Palkkasaatavien periminen

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

262 euroa puuttuu helmikuun palkasta soitin viime viikolla ja ymmärsin jo että keskiviikkona maksavat, mutta eivät maksaneet.

voi olla että tulee tilipäivänä.

Mutta kuinka kauan palkkasaatavia voi periä.

Ajattelin liiton kautta hoidella asioita jos ei tapahdu 17.4. mennessä mitään.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Jos se saatava osuus siirtyy seuraavaan palkkapäivään, niin siitä pitäisi tulla joku korvaus?

Liitosta kannattaa ottaa etukäteen selvää, miten toimia. Sieltä saa varmaan tietoa sähköpostitsekin. Kannattaa kysäistä.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Kerran olin Suomenojalla Teknorenkaalla sesonkiapulaisena. Joka päivä ylitöitä 6 päivää viikossa. Edellisen sesongin työntekijää haukuttiin ja sai kuunnella vittuilua joltain hampaattomilta nisteiltä päivät pitkät.
Massia tuli 600€ tilille kahden viikon välein kun ei ylitöistä maksettu.
Vikana päivänä lähdin vetää sieltä.

Sit nää kriminaalijuntit vielä tavattaessa kysyy et "Onx sul duunii? Soita Juhalle ni tuu tekee duunii"

ABB:lta sain potkut "rasismin takia" just ku oisin päässy kovapalkkasempiin hommiin.
Pomo oksenteli vapaa-aikanaan työntekijöiden päälle, joista suurin osa oli jotain helvetin lesboja. Tulin paljon paremmin toimeen labran tyyppien kanssa, vaikka nekin käveli edes takas kahviautomaattia päivät pitkät puhuen ihme paskaa asioista joista niillä ei ollut mitään hajua.
Olisin heittänyt armotta puolet koko lafkasta helvettiin. Välillä ilmapiiriä kohotettiin ilmoituksilla että kaksi lähtee, mutten kerro vielä ketä.
Hehhe vitun mulkku. Minulla ei ollut perhettä, eikä motivaatiota niin hyräilin tuplauksen sävelmää.
Sit jotain helvetin legoinsinööri-opiskelijoita saa olla opettamassa kädestä pitäen vaikka ne on ollu yhtä kauan jos ei kauemmin duunissa.

Raksalla niitä saatanan juntteja. Voi jumalauta mitä idiootteja. Siitä ei sen enempää.

Jossain helvetin asiakaspalvelussa on niiden junttien lisäksi vielä asiakkaatkin. Voi saatana mitä juntteja. Mua ei voisi kiinnostaa vähempää joku vitun atsoväriallergia, mitä vittua se nyt ikinä tarkottaakaan.

Ei kiitos. En mene noihin paskaduuneihin enää ikinä.

Kaksi hyvää duunipaikkaa on ollut, ja niistäkin toinen siedettävä, eikä toisesta maksettu kuin 10mk tunti ja sitäkin kuudelta tunnilta, kun tein useasti pitempääkin ilman yhtäkään taukoa.

Toisessa korjasin elektroniikkaa ja toisessa asensin jotain pellesoftaa.
Ja molempiin tarvitaan joku ihan naurettava tutkinto jonka omaavat ihmiset on tyhmän lisäksi vielä takuuvarmasti rumiakin.

Dresden
Seuraa 
Viestejä1191
Liittynyt16.3.2005
jees
Vitut nykyään AY:sta ole kuin haittaa, joten älä nyt helvetti ainakaan sinne soita vuokratyötekijänä. Ketään ei kiinnosta yksi tiskaaja ilman kunnollista tessiä.

Enimmillään saat palkkas. Hyvä jos sitäkään.

On hyviä neuvoja ja huonoja. Tämä kuuluu huonoihin. Jos et hoida asioitasi, ei se hyödytä kuin epärehellistä työnantajaa. Joka ei kuitenkaan kiitä eikä pokkaa. Kunhan hieman viistosti hymyilee katsellessaan/kuunnellessan pikkumiehen itkupotkuraivaria.

Die Lust zur Zerstörung ist eine schaffende Lust. - Jules Elysard

Vierailija

Miten vaan mutta rahojaan ei kannata jättää työnantajille jotka sen ansiosta todennnäköisesti tekevät samaa muillekin, ja uusille tulokkaille.

Olipahan joskus joku firma joka palkkasi kouluikäisiä nuoria töihin ja nämä reppanat eivät tienneet edes mitä tilipussissa olisi pitänyt tulla. Saatikka jotain turhia lomarahoja..

Asia selvisi vahingossa, ja muutamia hakijoita ja palkanperääjiä löytyi liiton apua hakemaan. Niitä sitten selviteltiin ja firma vaihtoi siinä sivussa omistajaa, joka lupasi ottaa kyseiset vaatijat edelleen töihin.

Jännää että porukassa oli alunperin muutama joka ei uskaltanut alkaa vaatimaan edelliseltä omistajalta ansaitsemaansa palkkaa, siinä pelossa ettei enää saisi olla siinä firmassa töissä? Hanttihommissa joka ei vaadi edes ammattitaitoa?

Jonkinlaista taistelumieltä pitää olla vaikka työ olisi mitä vain.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Dresden
On hyviä neuvoja ja huonoja. Tämä kuuluu huonoihin. Jos et hoida asioitasi, ei se hyödytä kuin epärehellistä työnantajaa. Joka ei kuitenkaan kiitä eikä pokkaa. Kunhan hieman viistosti hymyilee katsellessaan/kuunnellessan pikkumiehen itkupotkuraivaria.

Siinä vaiheessa kun sä olet hoitanut koko media-alan firman ATK:n kuntoon nollakokemuksella viikonlopussa, tai korjannut laitteita ilman taukoja ylä-asteella kesätöiksesi niin tule uudestaan pätemään.

Mä oon hoitanut hiemankaan hoksottimia vaativat tehtävät kaksi kertaa muita nopeammin ihan ylä-asteen koulutehtävistä lähtien ohimennen ja vetänyt maksimeita palikkatesteistä kipeänä ehtien vielä varmistaa vastaukset.

Intissäkin tulin ihan hyvin juttuun skappareiden kanssa ja kysäisipä everstiluutnatti kiinnostuksestani alaa kohtaan vaikka vemppasin melkein koko sen ajan kun siellä jaksoin niitöä sulkeisia katella. Kapteeninkin kanssa meillä oli leppoisia keskusteluja, kunhan vain niistä muodollisuuksista päästiin.

Dresden
Seuraa 
Viestejä1191
Liittynyt16.3.2005
jees
Dresden

Siinä vaiheessa kun sä olet hoitanut koko media-alan firman ATK:n kuntoon nollakokemuksella viikonlopussa, tai korjannut laitteita ilman taukoja ylä-asteella kesätöiksesi niin tule uudestaan pätemään.

Mä oon hoitanut hiemankaan hoksottimia vaativat tehtävät kaksi kertaa muita nopeammin ihan ylä-asteen koulutehtävistä lähtien ohimennen ja vetänyt maksimeita palikkatesteistä kipeänä ehtien vielä varmistaa vastaukset.

Intissäkin tulin ihan hyvin juttuun skappareiden kanssa ja kysäisipä everstiluutnatti kiinnostuksestani alaa kohtaan vaikka vemppasin melkein koko sen ajan kun siellä jaksoin niitöä sulkeisia katella. Kapteeninkin kanssa meillä oli leppoisia keskusteluja, kunhan vain niistä muodollisuuksista päästiin.

Onnittelen. Sinulla pyyhkii hyvin. Kuka sitten lieneekään. Itse käytän paperia.

Die Lust zur Zerstörung ist eine schaffende Lust. - Jules Elysard

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005
tiäremiäs
262 euroa puuttuu helmikuun palkasta soitin viime viikolla ja ymmärsin jo että keskiviikkona maksavat, mutta eivät maksaneet.

voi olla että tulee tilipäivänä.

Mutta kuinka kauan palkkasaatavia voi periä.

Ajattelin liiton kautta hoidella asioita jos ei tapahdu 17.4. mennessä mitään.

Joskus oli puhetta näistä palkkaturva-asioista erään tuttuni kanssa joka on liiton politrukki ja muistaakseni nuo palkkasaatavat ovat 5 vuotta perittävissä.

Mutta älä siihen tuudittaudu vaan ota sinne liittoon heti yhteyttä jos siihen kuulut!

Asioiden selvittely on aina tuoreeltaan helpompaa kuin parin vuoden jälkeen.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

kyllähän niitä liittossa juuri vuokrafirmojen epäkohdat kiinnostaa, koska sehän on niiden vihollinen numero yksi.

perjaatteessa ei kannata antaa jollekin firmalle pennin latia ylimäärästä jos ne on jo tienattu.

Varmaan vuokrafirmoissa ei ole mitään luottamusmiehiä, niin olen jo kerran soittanut ja lähettänyt sähköpostia. Eli kohta 1. eli neuvottelin jo esimiehen kanssa. En edes tiedä kuka tai mikä se on tuossa firmassa.

niin onnistuu varmaan soittamalla liittoon, asiat menee siitä etiäpäin.

Vierailija
jees
Dresden
Onnittelen. Sinulla pyyhkii hyvin. Kuka sitten lieneekään. Itse käytän paperia.

Käytän paperia. Voi ***** onx toi jotain stallarihuumoria?

Asenteesi on mainiota. Uskon että sinulla on rattoisat (sairas)eläkepäivät tiedossa.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Röyh!
Jos se saatava osuus siirtyy seuraavaan palkkapäivään, niin siitä pitäisi tulla joku korvaus?

Liitosta kannattaa ottaa etukäteen selvää, miten toimia. Sieltä saa varmaan tietoa sähköpostitsekin. Kannattaa kysäistä.

En tiedä, ei varmaankaan tule mitään korkoa, koska työsopimuksessa sanotaan että palkat maksetaan aina seuraavana tilipäivänä. Eli on ollut jotain ongelmiakin kun hukkasivat minun verokortikin jo ja tilinumeron siitähän tämä viivästys lähti liikkeelle.

kerran olen nyt ollut yhteydessä ja seuraava tilipäivä on 17.4.

Johan tässä useampi mennyt, ja viimeksi ei maksettu kun soitin perään vasta nyt.

Kaikki 2 kuukauden palkat oli myöhässä, mutta sain jo maaliskuun palkan. Mutta helmikuuta ei ole näkynyt. Toki voi olla että palkkaohjelmat laskennassa ja ne syöttää vasta rahat aina joka tilipäivänä. sen takia eivät pysty maksamaan milloin haluaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat