Lintuinfluenssa jo suomessa. Viranomaiset valehtelevat!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

"Sihvosen mukaan osa linnuista on jo tutkittu, mutta mitään ihmisille vaaralliseen virustyyppiin viittaavaa ei ole toistaiseksi löytynyt. Eilen tulleiden joutsenten tutkimukset ovat kuitenkin vielä kesken."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /02/425713

Nyt se sitten alkoi. Viranomaisten harkittu ja kylmä valehtelu?

Kommentit (6)

Vierailija

Kovin sitä joka tuutista toitotetaan.

Vuoden päästä yhtä unohdettu asia kuin hullunlehmäntauti.

Lääkefirmoille tuloksellista aikaa.

Vierailija
sivistynyt
"Sihvosen mukaan osa linnuista on jo tutkittu, mutta mitään ihmisille vaaralliseen virustyyppiin viittaavaa ei ole toistaiseksi löytynyt. Eilen tulleiden joutsenten tutkimukset ovat kuitenkin vielä kesken."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /02/425713

Kai niitä lintuja kuolee muuhunkin?
Minusta näyttää että nyt alkoi vain paniikki, ja toistaiseksi aivan aiheetta.

Vierailija
ilesoft
Kovin sitä joka tuutista toitotetaan.

Vuoden päästä yhtä unohdettu asia kuin hullunlehmäntauti.

Lääkefirmoille tuloksellista aikaa.

Sekös vituttaa. Olen seurannut koko juttua alusta asti ja tiesin että Tamiflu tulee menemään hyvin kaupaksi (vaikkei siitä varsinaisen pandemian tullessa ole välttämättä mitään hyötyä). Rochen osakekurssi lähemmäs kaksinkertaistunut vuoden sisällä
Tietysti sitten olisi täytynyt olla tarpeeksi fiksu myydäkseen ajoissa, koska romahdus on kipeä kun havaitaan ettei lääke tepsikään muuntuneeseen virukseen.

Vierailija
sivistynyt

Tässähän ei ole mitään uutta. Myös monet muut ammattikunnat harrastavat tätä... joskus kai on pakkokin.

Jospas ne sanoisi meille, että me vaan kuvitellaan niiden lintujen kuolleen..

Vierailija

Eikö Tamiflu ole rokote? Ja sitä myydään apteekeissa? En minä ainakaan pystyisi pistämään itseäni tai edes toista ihmistä. Koulussa biologian tunnilla piti ottaa verinäyte kun tutkittiin veriryhmiä niin ei tullut mitään monellakaan. Ei pysty pistämään itseään. Tai no, kai se harjoittelulla. Mutta en kyllä ymmärrä noita ihmisiä kun ostavat rokotteita. Minä ainakin menisin terveyskeskukseen tai jotain mutta en nyt itse pistelisi. Kerran lääkärissä kun piti laittaa joku katetri ranteeseen, kädetön hoitaja raastoi käden verille eikä osannut. Sitten tuli lääkäri joka laittoi sen helposti. Varmaan kun oli kokemusta. Mutta amatöörinä on aika vaikea piikittää itseään, sitä ei kai lihakseen laiteta vaan suoneen? En tajua.

Vierailija

Tamiflu ei ole rokote, vaan kapseli, tarkoitettu A ja B-virusinfluenssan hoitoon. Hoito tulee aloittaa 48 t kuluessa taudin alusta.

Nyt on olemassa Influenssa A ja B-viruspika-antigeenitestejä, jolloin tietää, onko kyseessä influenssa vai jokin muu virustauti. Vastauksen saanti kestää 5min. Näyte otetaan nenän limakalvolta.

Influenssaa näkyy olevan liikkeellä. Itse olen tavannut Influenssa B-virus posit. potilaita tänään.

Uusimmat

Suosituimmat