Seuraa 
Viestejä5662

Nii, mulla on muutamia kukkia menny huonoon kuntoon. Yksi kumikasvi ilmeisesti on menny aikas huonoon kuntoon ja siinä ei ole yhtään lehtiä eikä uusia oksia ole tulossa vaikka vaihdoin eilen uudet mullat siihen. Joskus aiemmin kun leikkasin siltä yläoksaa pois niin sille tuli vain kuolio ja mustaa levisi aika pitkälle mutta ei se nyt oo levinnyt.

Sitten tämä kasvin runko on ruskehtunut, että ei varmaan kovinkaan hyvässä kunnossa ole, niin mitäs sille pitäs tehdä? Kannattaisisiko yrittää leikata uudestaan jos se kasvaisi uudestaan, kun kyllä juuret mun mielestäni vielä ihan elinvoimaisilta näytti. Mistä kohtaa se kannattaisisi leikata?

Petunie kasvit on toinen jolla on lehtiä vielä mutta ne on nuukaantuneita kun en ilmeisesti siirtänyt niitä tarpeeksi nopeasti isompaan ruukkuun ja kastellut tarpeeksi. Tänään siirsin osan isompaan ruukkuun. Kannattaisisiko nekin suosiolla leikata pois? Kuoleeko se kasvi jos leikkaan koko näkyvän osan pois ja jätän juuret multaan, vai voiko se vielä pelkistä juurista kasvaa?

En haluis että nää kalliit kasvit kuolis.

Eli mitä voisin tehdä noiden pelastamiseksi? Vai voiko niitä enää pelastaa?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (1)

Vodua ja kahvia, vanhan kansan ohje. Ei paljoa, ruokalusikallinen, riippuen kasvin koosta. Kaikki kuolleet osat pois, tai kaikki mitkä on kuolemassa. Se vaan kuormittaa kasvia koska yrittää pitää niitä osia elossa ja muu osa kärsii.. Kyrsältähän se näyttää aikansa, mutta kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat