Seuraa 
Viestejä45973

Tiesin, että tieteellisyyden rajamailla luuhaa kaikenlaista hämäräporukkaa, mutta tämä on jo aika paksua:

http://www.medicine.virginia.edu/clinic ... /cspp/dops

Taustaa: Psykologi kiinnostuu reinkarnaatioiden tutkimuksesta ja alkaa haastattelemaan lapsia näiden oletetuista menneistä elämistä. Lapset pulisevat sedälle mitä lapset nyt yleensä pulisevat ja setä tekee villejä johtopäätöksiä niin kuin vain psykologi osaa. "Tulokset" ovat tietenkin "rohkaisevia" ja lopulta niiden ympärille perustetaan kokonainen yliopistollinen laitos.

Sivut

Kommentit (98)

PSYbuse
Olisi aivan mahtavaa, kun löydettäisiin luotettava todistekeino vaikkapa sitten reinkarnaatiosta tai telepatiasta. Siinä olisi nauramista näille kommentoijille, jotka ovat aina tienneet kyseiset asiat huuhaaksi.

Olisihan se herkullista. Vähän niin kuin se, jos Jeesus laskeutuisi tuomiopäivänä taivaasta ja sitten päästäisiin nauramaan näille ateisteille, jotka aina tiesivät, että kristinusko on satua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365

Haha, no tuossa tapauksessa menisi PSYbusella ainakin pasmat sekaisin pahemman kerran Mutta siis joo, meidän suvussa on nähty paljon enneunia ja etiäisiä, etenkin mummovainaani. Itse uskon, että telepatiaa on oikeasti olemassa, sitä esiintyy vain hyvin pienellä osalla ihmisistä. Vähän samaan tyyliin, kuin osa ihmisistä on immuuneja hi-virukselle. Onko sitten geeneistä kiinni vai jostain muusta..

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Reinkarnaatioon viittaavat mielikuvat voi tietysti aina selittää (selitellä) miten lystää, mutta telepatia on niin normi ilmiö useiden ihmisten välillä että on oikeastaan aika ihmeellistä miksi jotkut jaksavat hihhuloida sitäkin vastaan. Okei, ei toimi käskiessä ja vaatiessa, mutta mikä kaikki sitten toimii? Esim. orgasmi ei toimi sillä tavalla että käsketään saamaan se, ainakaan yleensä.

Telepatian mahdollisuuden myöntäminen ei edes edellytä uskoa kuolemanjälkeiseen elämään, koska siinä ei vaadita mitään erityistä pysyvyyttä. Se voi toimia jonkinlaisella kvanttitasolla, tai siinä voi olla kyse kahden hyvin samankaltaisista tekijöistä muodostuneen kappaleen "resonoinnista" (identtiset kaksoset tai muut sukulaiset, rakastavaiset jotka ovat olleet niin liki että kaikenlaista materiaalia on vaihdettu keskenään jne.)

Eihän sellaista kokemusta kertakaikkiaan saa pois keneltäkään että hän ajattelee samalla hetkellä samaa asiaa toisen ihmisen kanssa, tai näkee jopa samaa unta. Näitä vaan tapahtuu, sopi se skeptikoille tai ei. Yhtä hyvin voisi vaikka väittää että aurinko ei paista koska minä en usko että se paistaa tai en usko että se voi paistaa.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1356

No vaikea sitä telepatiaa on todeksi uskoa kun yhdessäkään vakavasti otettavassa kokeessa ei ole koskaan saatu mitään näyttöä sen puolesta. Siihen voi vain uskoa tai olla uskomatta, samoin kuin vaikkapa raamatun satuihinkin, ei sen enempää.

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033

Reinkarnaatio on jännä asia. Katsoin jokunen aikaa sitten dalai lamasta kertovan elokuvan Kundu, missä buddhalaiset munkit kiersivät ympäri Nepalia etsimässä uudestisyntynyttä lamaa. Potentiaalisille lapsille esiteltiin edellisen laman maallista jäämistöä, ja mikäli lapsi tunnisti tavarat "omikseen", kyseessä oli selvä merkki uudestisyntymästä, ja lapsi otettiin koulutettavaksi uudeksi lamaksi. Nyt seuraa tyhmä kysymys: Vaikka "uudestisyntynyt" lapsi tunnisti esineet omikseen, niin miksi hän ei kuitenkaan muistanut mitään aiemman elämänsä opetuksista?

Rousseau
telepatia on niin normi ilmiö useiden ihmisten välillä että on oikeastaan aika ihmeellistä miksi jotkut jaksavat hihhuloida sitäkin vastaan. Okei, ei toimi käskiessä ja vaatiessa, mutta mikä kaikki sitten toimii? Esim. orgasmi ei toimi sillä tavalla että käsketään saamaan se, ainakaan yleensä.

Se, että kristinuskon Jumala vastaa rukouksiin on niin normi ilmilö useiden ihmisten elämässä että on oikeastaan aika ihmeellistä miksi jotkut jaksavat hihhuloida sitäkin vastaan. Okei, ei toimi käskiessä ja vaatiessa, mutta mikä kaikki sitten toimii? Esim. orgasmi ei toimi sillä tavalla että käsketään saamaan se, ainakaan yleensä.

Rousseau
Eihän sellaista kokemusta kertakaikkiaan saa pois keneltäkään että hän ajattelee samalla hetkellä samaa asiaa toisen ihmisen kanssa, tai näkee jopa samaa unta. Näitä vaan tapahtuu, sopi se skeptikoille tai ei. Yhtä hyvin voisi vaikka väittää että aurinko ei paista koska minä en usko että se paistaa tai en usko että se voi paistaa.

Eihän sellaista kokemusta kertakaikkiaan saa pois keneltäkään, että hän rukoilee ja saa selkeän vastauksen rukoukseensa. Näitä vaan tapahtuu, sopi se skeptikoille tai ei. Yhtä hyvin voisi vaikka väittää että aurinko ei paista koska minä en usko että se paistaa tai en usko että se voi paistaa.

Jes. Nyt on todistettu sekä telepatia että kristinusko. Vieläkö on mysteerejä maailmassa?

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365
Rousseau
Reinkarnaatioon viittaavat mielikuvat voi tietysti aina selittää (selitellä) miten lystää, mutta telepatia on niin normi ilmiö useiden ihmisten välillä että on oikeastaan aika ihmeellistä miksi jotkut jaksavat hihhuloida sitäkin vastaan. Okei, ei toimi käskiessä ja vaatiessa, mutta mikä kaikki sitten toimii? Esim. orgasmi ei toimi sillä tavalla että käsketään saamaan se, ainakaan yleensä.

Siksi siihen ei uskota, koska tiedeuskovaiset tietävät kaikesta kaiken. Telepatiaa ei voi olla olemassa, koska sitä ei ole voitu mitata olemassa olevilla mittareilla. Lisäksi tiedeuskovaiset tietävät, että tiede on kehittänyt jo mittarit kaiken olemassaolevan mittaamiseen. Siksi telepatia on huuhaata. Aivan kuten oli pallosalamatkin vielä joitakin vuosia sitten. Tuo jesse-keskustelu nyt vaan on vain tiedeuskiksen hölmöä keskustelun sekoittamista..

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

Suvussani on paljon noita telepaatti-intoilijoita isäni puolelta. Itselläkin on kutinaa tuosta, mutta en kyllä asiaan usko. Perinnöllistä? Hassua, mutta ei vakavaa.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Japetus
Seuraa 
Viestejä11699
Mouho
Onhan noita...

- teologia
-naistutkimus
-psykologia...

Ei taida olla naistutkimusta enää missään. Tämä hirveän misogynistinen maailma meni ja nuiji sen "sukupuolentutkimuksen" muottiin. En tiedä sitten oliko kyseessä pelkkä nimellinen vaihto koltusta housupukuun, vai laitettiinko opetussuunnitelmassakin jotain uusiksi.

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

Japetus
Seuraa 
Viestejä11699

On muuten pirun kumma, miten vähemmän hyväuskoisia aina kutsutaan maailman suurimmalla oxymoronilla "tiedeuskovaisiksi", koska eivät suostu näkemään mitä tiede ei voi mitata. Mutta millä hevon hemmetin värkillä arvon telepaatit sitten hörhökutituksensa aistivat? Saako foliohattuun lisävarusteena interdimensionaaliset tuntosarvet, vai mistä on kyse?

Olli S. paljastaa salaisuutensa: "Mä puhun tahallani ristiin, että Japetus saisi oikeita aiheita syyttää mua."
o_turunen himokkaana: "Minä en todellakaan kuse housuuni vaan sinun silmääsi."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"
Keijona ymmärtää naisia: "Onkohan sellaista munasolua edes olemassa ? Onko joku nähnyt sellaisen?"

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365
Japetus
On muuten pirun kumma, miten vähemmän hyväuskoisia aina kutsutaan maailman suurimmalla oxymoronilla "tiedeuskovaisiksi", koska eivät suostu näkemään mitä tiede ei voi mitata. Mutta millä hevon hemmetin värkillä arvon telepaatit sitten hörhökutituksensa aistivat? Saako foliohattuun lisävarusteena interdimensionaaliset tuntosarvet, vai mistä on kyse?

I see your point. Ongelma on mielestäni käytännössä siinä, että tiedeuskovaiset torppaavat ehdottomana no-nona kaiken sen, joka NYKYTIETÄMYKSELLÄ ei ole mitattavissa. Käytän jälleen esimerkkiä pallosalama, koska se on ilmiö, joka on tunnustettu suhteellisen vähän aikaa sitten. Sen olivat aikojen saatossa miljoonat ihmiset nähneet, mutta tiedeyhteisön mielestä se oli huuhaata, koska sen syntyä ei osattu selittää eikä sitä voitu mitata. Sitten, kun syntymekanismi (kaiketi) keksittiin niin hupsis, foliohattuilusta tulikin tunnustettu fakta. Nykyinen kaikentietävä tiedeyhteisö kaikkivoipaisuudessaan luulee, että kaikki on jo keksitty ja sitä, mitä ei nykytiedolla voida mitata/selittää, ei yksinkertaisesti voi olla olemassa.

Kiva taas katsoa 25 vuoden päästä, mitä kaikkea ennen niin uskomatonta onkin aivan arkipäivää..

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat