Seuraa 
Viestejä45973

Elefantit erkanevat laumastaan ja menevät elefanttien hautausmaalle kuolemaan, josta tulee mieleen, että ne tietäisivät lähestyvän kuolemansa.

Entä ihmiset, tietävätkö he milloin ovat viime hetket kulumassa? Olen kuullut, että jotkut olisivat kertoneet selkounistaan muutamaa viikkoa ennen kuolemaansa.

Itse näin unta isästä vähän ennen kun hän kuoli. Hän sanoi tiukasti, että "Minä en lähe!"

Jo seuraavana päivänä soitettiin sairaalasta ja kehotettiin käymään hänen luonaan. Menin. Isä nousi sängystä ja kävi vessassa, eikä näyttänyt erityisen heikolta.
Hän ei lähtenyt enää elävänä sairaalasta. Muistaakseni hän eli vielä pari viikkoa sen jälkeen kun kävin katsomassa häntä.

Isä kuoli, mutta hänen muistonsa elää mielessäni.

Sivut

Kommentit (37)

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
pinklin
Elefantit erkanevat laumastaan ja menevät elefanttien hautausmaalle kuolemaan, josta tulee mieleen, että ne tietäisivät lähestyvän kuolemansa.

Onko lähdettä tuohon norsujen hautausmaa-legendaan?

Tuon olen nähnyt itsekkin, että esimerkiksi vakavasti sairas koira pyrkii yksinäiseen paikkaan ennen kuolemaansa, mutta onko eläimen kohdalla kyse "aavistuksesta" vai onko olo vaan niin paha, että seura ei kelpaa.

pinklin

Entä ihmiset, tietävätkö he milloin ovat viime hetket kulumassa? Olen kuullut, että jotkut olisivat kertoneet selkounistaan muutamaa viikkoa ennen kuolemaansa.

Olen kuullut, kerrotaan että, sanotaan että...

Jos ihminen on vakavasti sairas ja lääkäri on kertonut, että terminaalivaiheessa mennään, tottakai silloin tietää kuolevansa. Kun joutuu asiaa mielessään työstämään, saattaa se silloin tulla uniinkin.

pinklin

Itse näin unta isästä vähän ennen kun hän kuoli. Hän sanoi tiukasti, että "Minä en lähe!"

Jo seuraavana päivänä soitettiin sairaalasta ja kehotettiin käymään hänen luonaan. Menin. Isä nousi sängystä ja kävi vessassa, eikä näyttänyt erityisen heikolta.
Hän ei lähtenyt enää elävänä sairaalasta. Muistaakseni hän eli vielä pari viikkoa sen jälkeen kun kävin katsomassa häntä.

Tuon mukaan sinä olit se unennäkijä ja aavistelija, ei kuoleva.
Kaikki kunnia isäsi muistolle.

---

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Kai se riippuu. Jos on vanha tai sairas tai sekä että niin kai sitä voi tuntea että nyt mennään ihan just. Erilaiset onnettomuudet sun muut on sitten tietenkin eri asia.. uutisissa oli joskus siitä sellaisesta kissasta joka vanhainkodissa tai sellaisessa meni aina sen viereen oleskelemaan joka seuraavana kuoli. Erehtyikö se kertaakaan, en ole varma. Se oli kyllä aika kummaa koska vaikka joku niistä ihmisistä oli ulkoisesti sellainen että tuo kyllä kuolee ihan just, niin se ei hämännyt kissaa vaan se meni jonkun muun viereen joka sitten yllättäen kuolikin ennen tätä joka näytti siltä että kuolee ihan just.

くそっ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vomies
Seuraa 
Viestejä2888

Kerran käärme puri meidän koiraa kuonosta ja kuono ja pää turposivat. Koira meni piiloon rappusten ja talon alle. Koira ei ollut sisäkoira.

Ihmisillä on turvaverkkoja joista haetaan apua. Sitten on vielä jumala.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Jägermeister

Kyllä lähde on olemassa, mutta sitä on vaikea löytää. Näin nimittäin televisio-ohjelmasta siitä elefanttien hautausmaasta, ja siitä on jo aika pitkä aika.

Siitä mistä olen kuullut kerrottavan, varmistan täältä, jossa oletan olevan tietävämpiä …

Jägermeister

Niin olin. Minulla ei ollut muuta esimerkkiä.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Olen kuullut, että jotkut olisivat kertoneet selkounistaan muutamaa viikkoa ennen kuolemaansa.

Minä olen kertonut selkounistani jo vuosikausia, ja yhä vaan henki pihisee. Ei siis voi pitää paikkaans...AAAARGH!

pinklin

Jonkin uskonnon mukaan, oliskohan ollut juutaisuuden, ihminen on kuollut vasta sitten kun hänet unohdetaan.

Myöskin sanotaan, että aiemmat sukupolvet elävät meissä, sillä perimä. tavat ja tottumukset ym ovat heiltä saatuja.

Jägermeister
pinklin

On niinikään väitetty että kissa hylkää kuolevan ihmisen samoin jotkin syöpäläiset, olikohan se kirput.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819

Muistan lukeneeni kummallisia tarinoita kuinka kaksoset ovat kuolleet samaan aikaan eri puolella maata sun muuta. Taisi olla esimerkkejä paljonkin (varmaan jostain valittujen palojen kirjoista vaan ei toisaalta vähennä uskottavuutta yhtään )
Sukulaisilta kuullut ,sekä näitä ennustuksia myös todistaneena väitän että jotain ennusmerkkejä on, olkoon sitten miten kummallisia hyvänsä. Ehkä jotain telepatiaa, yliluonnollisuutta, hyvää arvaustaitoa, alitajuista laskentaa, sattumaa tai ties mitä mutta jotain silti. Ei pitäisi väheksyä

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365
Ronron
Kai se riippuu. Jos on vanha tai sairas tai sekä että niin kai sitä voi tuntea että nyt mennään ihan just. Erilaiset onnettomuudet sun muut on sitten tietenkin eri asia.. uutisissa oli joskus siitä sellaisesta kissasta joka vanhainkodissa tai sellaisessa meni aina sen viereen oleskelemaan joka seuraavana kuoli. Erehtyikö se kertaakaan, en ole varma. Se oli kyllä aika kummaa koska vaikka joku niistä ihmisistä oli ulkoisesti sellainen että tuo kyllä kuolee ihan just, niin se ei hämännyt kissaa vaan se meni jonkun muun viereen joka sitten yllättäen kuolikin ennen tätä joka näytti siltä että kuolee ihan just.

Joo, oon lukenut myös tapauksesta. Se oli Oscar the Cat.
Mistä lie nauku aavistaa kuoleman? Lähteekö kuolevasta jonkinlainen erityinen haju, vai ovatko kissat vain yhteydessä johonkin henkimaailman juttuun..

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365
pinklin
Jägermeister

Kyllä lähde on olemassa, mutta sitä on vaikea löytää. Näin nimittäin televisio-ohjelmasta siitä elefanttien hautausmaasta, ja siitä on jo aika pitkä aika.

Siitä mistä olen kuullut kerrottavan, varmistan täältä, jossa oletan olevan tietävämpiä …

Jägermeister

Niin olin. Minulla ei ollut muuta esimerkkiä.

Mä muistan lapsuusaikaan kun kesäisin tuli telkkarista Johnny Weissmullerin mustavalkosia Tarzaneita. Niissäkin oli monessa norsujen hautuumaa!

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

PSYbuse

Mä muistan lapsuusaikaan kun kesäisin tuli telkkarista Johnny Weissmullerin mustavalkosia Tarzaneita. Niissäkin oli monessa norsujen hautuumaa!

Johny Weissmullerin Tarzanit ovat tuttuja, mutta aloitusviestissäni en niitä muistanut.
Olisi ollut hyvä muistaa ne erotukseksi asiallisesta luonto-ohjelmasta, jota tarkoitin ja jossa oli se elefanttien hautausmaa.

jeppe
pinklin

Jonkin uskonnon mukaan, oliskohan ollut juutaisuuden, ihminen on kuollut vasta sitten kun hänet unohdetaan.

Myöskin sanotaan, että aiemmat sukupolvet elävät meissä, sillä perimä. tavat ja tottumukset ym ovat heiltä saatuja.

Hyvin elämänmyönteistä.

bergepanther
Muistan lukeneeni kummallisia tarinoita kuinka kaksoset ovat kuolleet samaan aikaan eri puolella maata sun muuta. Taisi olla esimerkkejä paljonkin (varmaan jostain valittujen palojen kirjoista vaan ei toisaalta vähennä uskottavuutta yhtään )
Sukulaisilta kuullut ,sekä näitä ennustuksia myös todistaneena väitän että jotain ennusmerkkejä on, olkoon sitten miten kummallisia hyvänsä. Ehkä jotain telepatiaa, yliluonnollisuutta, hyvää arvaustaitoa, alitajuista laskentaa, sattumaa tai ties mitä mutta jotain silti. Ei pitäisi väheksyä

Suomessakin pohjanmaallapäin iäkkäät kaksosmiehet kuolivat auto-onnettomuudessa samana päivänä toisistaan tietämättä. (kääntyi yllättäen polkupyörällä taakseen katsomatta auton eteen ylittääkseen tien, ja myös toisen tapaus oli saman tyyppinen)
Poliisikin tutki tapausta (ohjelma tuli teeveestä) niinkuin onnettomuuksissa aina tutkitaan kuolemantapauksissa, mutta mitään yhteistä tekijää ei tapauksille löytynyt, paitsi tietenkin tuo kaksosuus.

pinklin
jeppe
pinklin

Hyvin elämänmyönteistä.

Hienoa, noin minäkin ajattelen.

No-one
Seuraa 
Viestejä535
jeppe
pinklin
jeppe

Hyvin elämänmyönteistä.

Hienoa, noin minäkin ajattelen.

Tulevaisuuden takia olisiko parempi vai pahempi, että Hitler unohdettaisiin?

"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

bergepanther

Tähän kaksos juttuun ei tietenkään liity mitenkään se, että kaksoset ovat saaneet täysin saman perimän, ja useinmiten kuolevatkin samaan aikaan? Toki olosuhteet vaikuttavat myös asiaan. Itse en pitäisi asiaa kovin mystisenä, sattumana korkeintaan.

Pinky&Brain
Olen kuullut, että toisinaan ihmiset menevät ravintolan vessaan tukehtumaan lihapalaan ( no tyhmä, en tarkottanut mitään sellaista ).

En tiedä tarkoititko mitään vai et. Lihapalaan mennään yleensä tukehtumaan vessaan häpeän vuoksi. Kovaan ääneen yskiminen julkisella paikalla koetaan jotenkin liian huomiota herättävänä. Henkilö pyrkii peittämään reaktionsa ja suhtautumaan asiaan hymyillen mukamas huumorilla, ja sitten karkaa vessaan. Se on karhunpalvelus itselle.

pinklin
Mielestäni historiantuntemus (myös Hitlerin) on tarpeen juuri nykyhetken ja tulevaisuuden ymmärtämiseksi.

Asia on huomattu käytännössä, tutkimuksissa ja kokeissa, että diktatuuri tai diktatuurinen johtajuus ei ole toimivaa. Kun asia ollaan todettu, eivät ihmiset, ainakaan järkevät ihmiset, toista samaa virhettä uudelleen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat