Seuraa 
Viestejä5002

Suomalaiset ovat kurissa pidetty ja nöyrä kansa, jolla on pääsääntöisesti aina ollut joku vieras käskyttäjä. Vajaa sata vuotta elimme itsenäisesti, mutta silloinkin meillä oli päämiehellä julmettu valta vaikuttaa.

Kaikenlainen jupina, natina ja purnaaminen on kansallemme tyypillinen epigeneettinen ominaisuus. Harvoin se kuitenkaan yltyy miksikään vakavammin otettavaksi, siis vallanpitäjien kannalta.

Rahvas ei ole maailmanhistoriassa koskaan ryhtynyt kapinaan jos olot ovat olleet siedettävät tai sitä hiukan paremmat. Kun kurjuus lisääntyy ja kansaa verotetaan tai kuritetaan sietokyvyn yli, vain huonojen vallanpitäjien päätösten takia, on tilanne toinen, silloin nostetaan irtopäitä tikunnokkaan ja siinä rytäkässä syyttömiäkin kurmuutetaan runsain mitoin.

Nykyaikaisten tiedotusvälineiden ja sosiaalisen median aikana viive napinan ja kapinan välillä on lyhennyt. Jos katsotaan napinan alkaneen jytkystä, milloin alkaa kapina?

Mitään parannusta maamme tilanteeseen ei ole näkyvissä. Syksyllä tulevat lisärahankeräyksen vaatimuslistat julkisuuteen ja vyötä joudutaan kiristämään oikein kunnolla.

Oma veikkaukseni on kolmesta viiteen vuoteen. Tässäkin tulemme muuta Eurooppaa selvästi jäljessä, kuten aina.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Kommentit (14)

Japetus
Seuraa 
Viestejä11695
ROOSTER
Oma veikkaukseni on kolmesta viiteen vuoteen.

Kokemukseni mukaan se on siinä kolmesta viiteen tuoppia.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5002
Carloz
Kannattaa keskustella asiasta Kauppalehden keskustelupalastalla. Siellä maailmanlopun manaajia ja muita rommareita riittää pilvin pimein.

Siellä luultavasti keskustellaan enemmän aiheesta: Miten muutan romahduksen rahaksi? tai Mihin kannattaa tallettaa käteiset kapinan aikana?

Kiinnostaa yhteiskunnallisten ja moraalisten vaikutuksien pohtiminen - täällä luulen siihen olevan enemmän mahdollisuuksia. Tunnustan kuitenkin, etten ole KL:n keskustelupalstan antiin tutustunnu, voin olla väärässäkin.

Sinullakin, vaikka oletkin tuollainen rahanahne pyrkyri, on jokin sisäinen piilevä kaipaus saada olla myös hyödyksi ihmiskunnalle. Et vain ole löytänyt omaa tapaasi toteuttaa sitä. Jatkakaamme etsintää.

ROOSTER

Sinullakin, vaikka oletkin tuollainen rahanahne pyrkyri, on jokin sisäinen piilevä kaipaus saada olla myös hyödyksi ihmiskunnalle. Et vain ole löytänyt omaa tapaasi toteuttaa sitä. Jatkakaamme etsintää.

Et siis olisi ensimmäiseksi lahtaamassa minua? Laitettaisiinko minut ehkä UudelleenKoulutusLeirille tms.?

Jos tuntisit minut IRL, tuskin pitäisit minua rahanahneena pyrkyrinä.

ROOSTER
Nykyaikaisten tiedotusvälineiden ja sosiaalisen median aikana viive napinan ja kapinan välillä on lyhennyt. Jos katsotaan napinan alkaneen jytkystä, milloin alkaa kapina?
Sisä-Savon Perussuomalaisten hallituksen Reima Kultalahti katsoo sen alkavan ilmeisesti heti kunhan kerkiää.

Kaiketikin "tänäkesänä".

Tosin suoraselkäisenä sanojensa takana seisovana persuna Kultalahdesta olisi parempi jos joku muu hoitaisi agitoimansa tappohommat.

Jonkinlaisia edustajan välityksellä suoritettavia poliittisia murhia siis ehdottaa tämä persu. Se on sitten vissiin sitä edustuksellista demokratiaa ja kansanvaltaa.
Ajatushelmiään on lisääkin: http://persuista.blogspot.fi/2012/06/re ... n-psn.html

Mistähän tuollaisellekin loppusijoituspaikka? Hallintovaliokunnan puheenjohtajaksi?

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5002
Carloz
ROOSTER

Et siis olisi ensimmäiseksi lahtaamassa minua? Laitettaisiinko minut ehkä UudelleenKoulutusLeirille tms.?

Jos tuntisit minut IRL, tuskin pitäisit minua rahanahneena pyrkyrinä.

En ole ketään lahtaamassa. UKL:lle on tunkua, enkä usko että ansiosi riittäisivät.

Varmaan oletkin reilu ja mukava mies, minäkään tuskin olen sellainen jona minua pidetään, joskus hieman kärjistävien mielipidekirjoitusteni takia.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5002
spin0
ROOSTER
Sisä-Savon Perussuomalaisten hallituksen Reima Kultalahti katsoo sen alkavan ilmeisesti heti kunhan kerkiää.

Kaiketikin "tänäkesänä".

Tosin suoraselkäisenä sanojensa takana seisovana persuna Kultalahdesta olisi parempi jos joku muu hoitaisi agitoimansa tappohommat.

Jonkinlaisia edustajan välityksellä suoritettavia poliittisia murhia siis ehdottaa tämä persu. Se on sitten vissiin sitä edustuksellista demokratiaa ja kansanvaltaa.
Ajatushelmiään on lisääkin: http://persuista.blogspot.fi/2012/06/re ... n-psn.html

Mistähän tuollaisellekin loppusijoituspaikka? Hallintovaliokunnan puheenjohtajaksi?

Tuo vahvistaa kyllä käsitystäni viiveen jatkuvasta lyhenemisestä. Parempi kuitenkin, että asioista tuohtuneet huutelevat netissä, kuin olisivat hiljaa. Ei tule sitten niin suurena yllätyksenä.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5002

Puoluejärjestelmä tuottaa aina jonkun isomman joukon ns. yhteisen mielipiteen joka on yleensä laimennettu versio jäsenten mielipiteistä.

Puolueet ovat anarkian este, siksi niille annetaan rahaa vaikkapa puoluetukina, jotta ne siis vastustaisivat kapinaa.

Kun mikään puolue ei enää vastaa vähimmässäkään määrin kansan mielipidettä, syntyy kapina. Siihen riittää pienikin sytyke.

Nokia on hyvä analogia yhden puolueen(mielipiteen) järjestelmästä joka ajoi itsensä kriisiin ja pohjalle kun anarkismi järjestelmän sisällä tuhottiin.

John Carter
Seuraa 
Viestejä11151

Viranomaisetkin taitavat olla aseettomia tuollaisten mielenterveyden rajatila tapausten kanssa, toivotaan silti että valkotakkiset ennättäisivät paikalle ennen kuin eduskunnan istuntosaliin ilmestyy stetson ja revolveri.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

T-Bolt
Seuraa 
Viestejä3602

Jos nuoriso Suomessa alkaa kapinoimaan niin riittää että sossu alkaa jakamaan ilmaisia pleikkareita joihin voi valita yhden Topten-pelin. Siihen loppuu kapina.....

Too many protest singers, not enough protest songs...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat