Seuraa 
Viestejä6986

Tuli taas kutsu taloyhtiön yhtiökokoukseen. Täytyy sanoa, että kuivempaa luettavaa ei ole olemassakaan, kuin se tasekirja. En katso voivani osallistua kokoukseen, koska se sisältää sellaisia asioita, jotka menevät viheltäen yli hilseen. Yksi sellainen on vastuuvapaus, joka myönnetään isännöitsijälle ja hallituksen jäsenille kokouksen aikana. Vastuuvapaus eli syytesuoja on lisäksi olevinaan täysin keskeinen ja tärkeä asia, minkä yhtiökokous voi päättää. Se tarkoittaa sitä, että vastuuvapauden (=syytesuoja) myöntämisen jälkeen hallituksen jäseniä ja isännöitsijää vastaan ei voi nostaa syytettä mistään, vaikka jälkeenpäin tulisi ilmi mitä tahansa. Jos kerran hallitus ja isännöitsijä ovat tehneet kaiken oikein, niin eihän syytesuojaa silloin tarvita.

Kommentit (2)

Kyse voi olla myös tahattomasta tuottamuksellisuudesta. Itse olen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja enkä kyllä tykkäisi, jos vastuuseen jotuisin, koska olen vahingossa jotain ryssinyt.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986
Carloz
Kyse voi olla myös tahattomasta tuottamuksellisuudesta. Itse olen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja enkä kyllä tykkäisi, jos vastuuseen jotuisin, koska olen vahingossa jotain ryssinyt.

Eikö tilintarkastajat tarkista sen, oletko ryssinyt? Jos kaikki on o.k., niin eihän silloin syytesuojaa tarvita. Tuo koko vastuuvapaus näyttäisi olevan valkokaulusherrojen kotkotusta, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat