Mihin poliiseita tarvitaan?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

10 000 poliisia, joista kolmannes ainakin kentällä ja rikoksia tapahtuu enemmän kuin koskaan. Olisiko joku kiinnostunut tutkimaan, kuinka paljon poliisit katsovat videoelokuvia työaikanaan ja pelaa pleikkareita.

Poliisit ajelevat ympyrää kaupungilla tärkeän näköisenä, tuhlaavat budjetoituja rahojaamn turhaan köröttelyyn.

Työhönsä turhautuneena sitten tilaisuuden tullen pieksevät kansalaisia mukamas vastarinnan murtamiseksi. Poliisit aiheuttavat itse ongelma tilanteet ammattitaidottomuuttaan tai provosoidakseen "asiakastaan".

Itse olen ollut paljon tekemisissä poliisien kanssa ja olen nähnyt erittäin ammattitaitoista toimintaa, mutta joukkoon mahtuu liikaa sormienläpi katsottuja ylilyöntejä.

Olisiko niin että vähemmällä poliisimäärällä päästäisiin tehokkaampaan toimintaan ja osan virka-urastaan palvelisi vartioliikkeillä, jotta burn-out ei iskisi videoita katsellessa.

Sivut

Kommentit (18)

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Poliisien määrä pitäisi tuplata ja laittaa osa poliiseista siivoamaan internetistä turhaa paskanjauhantaa.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vierailija

Miksi poliisiksi muuten hakeudutaan? Ei se palkkakaan taida kovin häävi olla. Vaikka sinänsä murhaajien ja raiskaajien kiinni ottaminen on kunniallista työtä, niin itse en ainakaan koskaan voisi hakeutua ammattiin jossa viime kädessä puolustaisin tätä sairasta yhteiskuntajärjestystä.

Vierailija
blast from the past
Miksi poliisiksi muuten hakeudutaan? Ei se palkkakaan taida kovin häävi olla. Vaikka sinänsä murhaajien ja raiskaajien kiinni ottaminen on kunniallista työtä, niin itse en ainakaan koskaan voisi hakeutua ammattiin jossa viime kädessä puolustaisin tätä sairasta yhteiskuntajärjestystä.

Minun silmissäni te kaikki olette murhaajia.

Vierailija
blast from the past
Dredex
Poliiseja on niin vähän, että eivät ehdi joka paikkaan.

Ja rikosten määrähän on vakio.

Jos vuodessa on 100 - 500 tapausta, ja poliisit
ehtivät hoitaa 100 - 250 tapausta, niin poliiseja on liian
vähän.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005
blast from the past

Poliisin arki lienee jotain paljon maanläheisempää kuin murhaajien jahtaaminen. Kyllä kai sekin joku pervo kutsumus on. Ongelmallisia ovat pikemminkin ne, jotka hylätään vittumaisina poliisikoulun kokeissa. He voivat kuitenkin hakeutua vartijoiksi, portsareiksi, kapiaisiksi ja muihin vastaaviin hommiin ja olla suureksi haitaksi ihmisille. (ettei tule turhaa sanomista, tarkennettakoon, että suurin osa vartijoista ja portsareistakin on fiksua porukkaa, joka hoitaa työnsä asiallisesti)

Tuota kyllä itsekin ihmettelen, mikä motivaatio jollakin on mennä ammattiin, jossa tehtävänä on tuottaa ihmisille kärsimystä toimeenpanemalla yhteiskunnan ikäviä mutta välttämättömiä velvollisuuksia. Kai siinä joku vallan tunne on, kun nuo ovat vielä usein huonosti palkattuja ja arvostettuja aloja. Minun luonteeni, jolle hommien jouheva sujuminen on tärkeämpää kuin sääntöjen pilkuntarkka noudattaminen, ei siihen sopisi ollenkaan.

Vierailija

kyttäisivätkin rikollisia, muttako ainoat tosi rikolliset tuntuu olevan ne jotka ajaa jossain korpisuoralla 2km/h ylinopeutta.
onhan näitä motoristejakin, jos ei nyt ihan linnaan niin melkein ainakin, viety kun ajelleet 250km/h yöllisellä moottoritiellä!!

sitten jos raiskaan jonkun, tahi lyön fiskarssin naapurin kylkiluiden väliin, niin tulee monessakin tapauksessa lievempi tuomio...ainakin suhteessa.

Vierailija
Neutroni
Gideon
Minun silmissäni te kaikki olette murhaajia.

Joo joo, onneksi sinulla on sentään oma ihana Mengelesi.

Ei, ei minulla ole Mengeleä, minulla on vain kertomuksia ja faktatietoa hänestä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
winstrol
kyttäisivätkin rikollisia, muttako ainoat tosi rikolliset tuntuu olevan ne jotka ajaa jossain korpisuoralla 2km/h ylinopeutta.
onhan näitä motoristejakin, jos ei nyt ihan linnaan niin melkein ainakin, viety kun ajelleet 250km/h yöllisellä moottoritiellä!!

sitten jos raiskaan jonkun, tahi lyön fiskarssin naapurin kylkiluiden väliin, niin tulee monessakin tapauksessa lievempi tuomio...ainakin suhteessa.

Raha määrää kaiken paskiainen. Kyllä muuten mutua oli sun teksti.

Vierailija

no ei mulla kaikkia tilastoja ole, mutta olen töissä semmoisessa paikasssa jossa ollaaan "erilaisten" ihmisten kanssa tekemisissä.
näinollen olen nähnyt näitä tutkintapöytäkirjoja + tuomioita. ja jos niitä vertaa ylinopeuksia ajaneisiin kavereihini, niin ko. ylinopeus ajot jotka ovat tulleet (mp:lla) ovat joko yhtä kovat, tai kovemmat rangaistukset....vaikka olisi ajettu minkälaisella korpisuoralla keskellä yötä???
ja milloinka moottoripyörällä on saatu tapettua muutakuin itsensä/kyydissä olija??

vaan yleensä silloin kun ajetaan kännissä autolla, tahi raiskataan joku, taikka puukolla sohitaan torilla, on meininki hiukan toisenlaista.

en tiedä, mutta uskoisin tuomioiden olevan aika lieviä, jos siellä torilla puukon kanssa sohisin, enkä suuren humalatilan takia kehenkään osu!!

aihetta sivuten:

- raiskauksen estänyt sivullinen sai langettavan tuomion raiskaajan lyömisestä...mitä vittua, kahvitko sille olisi pitänyt keittää??

karposta:

-humalainen kuski ajoi autonsa ojaan. poliisi paikalla, puhallutukset.,.,kysyyvät "kuka te olette?"
kännikala vastaa "jeesus nasaretilainen"
sama toistuu pari kertaa.
myöhempi oikeuskäsittely toteaa miehen syyttömäksi koska ei ollut jossain täydesssä järjen valossa. tai jotenki noin.
kukaan missään järjenvalossa ole jos on juonu 2l viinaa???!!!

-joku itäsuomen kaupunki.
vierusautoilija seuraa sivusta erään kuskin epäröivää ajoa, auto pysähtyy välillä keskelle ajorataa ja kuski "nukkuu" ratin takana.,.. sama meno jatkuu jonkin aikaa...poliisit paikalle.
puhallutus, jotain 2 promilleako sieltä tuli.
oikeudessa kaveri sanoo saaneensa sairaskohtauksen ja siitä säik'ähtäneenä juoneensa litran konjakkia autossaan n.minuutin aikana. mutta ei kuulemma ajanut kännissä....ei tuomiota!!!!

tiedä miten näissä on käynyt myöhemmissä oikeusasteissa, mutta tuossa muutama esimerkki.

sitte niitä jotka ajaneet n.250km/h mp:lla ja kortti pois vuodeksi + 1-2 kk linnaa joka sitten muuttunut ehdolliseksi ja sakkoja jotta piisaa.

vrt. eräskin koputteli pesäpallomailalla lähimmäisensä ryöstötarkoituksessa invalidiksi, taisi tulla hurjat 1/2 v kakkua. mutta jos tämä ryöstetty olisi yrittänyt hangoitella vastaan, siitä kai mitään tuomioita olisi tullu??

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat