Turbo Twingoon

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kannattaako jälkiasentaa ahdin Renault twingoon.

Suomessa ei ole koskaan ollut myynnissä turbolla varustattua mallia.

En tiedä onko vaativa homma, maksaakin mansikoita jos ei ole tohon moottoriin edes tarkoitettu.

Kommentit (15)

Vierailija

Ei laitosta ainakaan kilpiin saa, mikali on merkitty vahapaastoiseksi rekisteriotteessa. Tai saa, mutta vaatii VTT:n paastomittaukset a 2k eur, joka lienee noin 2k eur enemman kuin Twingon kaypa arvo on.

Talla kyseisella Twingolla lienee tosin jonkinlaista pseudo-celebrity statusta ainakin taman forumin piireissa

Trafista voi toki tutkailla saadoksia tarkemmin.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5368
Liittynyt7.7.2007

Turboksi siihen twingoosi riittää hyvin tuollainen ilmapatjan täyttöpuhallin. Asennat sen vain sinne kaasuttimen imuletkuun. Katso, että ostat 12 voltin puhaltimen, etkä 230-volttista. Biltemasta tai Hong Kong-tavarataloista niitä löytyy parillakympillä.

Tuon asennuksen jälkeen painele kaasua varovasti, ettei Renu karkaa hyppysistäsi!

Vierailija
tiäremiäs
Kannattaako jälkiasentaa ahdin Renault twingoon.

Tieliikennekäytöstä en tiedä, mutta jos muualla, esim radalla meinaat käyttää, niin pelkän turbon asennuksesta seuraa kytkimen luistaminen, kiihtyvyys ei siksi kasva juuri lainkaan, joten mitä hyötyä ?

Vierailija

Tässä lienee edullisin twingon turbon turbiini ?

Muut ahtimet maksanevat asennettuna välijäähdyttimineen 10x twingon hinnan.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5368
Liittynyt7.7.2007

Tuossa olis tiäremiähelle kuva omatekoisesta turbosta, jonka voi askarrella koulun puutyötunnilla. Vedät sitten haitariletkun kaasuttimen imuputkesta pelkääjän paikalle ja annat turbon kahvat apumiehelle, kun kiihdytettäessä tarvii lisää tehoja.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

ohan nuita twingo gt versioita urpotettu. ei pitäisi olla mikään kovin suuri murheenkryyni saada kilpiin mutta se että kuinka miljuunakuution saa taas kestämään on toinen asia saati se ajonautinto.

toisen polven pilkkuvirhe

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26845
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Kannattaako jälkiasentaa ahdin Renault twingoon.



Tietenkin kannattaa. Saabisteilta saa hyviä vinkkejä ahtimen valintaan. Sellainen 10 litraisen kuorma-auton ahdin on aika sopiva.

En tiedä onko vaativa homma, maksaakin mansikoita jos ei ole tohon moottoriin edes tarkoitettu.



Jos pitää tällaisia kysellä unohda. Muutenkin se fiksumpi tapa on ostaa tehokkaampi auto.

dot
Ei laitosta ainakaan kilpiin saa, mikali on merkitty vahapaastoiseksi rekisteriotteessa.



Homma toimii niin, että katsastukseen vaihdetaan katsastusahdin (se vakiomalli) ja muuten pellin alla on kuorma-auton ahdin. Vähän vaivaa siinä on, mutta ei kai se muuten olisi hauskaa.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Kytkin samalla uusiksi - ei kestä muuten. Tehokkaampi bensapumppu ja uudet ruiskusuuttimet. Välijäähdytin tietty myös. Jarrut uusiksi. Tulee hyvä ja kestää aikansa. Usein useita tunteja.

Vierailija

Ylipäätään useimmissa tapauksissa vapari - vrt. turbomalli tulee halvemmaksi myydä / hävittää oma ajoneuvo ja ostaa suoraan se turbomalli, mikäli sen puhaltimen haluaa. Halvemmaksi ja huomattavasti helpommaksi, DIY -miehet ja ammattirappaajat toki erikseen.

Itse tekisin noin, jos pitäisi bensaturbo saada ajoon.

Uusimmat

Suosituimmat