Seuraa 
Viestejä45973

(Avoimessa) säiliössä on vettä, jonka pinnankorkeutta mitataan painelähettimellä. Painelähetin antaa virtaviestin X (mA). Kuinka tästä voidaan laskea lähettimen kalvoon kohdistunut paine?

Paineesta voi sitten laskea pinnakorkeuden kaavalla p=ρgh. Mutta mikä on paineen ja mittarin antaman virran suhde?

Kommentit (5)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
apuhaku
(Avoimessa) säiliössä on vettä, jonka pinnankorkeutta mitataan painelähettimellä. Painelähetin antaa virtaviestin X (mA). Kuinka tästä voidaan laskea lähettimen kalvoon kohdistunut paine?

Paineesta voi sitten laskea pinnakorkeuden kaavalla p=ρgh. Mutta mikä on paineen ja mittarin antaman virran suhde?

Kato painelähettimen datalehdiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Eiköhän tuossa ole tajuttava, että esitetään yleisessä muodossa. Virtaviestihän on muotoa I [mA]/P[Pa]. Siitä vain kehittelemään kaavaa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

No sinne painelähettimelle menee tavalliserti 24 V ja lähetin lähettää näytölle 4 mA kun paine on nolla ja 20 mA kun paine on maksimissa. Mikä tuossa ihmetyttää?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

o_turunen
No sinne painelähettimelle menee tavalliserti 24 V ja lähetin lähettää näytölle 4 mA kun paine on nolla ja 20 mA kun paine on maksimissa. Mikä tuossa ihmetyttää?

Siis mitään painelähtintä minulla ei ole, vaan kyseessä on laskutehtävä. Turusen antama vastaus antanee minulle avaimet tehtävän suorittamiseen. Helppohan tämä sitten on! Painelähettimet eivät todellakaan ole alaani eikä minulla ole niiden toimintaperiaattesta tarkempaa tietoa, tämän jälkeen tuskin tarvitsen tietoa mihinkään

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat