Seuraa 
Viestejä45973

Ilmiö on varmasti tuttu kaikille joskus stressistä kärsineille - mielen tyhjentyminen sijaan aivot generoivat vain uusia huolia pohdittavaksi. Olen itse kärsinyt unettomuudesta koko elämäni ja omalla kohdallani ongelma ei vaadi edes stressiä. Kun pistän pään petiin ja yritän rentouttaa aivoja, alkavat ne synnyttää tyhjänpäiväisiä muistikuvia, jotka ohjaavat erilaisiin ajatuksenjuoksuihin kunnes hetken päästän havahdun huomaamaan nukahtamisen unohtuneen. Ja taas sama rundi alusta.

Erityisesti univelkaisena, väsyneenä ilmiö ärsyttää. Miksi aivojen on helpompi tuottaa tekemistä kuin olla tekemättä mitään?

Omalla kohdallani asia ratkeaa yleensä viimeistään neljän-viiden korvilla aamuyöstä, kun aivolisäke päättää lopulta pukata vereen endorfiinipiikin, joka tyhjentää mielen ja keho vajoaa uneen. Tavallisilla ihmisillä kyseinen piikki ilmeisesti tulee tavallisen unirytmin puitteissa. Mutta miksi moinen vaaditaan?

Kommentit (3)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

itse olen huomannut, että uni tulee erittäin huonosti, jos päivystää näyttölaitteen edessä myöhään yöllä, tai kirkkaassa valaistuksessa. sen sijaan, jos pimeässä huoneessa katselee elokuvaa on hyvin vaikeaa olla nukahtamatta kesken elokuvan.

melatoniinin syöminen voisi auttaa teidän ongelmassanne, jos ette harrasta ym. toimintaa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47360
Kasahai
Ilmiö on varmasti tuttu kaikille joskus stressistä kärsineille - mielen tyhjentyminen sijaan aivot generoivat vain uusia huolia pohdittavaksi. Olen itse kärsinyt unettomuudesta koko elämäni ja omalla kohdallani ongelma ei vaadi edes stressiä. Kun pistän pään petiin ja yritän rentouttaa aivoja, alkavat ne synnyttää tyhjänpäiväisiä muistikuvia, jotka ohjaavat erilaisiin ajatuksenjuoksuihin kunnes hetken päästän havahdun huomaamaan nukahtamisen unohtuneen. Ja taas sama rundi alusta.

Erityisesti univelkaisena, väsyneenä ilmiö ärsyttää. Miksi aivojen on helpompi tuottaa tekemistä kuin olla tekemättä mitään?

Omalla kohdallani asia ratkeaa yleensä viimeistään neljän-viiden korvilla aamuyöstä, kun aivolisäke päättää lopulta pukata vereen endorfiinipiikin, joka tyhjentää mielen ja keho vajoaa uneen. Tavallisilla ihmisillä kyseinen piikki ilmeisesti tulee tavallisen unirytmin puitteissa. Mutta miksi moinen vaaditaan?

Tuosta saattaa löytyä jotain loogista...

"Stanford's Sapolsky On Depression in U.S. (Full Lecture)"

http://www.youtube.com/watch?v=NOAgplgT ... re=related

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat