Seuraa 
Viestejä29006

Minkälainen suodatus noissa ilmalämpöpumpuissa on? Kun oon tässä porukoilla käymässä ja pitäis polttaa tupakki tuossa puoliksi ikkunasta ulkona roikkuen mutta pumppuvehje on tossa vieressä niin palautuuko puhaltamani savut pumpun kautta heti eteiseen? Äite ei tykkää.

Kommentit (6)

CE-hyväksytty
Minkälainen suodatus noissa ilmalämpöpumpuissa on? Kun oon tässä porukoilla käymässä ja pitäis polttaa tupakki tuossa puoliksi ikkunasta ulkona roikkuen mutta pumppuvehje on tossa vieressä niin palautuuko puhaltamani savut pumpun kautta heti eteiseen? Äite ei tykkää.

Mun vähäisen kokemuksen perusteella ulkoyksikkö puhaltaa vain ulkoilmaa. Huoneessa sisällä liikkuva ilma on ihan erikseen.

.............
Muuten keuhkot on aika hyvä suodatin, se puhdistaa tupakansavut
tehokkaasti. Sano äiteelle terveisiä ja pyydä sen sanomaan sulle, että lopetat tulitutin imemisen.

nimim. "vuosikymmeniä jo savuttomana"

jansetti
Seuraa 
Viestejä53

Eipä se ilmalämpöpumppu siirrä kuin lämpöä siitä ulkoyksiköstä sisään. Toimintaperiaate on sama kuin jääkaapissa, eli ulkoyksikkö jäähdyttää ulkoilmaa, ja kylmäaineella siirretään lämpöenergia sisäyksikköön.

Edit: typo korjattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
jeppe
CE-hyväksytty

Mun vähäisen kokemuksen perusteella ulkoyksikkö puhaltaa vain ulkoilmaa. Huoneessa sisällä liikkuva ilma on ihan erikseen.

Aijjaa. Mä oon luullu että ulkoilmaksi lasketaan kaiki kaasut ja hajut ja hiukkaset mitä ulkona sattuu olemaan. Ilmeisesti se puhaltaa sitten lähinnä vain typpeä ja happea. Sisäilma sitten voi kai olla muitakin kaasuja ja seassa olevia juttuja?

Sori kun kirjoitin avausviestin ehkä hieman epäselvästi. En kuitenkaan korjaa sitä.

jeppe
Muuten keuhkot on aika hyvä suodatin, se puhdistaa tupakansavut
tehokkaasti. Sano äiteelle terveisiä ja pyydä sen sanomaan sulle, että lopetat tulitutin imemisen.

nimim. "vuosikymmeniä jo savuttomana"

Ei keuhkot hajua suodata.
Mäkin oon ollu melkein kakskytä vuotta polttamatta joskun takavuosina.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
jansetti
Eipä se ilmalämpöpumppu siirrä kuin lämpöä siitä ulkoyksiköstä sisään. Toimintaperiaate on sama kuin jääkaapissa, eli ulkoyksikkö jäähdyttää ulkoilmaa, ja kylmäaineella siirretään lämpöenergia sisäyksikköön.

Kyllä mä sen tiedän. Ei se mikää sisätiilanlämmitin oo.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat