kuten varmaan huomasit, kehuin teitä suomenruotsalaisia varmaan vaan että pääsisin uudestaan kimppuun, hää puupäät, olette yksi osa maatamme, halusitte sitä tai ette, ihan samaa porukkaa täältä Karjalasta katsoen, hyvää pääsiäistä!

Vierailija
bergepanther
Moses Leone
bergepanther

Kuten varmaan huomasit, kehuin teitä suomenruotsalaisia varmaan vaan että pääsisin uudestaan kimppuun, hää puupäät, olette yksi osa maatamme, halusitte sitä tai ette, ihan samaa porukkaa täältä Karjalasta katsoen, hyvää pääsiäistä!

"Teitä suomenruotsalaisia"? En minä ole suomenruotsalainen,enkä karjalainen, minä olen pohjalais-satakuntalais-hämäläinen. Yleistäen olen siis suomalainen, vaikka sukututkimuksessani en ole varsinais-suomalaisia sukupuussani löytänytkään. Enkä perussuomalaisia.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Mitä jos pitää burkhan alla sitä liiviä?

Eihän sen jätesäkin sisälle poliisi näe.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vierailija
installer

Mitä jos pitää burkhan päällä sitä liiviä? Onko se sitten OK ja hyväksyttävää?

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Toisaalta onko liivien käyttö vapaata? Jos joku käyttää esimerkiksi MC Bandidosin liiviä, vaikka ei kuulukaan kyseiseen jengiin ja kannata heidän kulttuuriaan, niin onko MC Bandidosilla jotain sitä vastaan?[/quote]

Kuten varmaan huomasit, kehuin teitä suomenruotsalaisia varmaan vaan että pääsisin uudestaan kimppuun, hää puupäät, olette yksi osa maatamme, halusitte sitä tai ette, ihan samaa porukkaa täältä Karjalasta katsoen, hyvää pääsiäistä![/quote]
"Teitä suomenruotsalaisia"? En minä ole suomenruotsalainen,enkä karjalainen, minä olen pohjalais-satakuntalais-hämäläinen.[/quote]

No siis: hemmetin hämäläiset (kuin myös osa sukua) ei sitten kait mitään hyvää sieltä päin tule Muuten selittäpähän sitten miksi olet ärhäkin suomenruotsalaisten...airut? mitä olen nähnyt

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005
Moses Leone
installer

Mitä jos pitää burkhan päällä sitä liiviä? Onko se sitten OK ja hyväksyttävää?

No sitten poliisi tietää että tässä on Mc Jätesäkki kerhon jäsen...

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vierailija
bergepanther
Muuten selittäpähän sitten miksi olet ärhäkin suomenruotsalaisten...airut? mitä olen nähnyt

Minulla on ollut ruotsinkielisiä suomalaisia kavereina. Ihan hyviä ihmisiä. Lisäksi osaan tarkastella asioita myös muilta kuin itseni tai kaltaisteni kannalta.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008
Moses Leone
Mielenkiintoista. Äänestyksen mukaan 100% suomalaisista kannattaa rikollisia moottoripyöräjengejä.

Höpö höpö kuten hyvin tiedät, me Suomalaiset olemme oikeasti sangen hyveellisiä, aikalailla vanhoillisia ja keskimäärin aika helvetin humalassa tähän aikaan yöstä, Aina tiedämme että pitäisi pyytää naisia ulos mutta ikinä niin emme tee, damn!

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Moses Leone
Mielenkiintoista. Äänestyksen mukaan 100% suomalaisista kannattaa rikollisia moottoripyöräjengejä.

Liivien logo on aivan sama asia kun vaikkapa kaulassa kannettava risti - se kertoo yhteenkuuluvuudesta johonkin ryhmään. Nyt siis ehdotetaan, että kuuluminen sellaiseen ryhmään, joka on syyllistynyt rikoksiin, tehtäisiin rangaistavaksi. Tässä välissä kannattaisi miettiä ristiä kaulassaan kantavien erityisen tarkkaan mitä ovat vaatimassa.

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1356
Liittynyt10.8.2010
Volitans

Liivien logo on aivan sama asia kun vaikkapa kaulassa kannettava risti - se kertoo yhteenkuuluvuudesta johonkin ryhmään. Nyt siis ehdotetaan, että kuuluminen sellaiseen ryhmään, joka on syyllistynyt rikoksiin, tehtäisiin rangaistavaksi. Tässä välissä kannattaisi miettiä ristiä kaulassaan kantavien erityisen tarkkaan mitä ovat vaatimassa.

Volitans puhuu asiaa. Ollaanko muuten seuraavaksi kieltämässä hupparit ja ehkäpä isot, kasvot peittävät aurinkolasit? Noita kun tavataan käyttää Siwa-ryöstöissä ja muissa.. Eli tekeekö vaate rikoksia/tekeekö vaate rikollisen? Vaiko sittenkin ihminen vaatteen sisässä? Eikä tuo kielto mitään edes auttaisi, jengit voivat tunnustaa värejään myös vaatevalinnoillaan. Ellei sitten kielletä samaan hengenvetoon vaatteissa väriyhdistelmät, joita jengit käyttävät. Helppoa...
Sitä paitsi: Eikö ole paljon parempi, että jäsenen tunnistaa helposti lauantaiaamuna nakkikioskijonossa? Ainakin näkee, kenen kanssa ei missään tapauksessa kannata alkaa vittuilemaan/haastamaan/ohittelemaan jonossa..

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat