Seuraa 
Viestejä45973

Tervehdys kaikille!

Minulle on määrätty (hermovauriosta syntyneen kivun johdosta) Tramadol 100mg -nimistä lääkettä 'nautittavaksi' kolme kertaa päivässä. Mietiskelin tuossa, että määräytyykö lääkkeiden toimivuus ihmiseen painon, vai minkä mukaan?

Mitenkäs on esimerkiksi rauhoittavien kanssa, osaako joku valaista?

Itselläni ei ole kokemusta muusta, kuin tuosta Tramadolista ja nyt viimeisimmäksi määrätystä Lyricasta, joita todennäköisesti joudun syömään loppuelämäni ajan jouduttuani pahoinpitelyyn jokunen vuosi takaperin. Värttinähermo on poikki oikeasta kädestä ja kipu on jotain käsittämättömän sietämätöntä. Hermosärky oikeassa kädessäni (kyynärvarrsta kämmeneen, peukku, etusormi ja sentteri) ei ole muuttunut mihinkään, se on ollut yhtä sietämättömän kipeä pahoinpitelystä lähtien.

Koska ajattelin hiukan pudottaa painoani, niin mieleeni tuli että määrääkö potilaan elopaino lääkkeen tehon? Tarvitsenko vähemmän Tramadolia jos pudotan painoani sadasta kilosta kahdeksaankymmeneenviiteen?

Kommentit (5)

Vierailija

Tramaleja kolme kertaa päivässä. Eipä ne jatkuvalla syötöllä kauaa aja asiaansa.
Ihme etteivät ole jotain Triptylin kaltaista määränneet.

Kyllä ne kuule juuri sitä triptyliä määräsivätkin aluksi kunnallisessa. Pään pisti sekaisin kyllä, muttei se särkyyn auttanut eikä ainakaan kipukynnystä nostanut.. hermovaurio kun tuossa tassussa kuitenkin on. Kunnallisen omalääkärini (venäläinen) minulle naureskeli, että "kjulla sje kjäsi olisi kjipeä, jos sjiina hjermovaurio olisi.. ennenkuin puolen vuoden odottelun jälkeen lopulta pääsin neurologille. Neurologille oli hermoratatestien jälkeen selvää että käsi todella on kipeä. Värttinähermo oli ja on poikki.

jees: "Tramaleja kolme kertaa päivässä. Eipä ne jatkuvalla syötöllä kauaa aja asiaansa."

Onko sinulla parempia ehdotuksia miten tulla toimeen, tai saada edes nukkua muutaman tunnin yössä? Mikä ajaisi asiansa?

Tällä hetkellä syön 3 x 100mg Tramadolia päivässä,
aamuisin syön 2 x 75mg Lyricaa, sekä iltaisin samanlaiset kaksi kappaletta, mikäli hermosärkyni estää minua nukahtamasta. Lääkityksestä huolimatta särky on niin kovaa, että heräilen öisin noin kahden tunnin välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
Trigmegistus
Onko sinulla parempia ehdotuksia miten tulla toimeen, tai saada edes nukkua muutaman tunnin yössä? Mikä ajaisi asiansa?

Eipä oikeen. :/ Kannabista, Tramalia, Lyricaa aamulla enemmän, Triptyliä illalla, sähköstimulaatiota, puudutusta...

Lääkäri tietää varmasti enemmän.

Kyllähän paino aina vaikuttaa varmasti joidenkin lääkkeiden kohdalla tehoon ja jotkin lääkkeet määrätään ihan painon mukaan.
Itte kun olen 44kg niin noita lääkkeitä määrätään usein pienemmällä annoksella varsinkin jos käytetään useita samaan aikaan, jotka vaikuttaa toisiinsa. Esimerkiksi epilepsialääkkeet absenor ja lamictal yhdessä.

Tulipa mieleeni kun oli ehkäisykapseli käsivarressa neljättä vuotta ja pelkäsi kokoajan että tulee raskaaksi.. (Kapselin vaikutusaika oli selosteen mukaan kolme vuotta) niin kipitin sitten gynelle vaihdattamaan. Gyne tokaisi ettei mulla olisi ollut vielä huolenhäivää kun olet niin ruikelo. Kapselien kestoaika kuulemma laskettu jotenkin n.80kg painavien mukaan jos käsitin oikein. Kuulostaa kyllä vähän oudolta toisaalta..

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6985

Kyllähän eläinlääkkeet annostellaan aina eläimen painon mukaan, mutta ei ihmislääkkeitä. Jos jossain laitosolosuhteissa pyydän ahdistukseen 20 mg diapamia, niin naislääkäri antaa 0,5 mg, joka on yhtä tyhjän kanssa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat