Seuraa 
Viestejä45973

Terve! Olen yrittänyt lopettaa psykoosilääkkeiden käyttöä (3mg), koska aiheuttaa kiinnostumattomuutta ihan kaikkeen. Lopetin liian nopeasti, tuli hirveä psykoosiolo, epätodellinen ja vainoharhainen (tiputin suoraan 1mg:aan). Nostin annoksen 2mg:aan, olo oli kaksi viikkoa täysin normaali, siis sellainen että kiinnostaa kaikki aivan normaalisti. Kunnes meni jonkin aikaa, ja heräsin aamulla flunssaisena ja ajattelin että se on vain krapulaa. Seuraavana aamuna täydellinen epätodellisuus iski, jonka jälkeen nostin annoksen takaisin 3mg:aan. Nyt olo muuten normaali, mutta TODELLA väsynyt ja nenä tukossa. Kofeiinia olen yrittänyt ottaa kumoamaan tämän vaikutuksen, mutta väsymys ei häviä, tai häviää, mutta tokkuraisuus ei. Jotenkin tokkurainen olo, en saa nukutuksi, mutta silti mikään ei kiinnosta.

Mikä avuksi tähän??? Voiko tämä olla pysyvää??? Aiheuttavatko psykoosilääkkeet juuri tämänkaltaista tokkuraisuutta kun aloittaa uudelleen, häipyykö olo?

Huolestunut. Biologisia juttuja olisi kiva kuulla asiaan liittyen.

Anteeksi sekava teksti, tokkurassa.

Kommentit (11)

magez
Seuraa 
Viestejä104

Lääkärille vain.

Itse olisin halukas kokemaan psykoosin uudestaan. Minulle annettiin vuosiksi psyykelääkekuuri ja yritin keskeyttää sen kerralla mutta ei tapahtunu mitään, sitten aloin syömään "yliannostusta" ja se sai aikaseksi ihan totaalisen pysähtymisen ja sen lopetin kans kesken muttei vieläkään psykoosia. Oon ollu kohta 4kk ilman eikä mitään siihen viittaavaa minkä itse koin sellaiseksi tilaksi mistä lääkäri voi todeta sen olevan psykoosia.

Vaihdetaanko paikkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
magez
Lääkärille vain.

Itse olisin halukas kokemaan psykoosin uudestaan. Minulle annettiin vuosiksi psyykelääkekuuri ja yritin keskeyttää sen kerralla mutta ei tapahtunu mitään, sitten aloin syömään "yliannostusta" ja se sai aikaseksi ihan totaalisen pysähtymisen ja sen lopetin kans kesken muttei vieläkään psykoosia. Oon ollu kohta 4kk ilman eikä mitään siihen viittaavaa minkä itse koin sellaiseksi tilaksi mistä lääkäri voi todeta sen olevan psykoosia.

Vaihdetaanko paikkoja?

en kyllä näe tässä mitään hauskaa, mutta jos sinä näet, vaihdan mieluusti paikkoja, jos vain olisi mahdollista.

Huonoja kokemuksia lääkäreistä, eivät ne mitään osaa tehdä. Nyt iltapäivällä olo hieman parempi jo, mutta edelleen 'sumea', outo tokkurainen olo, mutta ei väsytä, paitsi välillä. Mietin, onko tämä ohimenevää. Toivottavasti on, aika näyttää.

magez
Seuraa 
Viestejä104
dopamiinireseptori

en kyllä näe tässä mitään hauskaa, mutta jos sinä näet, vaihdan mieluusti paikkoja, jos vain olisi mahdollista.

Itsekään en nähnyt siinä mitään "hauskaa", meninhän sekaisin kuin seinäkello ja olin aivan ymmälläni kaikesta. Itse voisin tulkita psykoosia mahdollisesti jonkinlaisena hengellisenä herättimenä, mutta kaiken kauhun keskellä ensimmäisellä kokemuskerrallani en kyennyt muutakuin olemaan vaan kaiken sen kauhun piirittämänä ja yrittämällä tulkita siinä kokemiani tilanteita kaikella mahdollisella pohjustuksella minkä siihenasti elämäni elämä oli minulle tuottanut.

Seuraavalla kerralla kun psykoosi iskee, aion kohdata asiat mahdollisimman neutraalilta näkökannalta ja ottaa ne sellaisina kuin ne tulee.

Ainuttakaan visuaalista tai kuuloharhaa en kokenut mutta elämäni ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan ilmiön mitä en itselleni pysty selittämään, koin psykoosin aikana, se sai minut uskomaan mahdollisiin tieteellisen todellisuuden ulkopuolisiin asioihin joihin haluaisin mahdollisuuden tarrautua uudelleen.

magez
dopamiinireseptori

Itsekään en nähnyt siinä mitään "hauskaa", meninhän sekaisin kuin seinäkello ja olin aivan ymmälläni kaikesta. Itse voisin tulkita psykoosia mahdollisesti jonkinlaisena hengellisenä herättimenä, mutta kaiken kauhun keskellä ensimmäisellä kokemuskerrallani en kyennyt muutakuin olemaan vaan kaiken sen kauhun piirittämänä ja yrittämällä tulkita siinä kokemiani tilanteita kaikella mahdollisella pohjustuksella minkä siihenasti elämäni elämä oli minulle tuottanut.

Seuraavalla kerralla kun psykoosi iskee, aion kohdata asiat mahdollisimman neutraalilta näkökannalta ja ottaa ne sellaisina kuin ne tulee.

Ainuttakaan visuaalista tai kuuloharhaa en kokenut mutta elämäni ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan ilmiön mitä en itselleni pysty selittämään, koin psykoosin aikana, se sai minut uskomaan mahdollisiin tieteellisen todellisuuden ulkopuolisiin asioihin joihin haluaisin mahdollisuuden tarrautua uudelleen.

Niin no juu, sikäli minäkin ajattelin sitä hyvältä ns. valaistumisen kannalta, mutta huomasin että häiritsee pahasti neutraalia ajattelua, väkisinkin tulee mieleen turhan paranoidisia ajatuksia. Mieluiten haluan kokea asioita 'selvinpäin' . Itse olen ajan myötä oppinut ajattelemaan myös hengellisiä asioita, kaikkea tieteen ulkopuolelta, ja uskon niihin siinä missä moni muukin. Mutta silti en ikinä haluaisi tuota oloa enää takaisin.

Vatkain
Minkähän merkkisiä psykoosilääkkeitä porukka popsii? Onko nämä psykoosilääkkeet neuroleptejä vai mitä te niillä tarkoitatte?

Serenase niminen neurolepti lieviin psyykkisiin ongelmiin. Vissiinki neurolepti, eikös psykoosilääke ole sama kuin neurolepti, mielialalääkkeisiin kuuluu sitten nämä neurot. Jos olen oikein ymmärtänyt...

kabus
Minkä syyn takia syöt lääkkeitä? Tuo voi johtua siitä psykoosista/sairaudesta, kun lääke ei ole kumoamassa oireita.

Sitä mietinkin, kun nuo neurothan pidemmän päälle aiheuttaa psykoosia kun riippuvuus/toleranssi niihin syntyy, ja kun niiden käytön sitten lopettaa niin ei ole mitään mikä kuomaisi psykoosioireita. Pitäisi lopettaa pikkuhiljaa. Opin sitten tämänkin asian kantapään kautta . Nyt onneksi lähes normaali olo ja flunssainen tokkuraisuus on vihdoin hävinnyt, täst'edes lopetan sen pikkuhiljaa 0,25mg annoksissa.

dopamiinireseptori
kabus
Minkä syyn takia syöt lääkkeitä? Tuo voi johtua siitä psykoosista/sairaudesta, kun lääke ei ole kumoamassa oireita.

Sitä mietinkin, kun nuo neurothan pidemmän päälle aiheuttaa psykoosia kun riippuvuus/toleranssi niihin syntyy, ja kun niiden käytön sitten lopettaa niin ei ole mitään mikä kuomaisi psykoosioireita. Pitäisi lopettaa pikkuhiljaa. Opin sitten tämänkin asian kantapään kautta . Nyt onneksi lähes normaali olo ja flunssainen tokkuraisuus on vihdoin hävinnyt, täst'edes lopetan sen pikkuhiljaa 0,25mg annoksissa.

Tarkoitan sitä, että sinulla on ollut psykoosi päällä jo ennen lääkkeen aloitusta. Ja kun lopetat lääkityksen tai vähennät sitä se palaa takaisin. Ja siitä sairaudestasi johtuu nuo oireet, ei lääkkeestä.

dopamiinireseptori
Lopetin liian nopeasti, tuli hirveä psykoosiolo, epätodellinen ja vainoharhainen (tiputin suoraan 1mg:aan).
Mikä avuksi tähän??? Voiko tämä olla pysyvää??? Aiheuttavatko psykoosilääkkeet juuri tämänkaltaista tokkuraisuutta kun aloittaa uudelleen, häipyykö olo?

dopamiinireseptori
Nyt onneksi lähes normaali olo ja flunssainen tokkuraisuus on vihdoin hävinnyt, täst'edes lopetan sen pikkuhiljaa 0,25mg annoksissa.

Käyttämäsi lääkkeet voivat väsyttää käytön alkuvaiheessa ja suurina annoksina.
Jos lopetat lääkkeen käytön vaikka hitaasti, psykoosi on jälleen edessä ja pakkohoito, jos ei avohoito onnistu.
Neuvottele lääkärisi kanssa annoksen pienentämisestä, lääkettä kannattaa syödä vain sen verran että skitsofrenian oireet pysyvät poissa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat