Pitäisikö isännän ja maksajan ääntäkin joskus kuunnella?

Seuraa 
Viestejä7160
Liittynyt9.9.2005

[size=85:3szwhnkv]Perussuomalaiset saivat osaltansa jytkyn napakalla maahanmuuttokeskustelulla - oppositiossa hampaat ovat joko tylsyneet tai sitten niitä hiotaan entisestään - aikojen huonontuessa ja 'kaislikkohaukien vetäessä melonit nenäänsä'*][/size:3szwhnkv]

[ ... "emme syö teidän tarjoamaa ruokaa", ...uudistetulla Konnunsuolla, kun turvapaikkakeskuksen keittiö siirrettiin yhteiseksi kaikille -kommentoi irakilainen turvapaikanhakija. "Miksi emme pääse kaupunkiin ilmaiseksi, kun matkaakin on yli 20 kilometriä?" -kysytään. "Minä haluan harjoittaa kulttuuriani, uskontoani ja tapojani kuten olisin kotimaassani" -kuulee usein sanottavan... ]

Suomalainen on pohjimmiltaan kiltti ja pelkää sanaa rasisti, vaikka olisi aivan normaalilla tavalla reviirinsä puolustaja 1]. Myönnämme vieraskoreudellamme vieraillemme heidän oikeuden harjoittaa tapojaan - olemme ihmeissämme, kun tiettyjen ruokien tarjoilu pitää lopettaa, kun heidän lapset eivät voi niitä syödä. Päiväkotien ohjelmia pitää muuttaa pienen vähemmistön takia - uimahalleihinkin tarvitaan musliminaisille omat vuorot.

Miksi me taivumme?

Onko eurooppalainen valkoinen rotu heikko omissa vaateissaan **], miksi meidän pitää taipua vaateliaiden edessä? Onko meillä häpeä aiemmasta kehitysmaariistostamme 2], kun söimme heidän riisikupeistaan - ostaessamme muun muassa alihintaisia raaka-aineita? Eikö myös meillä ole oikeutemme omassa raivaamassamme maassa? Emmekö voi vaatia kunnioitusta tapojammme kohtaan, kun vielä maksammekin nämä ei-työperäismaahanmuuttaja-turvapaikanhakijat?

Perussuomalaiset nuijittiin 'hallaantuneiksi hakkaraishöyryiksi',

kun 'homot olisi passitettu somalien kanssa Ahvenanmaalle' - ilmaisu oli ronski ja karun korni, eikä ollut edes vakava heitto, vaan kärjistys, joka tilitti tuntoja saloilta ja maalikyliltä. Kulttuuritilaoikeuden reviirit ovat pysyneet paremmin hanskan sisällä nyrkissä kuin cityvihreiden avautumispolitiikka, joka degeneroisi kylmästi ja ymmärtämättömästi hiljalleen oman kulttuuriperintömme muiden varjoon.

Miksi muilla on oikeus vahvaan ja väkevään oman kulttuurin esillepitoon ja jopa päällekäyntiin?

On meilläkin oikeutemme ja vaateemme

- ne ovat sitä paitsi sovitettavissa muidenkin tarpeisiin, alentumatta kansallisten kiihkoilijoiden banderollien alle. Meillä on oikeus vaatia kunnioitusta tavoillemme, kulttuurillemme ja kielellemme. Meidän maassa eletään meidän ehdoilla - ja ne ehdot ovat hyvät, koska meidän kyky elää ja tulla toimeen on maailmalle laajasti verrattuna huippuluokkaa.

Emme maksa vieraillemme enempää kuin omille hätää kärsivillekään - se on sitä paljon puhuttua oikeudenmukaisuutta (jutta-hokema) ja vastuunkantoa (jyrki-hokema). Pitää olla ensin oma kotopesä kunnossa, ennenkuin järjestelemme muille meitä parempia elinoloja.

Vaatimukset, joissa ei huomioida maksajien arvostusta

Jos haluaa omatapaisen lastentarhahoidon - on Suomessa mahdollisuus perustaa myös omatapaiset lapsien yksityishoitopaikat - kuten esimerkiksi venäläiset ovat tehneet. Jos haluaa uida omalla ajalla uimahallissa, voi käyttää hyväkseen tuhansia järviämme - ei niitä uimahalleja ole yleensä vieraidemme kotimaissakaan. Voidaan korkeintaan vaatia sellaista, mitä omassa lähtömaassa on mahdollisuus saada.

Reviirikohtainen kulttuuririkkaus on muualla itsestäänselvyys!

Kulttuurierot ovat maailmanlaajuinen rikkaus ja kunkin reviiritunnuste on huomaavaisuuden osoitus isäntiä kohtaan, jotka vapaaehtoisesti maksavat turvallisen ympäristön järjestämisen, kun tulijan kotimaassa on joko omaehtoisia tai sitten syyttään syntyneitä ongelmia. Meillä saa alkulevon ja seesteytymisen jälkeen tehdä töitä. Tarvitsemme paljon erilaisia ammattiryhmiä ja meidän kieli ei kuitenkaan ole voittamaton este - sitä oppii, kun haluaa. Perusrehellinen suomalainen arvostaa työn tekoa.

Kulttuurit opettavat toisiaan 3], vapaaehtoisesti

Me emme taivu sellaisiin vaateisiin, jotka eivät istu ryhdissä meidän tapojemme kanssa. Me emme voi uhkaannuttaa omaa kulttuuriympäristöä, emmekä me halua alentaa omia tapojamme, vaan vaalia niitä ja elää niiden identiteetistä ja erilaisuudesta. Olemme ylpeitä suomalaisuudestamme - tähän meillä on täysi oikeus.

Olemme innokkaita kertomaan tavoistamme, niistähän voisi osin olla myös esimerkkiä muille, siksi paljon myös hyvää on meidän järjestelmissä ja tavoissamme. Toki olemme tietoisia erikoisuuksistamme, eikä juuri niitä ole pakko omaksua. Kaikki on vapaaehtoista, kuten meille vieraaksi tuleminenkin.

Me toivotamme tervetulleeksi sen kohteliaisuuden,

joka vierailta odotetaan isäntiä kohtaan - varsinkin kun isäntä maksaa ylläpidon. Emme mekään vieraillessamme ystäviemme luona vaadi vaihtamaan olohuoneen järjestystä, emmekä vaadi juuri sitä ja sitä ruokaa pöytään tarjottavaksi - puhumattakaan ilmaista paluumatkaa kotiin, kun lähdön hetki koittaa.

Me pyrimme miellyttämään isäntäämme, jossa vierailemme. Tuomme joskus mukanamme jopa huomaavaisuuden - ja sitä odotamme. Annamme arvon vieraanvaraisuudelle - emme pyydä enempää, vain arvostusta omille tavoillemme ja kulttuurillemme.

Suomalainen on mukava ja helppo ihminen, jos häneltä hoksaa kysyä tämän omista asioista, vilpittömänä - näin toimien olisi helppo sulattaa sitä jäyhyyttä ja juroutta, jolla tätä maata on rakennettu nykyiseen elin- ja elämisentasoon, josta riittää annettavaa myös huomaavaisille vieraillemme.

...
[size=85:3szwhnkv]VIITTEET
*] "... soinimainen huumorikulttuurillinen sanaseppoilu, kun sisältöidentiteetti oli hukassa... "
**] Kevennykseksi tarkoitettu loppukaneetti usein kertoo, että viimeinen blondi kuolee sukupuuttoon Ilomantsin korvessa joskus 2100 -luvulla.
1] Reviiripuolustus - kansallinen oikeus omiin tapoihin ja kulttuuriin ~ http://ilkkaluoma.blogspot.com/2008/01/ ... minen.html
2] Maksammeko velkamme kehitysmaille? ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi ... itysmaille
3] Suomeen on perusteilla yhdistys, jonka tavoitteena on löytää uusia innovaatioita kulttuurilliseen keskinäiskanssakäymiseen .. KIK ry (per.)[/size:3szwhnkv]

Ilkka Luoma

[size=50:3szwhnkv][10672/573352][/size:3szwhnkv]

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Kommentit (9)

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä7160
Liittynyt9.9.2005
Denzil Dexter
Ei tietenkään pidä kuunnella - muuten Hitler.



Niin, hänellähän oli hihamerkki (itseironisesti ilmaistuna) ... vrt. kuumentunut keskustelu maahanmuuttajien "hihamerkistä" - James Hirvisaaren eduskunta-avustaja tokaisemana - Helena Eronen.

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

kaikkihan on lähtenyt alulle, kun Suomi ei vielä ollut itsenäinen vaan Ruotsin vallan alla. tämän vuoksi 96% suomalaisista opiskelee vähemmistön ehtojen mukaista kieltä, vielä melkein 100v itsenäistymisen jälkeenkin.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija

Näistä asioista keskustellaan paljon, mutta usein kirjoituksista välittyy sangen lyhyt taustana käytetty ajanjakso. Olisi mielenkiintoista keskustella siitä, mitkä asiat määrittävät jonkun maan "isännät", kuten esimerkiksi Suomen isännät suhteessa vieraisiin, joita kirjoituksessasi käsittelit. Mitkä seikat määrittävät jotkut ihmisryhmät Suomen isänniksi? Keitä nämä isännät ovat, mistä ja milloin he ovat tänne tulleet? Mitkä ajalliset määreet ylipäätään kuuluvat "isännyyteen" - 40 vuotta, sata vuotta, vai kenties viisituhatta vuotta?

Käytit kirjoituksessasi myös sanoja eurooppalainen valkoinen rotu ja sen vaateet. Tämä lie hyvin vaikea yhteinen määriteltävä. Ihan ensimmäiseksi edellisestä kumpuavien lukuisten kysymyksien joukosta nostaisin: Millä määrittelisit valkoisen tänä päivänä Suomessa? Saako hänellä olla isoisoisä, joka oli kotoisin esimerkiksi Kirgisiasta? Missä kohtaa ihmisestä tulee valkoinen, minkä verran sukupolvia tarvitaan, että kuuluu johonkin tiettyyn rotuun?

Ymmärtääkseni kotimaani Suomi on muodostunut tällaiseksi vuosituhansien mittaan nimenomaan juuri erilaisten maahanmuuttojen kautta. Näin tulee epäilemättä olemaan jatkossakin, ja oma päivänpolitiikkaankin silloin tällöin sotkeentuva elinkaaremme on siinä matkassa todella lyhyt.

Vierailija

Tämäkin ongelma on puhtaasti valtiomafian tuottama. Poliitikkojen ja virkamiesten mielestä on mukavaa jaella muiden ihmisten resursseja kaikenlaisiin monikulttuurisuusprojekteihin, kun aina voi vetää itse välistä. Jos joskus toivumme tästä valtiouskovaisuuden hulluudesta, monikulttuurisuusongelmat ratkeavat itsestään.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä7160
Liittynyt9.9.2005
Aino Halonen
Näistä asioista keskustellaan paljon, mutta usein kirjoituksista välittyy sangen lyhyt taustana käytetty ajanjakso. Olisi mielenkiintoista keskustella siitä, mitkä asiat määrittävät jonkun maan "isännät", kuten esimerkiksi Suomen isännät suhteessa vieraisiin, joita kirjoituksessasi käsittelit. Mitkä seikat määrittävät jotkut ihmisryhmät Suomen isänniksi? Keitä nämä isännät ovat, mistä ja milloin he ovat tänne tulleet? Mitkä ajalliset määreet ylipäätään kuuluvat "isännyyteen" - 40 vuotta, sata vuotta, vai kenties viisituhatta vuotta?

Käytit kirjoituksessasi myös sanoja eurooppalainen valkoinen rotu ja sen vaateet. Tämä lie hyvin vaikea yhteinen määriteltävä. Ihan ensimmäiseksi edellisestä kumpuavien lukuisten kysymyksien joukosta nostaisin: Millä määrittelisit valkoisen tänä päivänä Suomessa? Saako hänellä olla isoisoisä, joka oli kotoisin esimerkiksi Kirgisiasta? Missä kohtaa ihmisestä tulee valkoinen, minkä verran sukupolvia tarvitaan, että kuuluu johonkin tiettyyn rotuun?

Ymmärtääkseni kotimaani Suomi on muodostunut tällaiseksi vuosituhansien mittaan nimenomaan juuri erilaisten maahanmuuttojen kautta. Näin tulee epäilemättä olemaan jatkossakin, ja oma päivänpolitiikkaankin silloin tällöin sotkeentuva elinkaaremme on siinä matkassa todella lyhyt.




...

Erinomainen kommentti!

Voisimme lähteä isännyyden kuuluvan meidän tapauksessa Suomen kansalaisille. Suomalaisuuteen sisältyy myös suomen kielen oleminen äidinkielenä (toki perustuslakimme mukaan myös ruotsi

- valkoinen rotu näin eurooppalaisittain on nk. yleisilmaus, onhan mm. Saksassa yli viisi miljoonaa turkkilaista vieraana ja osin jopa Saksan kansalaisina.

Vieras on sellainen, jolla on muun maan passi ja kansalaisuus - on toki kaksoiskansalaisia, jos jos toinen on suomalaisuus, on hän myöskin "isäntä". Isännällä voidaan myös tarkoittaa henkilöä, jolla Suomen passi, sekä veronmaksu Suomen valtiolle, sillä noista verovaroista esim. turvapaikanhakijoiden kustannukset katetaan.

Aino, komenttisi oli harvinaisen hyvä ja asiallinen, ja siihen oli myös vastaukset (edes jotenkin) annettava.

Milloin Suomessa asuva muuttuu suomalaiseksi, tai milloin muuttui geneettisesti, oonkin jo vaikeampi tapaus ratkaista, sillä simpansseillakin on ihmisiin nähden 98,5 prosenttisesti sama geenistö - ehkä saamelaiset olisivat alkuperäisiä suomenniemeläisiä - ja tässähän kehkeytyy vielä riitä presidentin ja Arhinmäen välille

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä7160
Liittynyt9.9.2005
Nishikigoi
Tämäkin ongelma on puhtaasti valtiomafian tuottama. Poliitikkojen ja virkamiesten mielestä on mukavaa jaella muiden ihmisten resursseja kaikenlaisiin monikulttuurisuusprojekteihin, kun aina voi vetää itse välistä. Jos joskus toivumme tästä valtiouskovaisuuden hulluudesta, monikulttuurisuusongelmat ratkeavat itsestään.




....

jokainen kulttuuriryhmä on ensisijaisesti omansa puolustaja - reviiripuolustus on eräs maailman vanhimmista hengissä säilymisen edellytyksistä - ehkä "nk. valkoinen rotu" on degeneroitumassa ja muut voimakkaammat painavat päälle - mm. kiinalaiset, puhutaan jo kiinalaisten vuosisadasta!

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Vierailija
Ilkka Luoma

jokainen kulttuuriryhmä on ensisijaisesti omansa puolustaja - reviiripuolustus on eräs maailman vanhimmista hengissä säilymisen edellytyksistä - ehkä "nk. valkoinen rotu" on degeneroitumassa ja muut voimakkaammat painavat päälle - mm. kiinalaiset, puhutaan jo kiinalaisten vuosisadasta!

Puolustautuminenhan on tarpeen vain, kun on jokin vääryys, jota vastaan puolustautua. Vääryys on esimerkiksi se, että ihmisiltä pakko-otetaan rahaa ja annetaan vastaanottokeskuksille, sosiaaliturvasiirtolaisille, huuhaa-mamukielikouluille yms. Eikö kannattaisi keskittyä vääryyden tuottajan ja ylläpitäjän — siis valtiouskon eli etatismin — oikaisemiseen pikemmin kuin yksittäisen vääryyden protestoimiseen?

Tässä vertaus. Ajatellaan, että kaupunki kuhisee taskuvarkaita eikä heidän toimintaansa pyritä erityisemmin estämään. Muuan tuntemaltasi mieheltä, Peralta, varastetaan 50 €. Voimme protestoida, että eikö vähempi olisi riittänyt ja että eikö olisi ollut kohtuullista, että varas olisi jättänyt Peralle ainakin kympin. Tai voimme kysyä, miksi varastaminen pitää ylipäänsä sallia. Mielestäni jälkimmäinen kysymys on olennaisempi.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä7160
Liittynyt9.9.2005
Nishikigoi
Ilkka Luoma

jokainen kulttuuriryhmä on ensisijaisesti omansa puolustaja - reviiripuolustus on eräs maailman vanhimmista hengissä säilymisen edellytyksistä - ehkä "nk. valkoinen rotu" on degeneroitumassa ja muut voimakkaammat painavat päälle - mm. kiinalaiset, puhutaan jo kiinalaisten vuosisadasta!

Puolustautuminenhan on tarpeen vain, kun on jokin vääryys, jota vastaan puolustautua. Vääryys on esimerkiksi se, että ihmisiltä pakko-otetaan rahaa ja annetaan vastaanottokeskuksille, sosiaaliturvasiirtolaisille, huuhaa-mamukielikouluille yms. Eikö kannattaisi keskittyä vääryyden tuottajan ja ylläpitäjän — siis valtiouskon eli etatismin — oikaisemiseen pikemmin kuin yksittäisen vääryyden protestoimiseen?

Tässä vertaus. Ajatellaan, että kaupunki kuhisee taskuvarkaita eikä heidän toimintaansa pyritä erityisemmin estämään. Muuan tuntemaltasi mieheltä, Peralta, varastetaan 50 €. Voimme protestoida, että eikö vähempi olisi riittänyt ja että eikö olisi ollut kohtuullista, että varas olisi jättänyt Peralle ainakin kympin. Tai voimme kysyä, miksi varastaminen pitää ylipäänsä sallia. Mielestäni jälkimmäinen kysymys on olennaisempi.





...

Puolustautuminen on viime kädessä oman geeniperimän puolustamista, jopa alitajuntaisesti ja jokainen suosii sitä, vaikka ei edes tunnustaisi tai tunnistaisi sitä.

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Uusimmat

Suosituimmat