Seuraa 
Viestejä2645

Aistiiko ihminen toisten emotionaalista tilaa.
Kuulo, näkö ja hajuaisti ovat varmaan päällimmäiset aistit tulkitakseen muita ihmisiä ja heidän fiilistä kyseisellä hetkellä, mutta onko vielä jokin muu aisti (ehkä kuudes aisti), jolla tulkita toisten tunnetilaa?

Olen huomannut että jos itellä on vaisu aamu kun on herännyt niin muutkin "hakee" omaa vireyttään, jotta saisi päivän skulaamaan.

Sää varmaan kans vaikuttaa yhteiseen olotilaan eli jos on synkempi ilma niin ihmisetkin ovat vähän synkempiä kaikki yhtä aikaa.

Musiikki joka pauhaa taustalla radiosta on myös iso vaikuttaja yhteiseen meinkiin, jonkun muun ilon voi helposti saada melankoliseksi ja "Darkiksi" pistämällä soimaan jotain synkkää.

Voi siis sanoa että me voidaan vaikuttaa toinen toistemme mieleen ja kiduttaa heitä n***imalla heidän aisetjaan, varovaisemmat käyttäytyjät kuten minä, ei niin helposti 'ärsytä' muitten mieltä kuten jotkut joita tunnen. Olen mielummin se joka luo muille vapauttavan freshit puitteet olla seurassa nautinnollisen perfekti.

Millainen tunnelman luoja sinä olet kun seurassa on muitakin?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (9)

Itse tämmöisenä 'herkkän'- vahvan aistimuksen olen huomannut useimmin, jotta pystyy toisen tunnetilat tunnistamaan. Ja tuota herkkyyttä kun 'oppii' käsittelemään itsessä, niin tunnistaa ja aistii monenmoisia juttuja.

Kuudeaisti -> oma intuitio, kuinka/ miten sen on pystynyt vapauttamaan itsestä. Ehkäpä sillä on myös suuri merkitys aistimaan toiset. Ja kuinka hallitsee omat chakrat kehossa. Onko ne 'tasapainossa'. Sekä onko kehossa ns. rikkinäisiä kohtia, josta haihtuu sitä omaa elämän energiaa pois.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen! Se on sitten mielenkiintoista, kuinka ja mihin on 'matka'. Matkalla tarkoitan niitä omia kohtia elämässä, mitä pyytää/ toivoo ja luottaa niihin. <- Pystyykö elämään Tässä ja Nyt.
Hyvään lähimäisyyteen, itsessä olemiseen ja hyvään tahtoon antaa sitä muille, koska olemme hieman 'eksyneet' polulla siihen omaan napaan 'tuojottelulla'.

Ehkäpä tässä toisen tunnetilan tuntemisessa on myös se samanlaisuuden tunteminen avainsanana....samoja arvoja, syngronisuus, ja jotain mitä ei osaa sanoin sanoa?

Itse..jaahs' tunnistelen seurassa ensin kauempaa, miten kukakin välittää mitäkin. Ehkäpä juuri se tasapainottava tekijä ryhmässä. Mielestäni kuitenkin tulen toimeen useimman kanssa juttuu/ toimeen. Toki niitä "törmäyskursseja" sattuu ja tapahtuu....niitä onneksi on huomattavasti vähemmin. Erilaisuuden arvostus ja toisen kunnoittaminen siinä missä on. Se lähestymistapa, jolla toisia lähestymme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
deepndark
Seuraa 
Viestejä2645

Jahas

Enivei se seurassa oleminen voi olla joskus rankkaa. Nimittäin joskus ryhmässä on ihmisiä jonka läsnäolo syö psyykettä tai käyttäytyminen yleensäkin - joutuu puristamaan hammaskalustoa tiukasti yhteen, suorastaan näkemään vaivaa että pysyy stabiilina eikä anna mielen mennä jotain semmosta polkuu joka ei itselleen tunnu hyvältä.

Alitajunta huomaa senkin mitä ite ei ja usein ei halua itselleen "tunnustaa" joitakin realiteetin tapahtumia tai 'efektejä' joita seuralaisista kumpuaa.

Ehkei ole kovin järkevää analysoida itseään ja muita vaan antaa virran kuljettaa, eikä pitäis väärinymmärtää tilanteita etsien niistä jotain moitittavaa. Ujous sinänsä on läsnä useinkin kun sosiaalisessa tilanteessa on vieraita ihmisiä - joskus osaa ottaa heitä kun jo tuttuja ihmisiä kun taas joskus ei toivo ympärilleen ketään muita kun läheiset, ystävät.

Siitä emotinaalisesta viestinnästä: puhe, eleet ja ilmeethän ovat tavallaan dataa - se data voi olla joskus epämielyttävää ja joka kerta kun näin on, - sinun aivosi reagoi ja aistit erittää kaikenmoisia aivokemia-aineita.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
deep'n'dark
Kuulo, näkö ja hajuaisti ovat varmaan päällimmäiset aistit tulkitakseen muita ihmisiä ja heidän fiilistä kyseisellä hetkellä, mutta onko vielä jokin muu aisti (ehkä kuudes aisti), jolla tulkita toisten tunnetilaa?

Olen huomannut että jos itellä on vaisu aamu kun on herännyt niin muutkin "hakee" omaa vireyttään, jotta saisi päivän skulaamaan.

Sää varmaan kans vaikuttaa yhteiseen olotilaan eli jos on synkempi ilma niin ihmisetkin ovat vähän synkempiä kaikki yhtä aikaa.

Musiikki joka pauhaa taustalla radiosta on myös iso vaikuttaja yhteiseen meinkiin, jonkun muun ilon voi helposti saada melankoliseksi ja "Darkiksi" pistämällä soimaan jotain synkkää.

Voi siis sanoa että me voidaan vaikuttaa toinen toistemme mieleen ja kiduttaa heitä n***imalla heidän aisetjaan, varovaisemmat käyttäytyjät kuten minä, ei niin helposti 'ärsytä' muitten mieltä kuten jotkut joita tunnen. Olen mielummin se joka luo muille vapauttavan freshit puitteet olla seurassa nautinnollisen perfekti.

Jossain toisessa ketjussa koettelin herkistellä ihmisiä ottamaan kantaa kainalokarvoihin evoluution näkökulmasta, taisin epäonnistua pahasti.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645
Astronomy
deep'n'dark

Jossain toisessa ketjussa koettelin herkistellä ihmisiä ottamaan kantaa kainalokarvoihin evoluution näkökulmasta, taisin epäonnistua pahasti.

Ai no mut sehän on hyvä ketjun avaus - ja mun mielipide on et kainalokarvat on kehittyny koska jos olet suuttunu toiselle ihmiselle niin voit rangaista häntä vetämällä niistä. Voi myös puristaa nänneist.

deep'n'dark
Emotionaalinen "Telepatia" Ihmisten välillä?

Kaikilla ihmisillä on taito lukea ympärillään, lähettyvillään olevien eleitä ja niitten kautta tuntea millaisella päällä se ihminen on.
Kaikilla ihmisillä ei tuo kyky ole hyvä, kun taas joillakin muilla on se kyky kehittynyt hyvin.

Silmät kertoo paljon, myös kaikki eleet, asento, äänensävy. Kaikki ihmiset näitten kautta huokuvat olotilaansa muille lähettyvillään oleville.

Elekieli, lukea elekieltä

Olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa jotka ovat sanoneet aistineensa jonkun tunnetilani, ja ihan oikein.
Kerran koitin mennä erilaiseen mielentilaan ja tunsin aistivani kaupassa esim erään kassatädin epäystävällisyyden pahemmin häntä ainakaan tietoisesti tutkimatta.
Serkkuni sanoo tuntevansa muiden tunteet itsessään, koska on "ikäänkuin tyhjä".
Minusta taas tuntuu että tartutan omat tunteeni muihin, tai ne tarttuvat ainakin samassa tilassa ollessa. Tiedä sitten miten asia lopulta on..
Ainakin sen olen huomannut että ei tarvitse kuin nähdä ihminen vilaukselta ja jo jotenkin hänen ystävällisyytensä/epäystävällisyytensä ja mielentilansa vaikuttaa siihen miten häntä kohtelee ja ottaa vastaan, millainen olo itselle tulee. Vaikkei tietoisesti ajattelisi asiaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat