Seuraa 
Viestejä1918

Nyt on ihan tiäremiehet tehneet tutkimuksen kielilläpuhumisesta!!

http://www.psyn-journal.com/article/PIIS0925492706001211/abstract
http://www.pas.rochester.edu/~tim/introframe/tongues.pdf

Mulla kun ei ole tietoperäistä kokemusta tai kokemusperäistä tietoa tieteentekijän ammattilaisen näkökulmasta kun olen vain lukion joten kuten suorittanut merkonomi että mitä noi tulokset meinaa? Mun kokemus kielilläpuhumisesta on varsin peljättävä, koin riippumatta siitä olinko varttunut väkevä ja karvainen herran soturi vai nuorukainen niin aikuiset ihmiset menivät jotenkin unhoituksen tilaan puhessaan kielillä.

Helluntailaisten oman keskustelufoorumin kirjoittajan Johnnyn avauksen mukaan

Lääketieteellinen tutkimus vastaa kielillä puhuvien omaa tulkintaa siitä, mitä kielilläpuhumistilanteessa tapahtuu.
Pennsylvanian yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan aivotoiminta aivojen otsalohkossa vähenee selvästi ihmisen alkaessa puhua kielillä. Otsalohkot ovat aivojen alue, joka yhdistetään ihmisen omassa kontrollissa tapahtuvaan tekemiseen
Kun taas.
Myös aktiivisuus aivojen puhealueilla on kielillä puhumisen aikan vähäistä,Newbergin ryhmän tulokset poikkeavat selvästi kuvista, joita on otettu meditoivien ihmisten aivoista. keskittynyt mietiskely aktivoi otsalohkojen toimintaa
*

*http://forum.netmission.fi/showthread.php?5992-Aivojen-toiminta-muuttuu-...

-

Kommentit (2)

Kait siinäkin jonkilaiseen transsiin mennään ym. varmasti ihan "rentouttavaa" puhua kielillä, ei siinä mitään.

Itse touhuhan on tosin aika naurettavaa mutta toisaalta onko meditointi sen järkevämpää voisi joku kysyä, itse kyllä uskon meditaatioon.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Erään näkemyksen mukaan esi-ihmiset kehittivät puhekyvyn syömällä psilosybiinisieniä jotka viihtyvät nautaeläinten lannassa ja kasvavat siis aukeilla aloilla, täten (alunperin) savannilla. Jos kielenkannat aukenivat näin, niin melkoista mölinää sieltä on varmaan ulos tullut ennen kuin on kehitetty sellainen kieli joka ylipäätään kertoo jostakin jotakin.

Luomistaruihin kuuluu vaihe joissa ihminen antaa nimityksen kaikelle mitä hänen vastaansa tulee. Lieneekö tuolla ollut pohjaa todellisuudessa, mikäli kielenkäyttö alkoi em. kaltaisella tavalla...

Mutta asiaan. Paatuneena huuhaa- tahi hörhöihmisenä tietenkin vaistomaisesti valitsen että meditointi on fiksumpaa eli sivistyneempää kuin kielilläpuhumisen hihhuloiminen. Onhan sen nyt ympäristöllekin miellyttävämpää että ihminen vajoaa sisäänpäin ja palaa takaisin normaaliin tietoisuudentilaansa virkistyneenä ja sen kummempaa meteliä pitämättä. Sekavien solkottaminen niin että sylki roiskuu ei oikein istu suomalaiseen mentaliteettiinkaan (poislukien juopot).

Mutta jottei nyt ihan vaan tulisi nirsoiltua, niin voisiko olla että oikein kaavoihinsa kangistunut mieli tarvitsee aikas totaalista höykytystä että se uudistuu? Eli pitäisi antaa itsensä tahallaan tehdä itsestään pelle, ajautua mielenhäiriöön kuten Turkkakin taisi sanoa? Jotta sitten voisi aloittaa puhtaalta pöydältä freesein mielin ja kielin kunhan on oikein kunnolla ensin sekoillut. Tuleehan hulllujen huoneeltakin toisinaan ulospäin aika fiksua porukkaa kun ovat ensin lilluneet läpi sielunsä syvimmät syöverit.

Toisaalta osa porukoista ei tule sieltä ulos koskaan, tai ei ainakaan järjissään.

Kai tämä on ihan makuasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat