Seuraa 
Viestejä2936

The God Virus:
http://www.youtube.com/watch?v=XPN3UlxCXH4&t=2m27s

Miksi tietokonevirukset ovat laittomia, mutta uskonnot eivät?

Miksi ihmisiä suojellaan vähemmän kuin meidän tietokoneitamme?

Miksi uskonnoille ei ole vielä asetettu ikärajaa? Äänestäisitkö tämmöistä lakiehdotusta jos olisi mahdollisuus?

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Kommentit (12)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46369
jogger
The God Virus:

Miksi uskonnoille ei ole vielä asetettu ikärajaa? Äänestäisitkö tämmöistä lakiehdotusta jos olisi mahdollisuus?

Hyvä kysymys, jo koulussa pitäisi opettaa miten rakennetaan virtuaalinen palomuuri ja virustorjunta omaan nuppiin elämän webissä surfatessa. Se data/info mitä elämän webissä on tarjolla on kaikki potentialisesti haitallista jos meillä ei ole palomuurit ja virustorjunta onlinena päällä.

Mites ismit ja ideologiat , niille myös ikäraja, ettei liian nuoresta taiteta nuoren herkkää niskaa/mieltä nurin?

Richard Dawkins & Daniel Dennett. Oxford, 9 May 2012

http://www.youtube.com/watch?v=WdU-UtEJ ... ure=relmfu

Japetus
Seuraa 
Viestejä11699
jogger
The God Virus:

Koska uskonto on niin ovela virus, että isäntä rakastuu siihen.

Ei sille ikärajoja tarvita sen paremmin kuin muillekaan saduille. Olennaisempaa olisikin sijoittaa se samaan laariin Kalevalan ja Seitsemän veljeksen kanssa.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Japetus
Ei sille ikärajoja tarvita sen paremmin kuin muillekaan saduille. Olennaisempaa olisikin sijoittaa se samaan laariin Kalevalan ja Seitsemän veljeksen kanssa.

Mutta eihän noita muita satuja opeteta totuuksina. Joten siinä mielessä ei voi verrata satuihin.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081

Pikemminkin pitäisi saada tämä rasismi loppumaan ja alkaa opettamaan lapsille että kaikki sadut ovat totta. Miksi syrjiä tuhkimoa tai aku ankkaa jos kerran jeesus ja joulupukkikin ovat tosia.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

fenomenologi

Monet uskovaiset ovat jääneet uskonnollisen aivopesun takia osittain lapsen tasolle, heille pitää kertoa joka sunnuntai miten kuuluu elää ja käyttäytyä, järjissään olevat ymmärtävät asian itse.
Kun ajatusmaailma kierrätetään lapsesta lähtien uskonnon kautta, käsitys todellisuudesta ei kehity terveellä tavalla, tarvitaan joku kertomaan satukirja kourassa toimintaohjeita.
Näillä ohjeilla ja säännöillä rajoitetaan ihmisten elämää, tarkoituksena pitää aivopesun uhri pelottelemalla ja muilla keinoilla seurakunnan jäsenenä, ääritapauksissa muuta elämää ei saa olla.
Hihhulit aiheuttavat suurta haittaa lapsen normaalille kehitykselle, uskontojen tuputus alle 18 vuotiaille pitäisi kriminalisoida.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1146
vihertaapero
Pikemminkin pitäisi saada tämä rasismi loppumaan ja alkaa opettamaan lapsille että kaikki sadut ovat totta. Miksi syrjiä tuhkimoa tai aku ankkaa jos kerran jeesus ja joulupukkikin ovat tosia.

Rasismi on seuraus tribalismista, ja tribalismi voi olla ihmisissä sisäänrakennettuna. Itsehän olen kiertänyt ongelman sillä että pidän vain suurempaa joukkoa omana heimonani. Se käsittää kaikki havainnoitsijat maailmankaikkeudessa.

Japetus
Seuraa 
Viestejä11699
jogger
Mutta eihän noita muita satuja opeteta totuuksina. Joten siinä mielessä ei voi verrata satuihin.

Kyllä, mutta jos äänestää pitäisi, tukisin mieluummin sitä kuin ikäräjan asettamista. Suunnilleen yhtä todennäköinen sellainen lakiesitys kuitenkin on.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Jumala ei selvästi hallitse tietokoneviruksia.
Mielestäni tietokoneet pitäisi uskontoon perustuen kieltää, jolloin viruksista ei olisi haittaa.

Starman

Mielestäni tietokoneet pitäisi uskontoon perustuen kieltää, jolloin viruksista ei olisi haittaa.

Erittäin hyvä idea, uskonnolliset rajoitukset koskevat vain uskovaisia, joten idioottien lässytyksiä saapuisi nettiin huomattavasti vähemmän.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1146
Hamppu
vihertaapero

Rasismi on seuraus tribalismista, ja tribalismi voi olla ihmisissä sisäänrakennettuna. Itsehän olen kiertänyt ongelman sillä että pidän vain suurempaa joukkoa omana heimonani. Se käsittää kaikki havainnoitsijat maailmankaikkeudessa.

Edit: Näemmä missasin pointin totaalisesti. Pistetään nyt vaikka kuumeen syyksi.

Onhan tuota perustetta käytetty hieman totisemminkin. Esim USA:ssa kun kreationistit ovat olleet tunkemassa omaa huttuaan oppikirjoihin. Jos kerran sen pitää mennä läpi, niin sitten pitää mennä muidenkin yhtä huonosti perusteltujen satujen. Erilaisia luomismyyttejä on maailma täynnä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä46369
Hamppu
vihertaapero

Kyllä.

Galaksit ja...samaa "huttua" kaikki on...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat