Seuraa 
Viestejä45973

Tilaan säännöllisesti iherbistä curcumiinia, purkkeja kertyy nurkkiin. Tietääkö kukaan
voisiko noita purkkeja käyttää pakastusrasioina? Ne on juuri sopivan
kokoisia yhteen annokseen marjoja yms. Liukeneekohan niistä
jotakin paskaa?

Kommentit (12)

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14241

Haluaisin tietää, mikä etu kurkumiinin ottamisella purkista saavutetaan siihen verrattuna, että käyttää noin sata kertaa halvempaa iherbin pussikurkumaa mausteena luonnon bioperiinin eli mustapippurin ohella?

Myönnän, olen kurkuman ystävä. Mutta myös järjen ystävä (ainakin kurkuma-asiassa).

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin. Curcumiini on kurkuman l. turmericin aktiivinen ainesosa. Iherbin pussikurkumaa
saa syödä säkkikaupalla saadakseen saman verran curcumiinia.

pölly
Niin. Curcumiini on kurkuman l. turmericin aktiivinen ainesosa. Iherbin pussikurkumaa
saa syödä säkkikaupalla saadakseen saman verran curcumiinia.

Ja imeytyy tosi heikosti elimistöön vatsan kautta. Itse huomasin että jos kaataa kapselin suuhunsa niin imeytyminen on ilmeisesti parempaa sillä huomasi pienen muutoksen mielialassa. Riskinä tosin sotata keltaista väriä ympäriinsä.

Ashwaganda-yrtti lisää tietävien mukaan mm. serotoniinin eritystä aivoissa;
uskaltaako/voiko sitä nauttia mielialalääkkeitä käyttävät ?

pölly
Ashwaganda-yrtti lisää tietävien mukaan mm. serotoniinin eritystä aivoissa;
uskaltaako/voiko sitä nauttia mielialalääkkeitä käyttävät ?

Kyllä. Ei se kai oikeesti nosta seretoniinitasoja kuin aika rajallisella alueella, mutta vähentää ahdistusta mukavasti ja auttaa unen kanssa.

Yleensä kannattaa ihan googlata yrttivalmiste ja lääke ennen kuin aloittaa sekoittelun. Jos haluaa hienostella niin tsekkaa maksaentsyymit ja vertaa niitä, mutta yleensä siihen ei ole tarvetta jos harrastaa laajemmin käytettyjä lääkkeitä ja valmisteita.

Pitäisi syödä monta lusikallista kurkumaa saadakseen kunnollisen määrän kurkumiinia. Kaikkiin ruokiinkaan, esimerkiksi perunamuusiin tai lihakeittoon ei kurkumaa sovi hyvin paljon. Olen ajatellut, että kolme kukkurallista teelusikkaa kurkumaa päivässä voisi jo omata positiivisia vaikutuksia. Ehkä tämä on toiveajattelua. Kehitin kuitenkin reseptin, jolla kolme neljä kukkurallista teelusikkaa kurkumaa menee vaivatta. Resepti on seuraava (määrät joustavat):

1. Sallisen kurkumaa kolme kukkurallista teelusikkaa
2. Mustapippuria jauhettuna (sitä ei kuulemma suositella lääkekuurilla olevalle)
3. Oreganoa, kuivattua, noin teelusikallinen
4. Lidlin halpaa salaatinkastiketta neljä teelusikallista
5. Oliiviöljyä monta teelusikallista
6. Ketsuppia monta kukkurallista teelusikkaa

Sekoitetaan hyvin ja massa kaadetaan syötävänä olevaan ruokaan, esim. keittoon tai muusattujen perunoiden päälle. Maku on tosi hyvä. Vähän kuin sinappi makkaralla.

Olen ollut huomaavinani positiivisia vaikutuksia aivotoiminnoissa, mutta kyseessä voi tietysti olla vain toiveajattelu.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat