Hain tänä keväänä erääseen korkeakouluun. Mielestäni koe oli suhteellisen helppo verrattuna siihen, mitä olin odottanut. Vastasin suureen osaan kysymyksistä mielestäni onnistuneesti. Uskoisin jopa pääseväni sisään, kuitenkin mieltäni kalvaa muutamat kohdat, joihin olisin paremmalla huolellisuudella osannut vastata. Harmittaa vain jos sisäänpääsy jää niistä kohdista kiinni Tuloksia saa vielä jännittää jonnin verran. Masentaa jo nyt ajatella saman homman uusimista ensi vuonna. Parhaimmillaan kun pääsykoehommat vievät neljännesvuoden verran kun mukaan luetaan tulosten odottelu ja plan B:n teko välivuodelle.

Mites muut ootte selvinneet pääsykokeiden jälkeisestä ''masennuksesta''?

Kommentit (8)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Viikko kannata varata hysteeriseen katumiseen ja jossitteluun "miksi en vastannut toisin, miksi en vastannut niinjaniin, miksi vastasin niinjaniin?!?" Kannattaa myös varata aikaa pääsykokirjojen selkämysten tuijottamiseen pahoinvointia tuntien. Mutta se menee ohi. Lopulta.

Meikä on varasijalla. Varasijanumero on 13. Selaan tässä avoimen yliopiston esitteitä.

Hämmentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Kosh
Vatkain

Meikä on varasijalla.

Minne hait? Suomen kieltäkö lukemaan?

Eiku kirjallisuutta. Nyt oon ihan onessani jos en pääsekkään. Luin nimittäin avoimesta suomen kielen kurssien sisällöt! Olis just mua ♥ Taidan aloittaa ne syksyllä. Tai sitte historian. Olo on ku kakaralla karkkikaupassa, kaikkee kivaa ihanaa poimittavaksi

Hämmentää.

Hyvä, ettet päässy kirjallisuutta lukemaan. Varmin tapa pilata lukunautinnot ikiajoiksi. Been there, done that ja kesken jätin.
Mässää mielummin suomen ja historian parissa. Mitenkäs, voiko siellä opiskella uskontotiedettä tahi semiotiikkaa? Kirjoittamista älä lopeta!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Uskontotieteestä ja semiotiikasta en osaa sanoa. Teologiaahan täällä ei sinänsä opeteta, mutta varmaan jollain tasolla, koska täällä on opettajainkoulutuslaitos ja jostainhan ne uskonnonopettajatkin oppinsa saavat.

Hämmentää.

Itse hain tänä keväänä muutamaan eri korkeakouluun ajatuksella "haetaan nyt jonnekin ja katsotaan miten käy". Tulevaisuuden suunnitelmat olivat ja ovat edelleen hieman hakusessa . Pääsykokeisiin valmistautuminen oli lähellä tasoa nolla, joten pääsykokeissa kävin katselemassa ja raapustelemassa jotain liirumlaarumia papereihin. Näköjään tuollakin panostuksella voi päästä yliopistoon, mikäli tuloksia on uskominen . Kieltäviä vastauksia tuli enemmän kuin myöntäviä, mutta en ottanut asiasta pulttia. Tekemistään asioista kai pitäisi oppia jotakin, joten note-to-self: ei aina tarvitse olla ahkera, sillä tuurillakin voi pärjätä . Suunnitelma B:nä olisi ollut töiden tekeminen, jos opiskelupaikka ei olisi auennutkaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat