Seuraa 
Viestejä45973

Lyhyesti sanottuna, hehän ovat sen aivan itse aiheuttaneet?

Eikö nämä "konkurssipesäkkeet" juuri ollut n. 200 vuotta sitten maailman rikkaimpia maita?

Siis avulias pitää olla, mutta pelkäämpä vain, että tulevaisuudessa tulee sitten olemaan niitä muitakin avun pyytäjiä, näiden muiden sankareiden lisäksi.

Sivut

Kommentit (81)

Vomies
Seuraa 
Viestejä2888

Minä ajattelen niin, että nämä Etelä-Euroopan konkurssimaat ovat olleet rikkaita suotuisan ilmaston, meren, maanviljelyn yms. takia. Tottahan kyllä jossain Italiassa tehdään hienoja urheiluautoja jne, mutta sielläkin kansanluonne on erilainen verrattuna pohjoisemman Euroopan asukkeihin.

Pohjoisessa asuu juroja, etenkin ilmaston takia selviytyäkseen kovaan työntekoon oppineita nälkämaan asukkeja.

Minusta me emme vain sovi yhteen. Saksa kyykyttää taloudellaan muita, en tiedä sopiiko Suomikaan kumppaniksi Saksalle.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

En ole niin mukana näissä jutuissa, jos me autetaan "vähän" näitä konkka maita, niin tullaanko me vetämään tässä tulevaisuudessa hyvät voitot?
Vai onko tämä vain heille lainaa 0 korolla..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Auttaahan on hyvä. Kyllä se moraalin kannalta usein on kiva auttaa ja silleen. Vaan parempi näitä olisi auttaa auttamaan itse itseään jatkossa.

Pistäisi ehdoksi vaikka sen että nostavat verotustaan Suomen tasolle eli ~30 prosentista meidän ~40 prosenttiin ja korruptio todistettavasti alemmaksi jne. jne. (vai esitänkö tässä tätä vain piruuttaan... jaa-a).

Toisaalta.... meillä Suomessa haluttaisiin varmasti ottaa tuo alempi verotus ja siihen monet kannustavat ja sitten kuulemma lähtee Suomen talous potkimaan kultaa (alemmalla verotuksella)...... vaan miten lienee kun juuri noissa Euroopan maissa, joissa on alhaisempi verotus.... tuntuu myös kaikki kusevan talouden suhteen. Jaa-a... suottaapa olla että meni mutkat turhan suoriksi, mutta menkööt.

Itsepä en ala sanomaan pitäisikö varmuudella alentaa vai korottaa verotusta. Kummalliselta vain tuntuu vaatimukset Suomessa alemmasta verotuksesta kun alemmalla verotuksella saadaan tulosta Espanja/Kreikka/Italia. Toisaalta kummalta tuntuu että pitäisi lainailla noille maille, jotka ovat hoitaneet asiat huonosti... siis ilman että heillä on näyttää hyvät suunnitelmat siitä, miten asioita ovat parantamassa.

Miksi pitäisi auttaa? No miksi ei? Auttaminen on ihan ok. Tänään ei jaksa olla kyyninen inhorealistinen paska. Kunhan auttaminen on ihan konkreettista ja siitä tulee yleismaailmallista hyötyäkin. Väärällä "auttamisellahan" homma vain pahenee. Eli turha sitä on auttaa, jos ei ole viitteitä siitä että asiat tietyllä "auttamisella" paranevat. Vittuilu ja uhkailu mikäli ei auteta ei kamalasti myöskään kannusta auttamaan

Reiska
Seuraa 
Viestejä5433
AllSynergy

Pistäisi ehdoksi vaikka sen että nostavat verotustaan Suomen tasolle eli ~30 prosentista meidän ~40 prosenttiin ja korruptio todistettavasti alemmaksi jne. jne. (vai esitänkö tässä tätä vain piruuttaan... jaa-a).

Kreikan taloudesta noin 30% on harmaata. Ei tarvii paljo niitä outoja etuuksia syyttää.. Jos ne olis jätetty mainitsematta ja puhuttu vaan korruption osuudesta, mitää tuikia kansa olis niille myöntäny.

Lis. Kyl mun puolesta niitä saa tukea, raha on vaan rahaa, mut ilman sitä koko alue olis voinu sortua sotimaan..

Per se

Vomies
Seuraa 
Viestejä2888
Vomies
Minä ajattelen niin, että nämä Etelä-Euroopan konkurssimaat ovat olleet rikkaita suotuisan ilmaston, meren, maanviljelyn yms. takia. Tottahan kyllä jossain Italiassa tehdään hienoja urheiluautoja jne, mutta sielläkin kansanluonne on erilainen verrattuna pohjoisemman Euroopan asukkeihin.

Pohjoisessa asuu juroja, etenkin ilmaston takia selviytyäkseen kovaan työntekoon oppineita nälkämaan asukkeja.

Minusta me emme vain sovi yhteen. Saksa kyykyttää taloudellaan muita, en tiedä sopiiko Suomikaan kumppaniksi Saksalle.

http://www.taloussanomat.fi/politiikka/ ... 1233435/12

noone
Seuraa 
Viestejä577
ambulo
En ole niin mukana näissä jutuissa, jos me autetaan "vähän" näitä konkka maita, niin tullaanko me vetämään tässä tulevaisuudessa hyvät voitot?
Vai onko tämä vain heille lainaa 0 korolla..?

No et tosiaan ole perillä. Mitä luultavimmin noista tukipaketeista tulee Suomelle tappiota miljardeja euroja. Esim Kreikka mennyt velkansa ja vajeensa suhteen vain huonompaan suuntaan vailka saanut kaksi tukipakettia joista toisen käytti jo kokonaan 'hukkaan' ja saanut myös 100 Mrd vanhoja velkojaan anteeksi.

Myös muut PIIGS-maat tulevat tarvitsemaan velkojen anteeksiantoa. Ja kun ensin luodaan nämä tuki-himmelit, niin siinä anteeksiantovaiheessa tappion ottaakin me apupaketeissa mukana olleet veronmaksajat eivätkä ne sijoittajat jotka alunperin riskirahaa sijoittivat.

hamppi
Seuraa 
Viestejä148
Reiska
AllSynergy

Lis. Kyl mun puolesta niitä saa tukea, raha on vaan rahaa, mut ilman sitä koko alue olis voinu sortua sotimaan..

Eikös Kreikka hommannut aseita sillä ekalla avustus paketilla, viä muutama paketti. Niin eiköhän ne sit sieltä jo uskalla lähteä sotimaan.

Goswell
Seuraa 
Viestejä12908
noone
siinä anteeksiantovaiheessa tappion ottaakin me apupaketeissa mukana olleet veronmaksajat eivätkä ne sijoittajat jotka alunperin riskirahaa sijoittivat.

Tuossa on se kohta jossa verenpaine minulla nousee hälyyttäväksi.
Jos on ahneuksissaan tehty "loistava" sijoitus, pitää vastuu kantaa loppuun saakka, eikä huutaa köyhiä veronmaksajia maksumieheksi kun loistava sijoitus kuseekin kintuille..
Syylliset vastaamaan keinottelustaan/tunaroinneistaan, sijoittajat kantakoot vastuunsa..

Minun mielestä noin.

Vomies
Seuraa 
Viestejä2888
Vomies
Vomies

http://www.taloussanomat.fi/politiikka/ ... 1233435/12

http://www.taloussanomat.fi/kansantalou ... 1233513/12

Toope
Seuraa 
Viestejä25565

Ehkä terveellisintä pitkällä tähtäimellä olisi antaa näiden maiden talouksien taantua sille tasolle, joka vastaa valtioiden kantokykyä. Eikö Kreikankin ongelmat johdu lähinnä siitä, että elintasoa on väkisin nostettu velalla ja EU-tuilla? Kreikan talous ei kykene rahoittamaan tuota elintasoa, joten elintason tulisi laskea realistiselle tasolle (-25%?).

Pätee sinänsä meikäläisiinkin.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662

En kannata minkäännäköisiä apuja, mutta ei toisaalta haittaa vaikka öysäisivätkin kaikki rahamme etelänmaiden velkoihin. Se meinaa tietäisisi sitä, että maahanmuutto politiikkaa olisi väkisten kiristettävä kun ei rahaa riittäisisi ja kela-goldiki voisi loppuu kesken niin sitten kaikki maahanmuuttajat muuttaa ruotsiin kun ne ei kuulu euroon, niin niillä riittää kela-goldia vielä kaikille maailman asukkaille.

Eli win-win tilanne jokatapauksessa meille suomalaisille.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365

Eikös konkurssimaita auteta sen takia, että se on vastuunkantoa ja ytimessä olemista? Samalla estetään kriisiä leviämästä palomuurilla ja padotaan ongelmat pysymään kriisimaissa. Ei pidä myöskään unohtaa sitä, että me tienataan tällä, eikä kokonaisvastuut kuitenkaan ylitä 1,9 miljardia €uroa. Oikeastaan ainoa luku, joka tavallisen kansalaisen edes tarvitsee muistaa, on tuo 1,9 miljardia..

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

ambulo
Lyhyesti sanottuna, hehän ovat sen aivan itse aiheuttaneet?

Eikö nämä "konkurssipesäkkeet" juuri ollut n. 200 vuotta sitten maailman rikkaimpia maita?

Siis avulias pitää olla, mutta pelkäämpä vain, että tulevaisuudessa tulee sitten olemaan niitä muitakin avun pyytäjiä, näiden muiden sankareiden lisäksi.

Lähimmäisen rakkaus, sen takia autetaan. Jos auttaa, voi odottaa että jos itse joutuu pulaan, niin saa apua kun itse ollut antavainen ja auttava.
Ihmisiä olemme kaikki, samassa pallossa asuvia, saman taivaan alla kyyhöttäviä elukoita. Miksi siis emme olisi auttavaisia toisiammen kohtaan?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat