Seuraa 
Viestejä56

Minä mietin, että miten saisi mahdollisimman halvalla kyhättyä Kansainvälisten merialueiden olosuhteisiin sopivia taloja. Valmiiksi rakennetut kun ovat käsittämättömän kalliita. Esimerkiksi tämä hurrikaaniolosuhteisiin suunniteltu talo on jotain 16000$: http://www.monolithic.com/topics/cabins-model15

The Seasteading Institute tuntuu antavan vielä huikeampia lukemia hintoihin.

Voisiko ihan vaan kivistä ja betonista tehdä taloa, joka kestäisi moisissa olosuhteissa? Muotona luultavasti kannattaa olla kupoli, sillä sitähän noissa kaupallisissa hurrikaaniolosuhteiden taloissakin käytetään. Minulla ei luonnollisesti ole mitään kokemusta rakentamisesta, joten myös tietoa siitä saa antaa.

Kelluttaminen on tällä hetkellä suunnitteilla hoitaa B-36-betoniponttoneilla. Tämä tarkoittaa noin 395 euroa per tonnin kellutus hintaa. http://www.lip-lap.fi/index.php?node_id=10808
Tähänkin voi ilmoittaa halvempia, mutta silti kestäviä, vaihtoehtoja.

Ainoastaan, jos virkkeeni lopussa on kysymysmerkki, odotan vastausta siihen. Muuta sanomaani ei tarvitse kommentoida. Toivottavasti tämä vähentää aikani haaskausta.

Sivut

Kommentit (39)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31338
MikkoMMM
Minä mietin, että miten saisi mahdollisimman halvalla kyhättyä Kansainvälisten merialueiden olosuhteisiin sopivia taloja.

Vanhoja rahtilaivanraatoja saa romuraudan hinnalla. Ihan kohtuullinen neliöhinta, kun väkerrät rahtitilat asunnoksi.

Valmiiksi rakennetut kun ovat käsittämättömän kalliita. Esimerkiksi tämä hurrikaaniolosuhteisiin suunniteltu talo on jotain 16000$: http://www.monolithic.com/topics/cabins-model15[/quote]

$ 16000 talosta ei kuulosta kovin paljolta, vaikka laittaisit nollan perään etkä edellyttäisi hurrikaaninkestoa.

Voisiko ihan vaan kivistä ja betonista tehdä taloa, joka kestäisi moisissa olosuhteissa?

Kyllä betonista valetaan proomuja. Valtamerikelpoisuutta noilla ei tietenkään ole. Betoni ja kivi murtuvat herkästi jatkuvassa muuttuvassa rasituksessa, jota aallot aiheuttavat.

Tähänkin voi ilmoittaa halvempia, mutta silti kestäviä, vaihtoehtoja.

Mikä tuon projektin tarkoitus on? Meinaatko muuttaa avomerelle verottajaa pakoon? Pahoin pelkään, että menetät työmatkakuluissa sen minkä säästät. Ja meri on myös aika köyhä asuinympäristö. Bisneksenä valtameriasutuksella ei koskaan tule olemaan merkitystä.

Ainoa mikä tulee kansainvälisistä merialueista mieleen on se, ettei siellä ole mitään varsinaisia lakeja. Joku meksikolaisten huumebasaari voisi siis ehkä tulla kyseeseen, mutta kyllä siihenkin nopeasti puututtaisiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
MikkoMMM
Minä mietin, että miten saisi mahdollisimman halvalla kyhättyä Kansainvälisten merialueiden olosuhteisiin sopivia taloja.

Kertoisitko tarkemmin tästä tarkoituksesta. Onko tavoitteenasi luoda kelluva mökki joka ajelehtisi merivirtojen mukana ympäriinsä vai pitäisikö olla enempi vene-tyyppinen ratkaisu jossa olisi vettä vatkaava ropelaattori asiaankuuluvinen tykötarpeineen (moottori tms.)?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31338
Bushmaster
Ainoa mikä tulee kansainvälisistä merialueista mieleen on se, ettei siellä ole mitään varsinaisia lakeja. Joku meksikolaisten huumebasaari voisi siis ehkä tulla kyseeseen, mutta kyllä siihenkin nopeasti puututtaisiin..

Se ei todellakaan ole merialueiden hyvä puoli vaan haitta normaali-ihmisen kannalta. Eikö jossain Britannian edustalla ollut joku veropakolaisten öljynporauslautta. Heti kun sinne kertyi hieman ryöstettävää, merirosvot kävivät putsaamassa paikan. Revi siitä sitten huumoria, kun merivartiosto toteaa että ei se ole meidän aluetta, hoitakaa itse ongelmanne. Ja sitten jos yrität itse rikollisilla toimilla hyötyä liikaa, joku valtio tekee hommasta lopun ja panee linnaan (ja jotkut valtiot hain ruuaksi) esimerkiksi merirosvoudesta.

MikkoMMM
Seuraa 
Viestejä56

Tarkoitus on joko oma mikrovaltio tai sitten liikuteltava lautta, joka voi liittyä muihin mikrovaltioihin. Yleensä se pysyisi paikallaan ankkureiden avulla. Minä en pidä Suomen lainsäädännöstä, joten olisi tarkoitus tehdä paikka, jossa voisi elää minimaalisella sääntelyllä ja testata sen toimivuutta.

Lisäksi erilaisia kaupunkimalleja on helppo kokeilla, jos lautat ovat jo alusta pitäen liikuteltavia. Kasataan ne vaan vähän eri järjestykseen ja katsotaan, että miten homma toimii.

Ainoastaan, jos virkkeeni lopussa on kysymysmerkki, odotan vastausta siihen. Muuta sanomaani ei tarvitse kommentoida. Toivottavasti tämä vähentää aikani haaskausta.

MikkoMMM
Seuraa 
Viestejä56
sinnipirtti
onpa yksinkertainen ajatus...

Minä haen lähinnä tietoa teknisestä toteutuksesta, en kritiikkiä omalle elämäntavalleni.

> Vanhoja rahtilaivanraatoja saa romuraudan hinnalla. Ihan kohtuullinen neliöhinta, kun väkerrät rahtitilat asunnoksi.
Mistäköhän moisia pitäisi käydä etsimässä?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31338
MikkoMMM

Minä haen lähinnä tietoa teknisestä toteutuksesta, en kritiikkiä omalle elämäntavalleni.

Millä aiot elää ulapalla? Kalastamalla?

> Vanhoja rahtilaivanraatoja saa romuraudan hinnalla. Ihan kohtuullinen neliöhinta, kun väkerrät rahtitilat asunnoksi.
Mistäköhän moisia pitäisi käydä etsimässä?

Kehitysmaissa laivoja romutetaan. Wikipedian artikkelissa on mainittu muutamia firmoja.

MikkoMMM
Seuraa 
Viestejä56
Neutroni
Millä aiot elää ulapalla? Kalastamalla?

Minä olen yrittänyt löytää jotain opettajaa omavaraiseen elämiseen, mutta en ole vielä saanut sellaista. Luultavasti valtaosa ruuasta on tuontitavaraa, kuten perunoita, sipuleita, pakastevihanneksia, herneitä, halpoja jogurtteja ja sen sellaista. Sen lisäksi minä suunnittelen puutarhurointia.

Neutroni
Kehitysmaissa laivoja romutetaan. Wikipedian artikkelissa on mainittu muutamia firmoja.

Jooh, pitänee tutustua.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
MikkoMMM
Tarkoitus on joko oma mikrovaltio tai sitten liikuteltava lautta, joka voi liittyä muihin mikrovaltioihin. Yleensä se pysyisi paikallaan ankkureiden avulla. Minä en pidä Suomen lainsäädännöstä, joten olisi tarkoitus tehdä paikka, jossa voisi elää minimaalisella sääntelyllä ja testata sen toimivuutta.

Lisäksi erilaisia kaupunkimalleja on helppo kokeilla, jos lautat ovat jo alusta pitäen liikuteltavia. Kasataan ne vaan vähän eri järjestykseen ja katsotaan, että miten homma toimii.

Oletko pohtinut miten lautat liitettäisiin toisiinsa siten etteivät ne kovallakaan säällä jauhaisi toisiaan murusiksi?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

vihertaapero

Oletko pohtinut miten lautat liitettäisiin toisiinsa siten etteivät ne kovallakaan säällä jauhaisi toisiaan murusiksi?

Eiköhän ne kannattaisi kiinnittää niin että lauttojen liikkeestä saa hydrauliikan avulla tehtyä sähköä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat