Seuraa 
Viestejä300

Siis voiko tosi oudossa asennossa nukkuessa häiritä verenkiertoa niin pahasti että se aiheuttaa vaurioita aivoihin?

Mietin kun itse viime yönä heräsin todella kummallisesta asennosta. Painoin peukalolla ja sormen nivelillä itseäni voimakkaasti vasemmalle puolen kaulaa juuri sille kohden missä tietääkseni menee kaulavaltimo ja -laskimo. Tarkemmin ottaen koko ylävartalon paino oli näiden sormien varassa, enimmäkseen paino oli peukalolla, joka oli mielestäni täysin pystyasennossa (se on mulla sellainen tosi leveä ja lyhyt.) En tajua miten olin saanut itseni moiseen asentoon. Ehkä lähes 50 tunnin univeloilla oli jotain merkitystä.(nuo on tosin viimeisen kuukauden ajalta, eli ei kaikki tältä viikolta, mutta tällä viikollakin on tullut jotain 12 tuntia lisää) Heräsin kuitenkin sitten siihen että kädet olivat ihan puuduksissa ja kaulaan koski. Muistan etten meinannut saada käsiä siirrettyä pois kun ne oli niin puuduksissa ja itse olin ihan täysin unenpöpperöissä. Olin varmaankin nukkunut tuossa asennossa tosi pitkään. Nukahtamisesta oli ainakin kaksi tuntia, joten toivottavasti en ollut ollu koko sitä ikaa tuossa asennossa. Kesti varmaan 5-10 minuuttia ennen kuin sain selvitettyä päätä sen verran että menin katsomaan peilistä millainen painauma kaulassa oli ja siinä oli todella selvä punainen 3*4cm painauma. Kun meni takaisin nukkumaan niin tuntui että sydämeen koski, toisaalta se voi johtua siitä univelastakin. Nukahdin meko heti uusiksi, vaikka yleensä en nukahda jos käyn useamman minuutin hereillä. Kun neljä tuntia myöhemmin heräsin kokonaan niin kaulaan koski lievästi vieläkin, lisäksi päätä särki ja joku hiusverisuoni tuolla kohden leuan alla ja yllä oli muuttunut punaiseksi. Koko päivän on ollut jokseenkin hömelö olo ja mietin että josko olen onnistunut vaurioittamaan jotenkin aivojani tuolla nukkumisasennolla. Voisko sellainen olla oikeasti mahdollista?

Kommentit (3)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238

Yleensä ihminen herää vaihtamaan asentoa, jos verenkierto vaarantuu, mutta joskus ihmiset nukkuvat esim. päihteitten alaisena huonossa asennossa ja saattavat herätä vakaviakin vammoja kärsineenä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Anastasia
Seuraa 
Viestejä300

Onkohan paha univelkaisuus verrattavissa päihteiden alaisena nukkumiseen? Minkälaisia vaurioita pahimmillaan päihteiden alaisena nukkuessa voi saada? Tosin tarvii varmaan tosi huono tuuria että edes silloin keksii tuollaisen asennon niin kuin minä olin keksinyt viime yönä että painaa kaulavaltimoa- ja laskimoa unissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Entä jos tyyny painaa alaleukaa ja hampaat kasvavat miten sattuu sojottamaan? Tai jos toistuvasti kääntyy huonosti kyljelleen, niin joku ruumiinosa kasvaa vinoon?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat