Seuraa 
Viestejä45973

Todella pitkäkestoinen,

mutta oletan, että viimeiset lajimme edustajat pystyvät katsomaan täältä kyselystä miten hyvin veikkasimme oman lajimme sukupuuton...
... sen jälkeen kun kauhuissaan saavat tiedon varmasta kuolemasta, jos saavat.

Tulevaisuutta ei tietenkään voi ennustaa, mutta todennäköisyyslaskelmia pystyy tehdä vaikka Jeesuksen paluusta Maan päälle, jos vain haluaa.

Heitä veikkauksesi ja kaupan päälle perustelusi, jos vain huvittaa.
Ajattelin, että jos ihminen 10k vuotta selviää tällä menolla, niin sitten voi aika kauan mennä.

no, tasan vuosi aikaa, let's arvaillaan ja valitse kerralla oikein.

Juu, tiedän, älä jaksa huomauttaa...

Kommentit (10)

Carum carvi
Itse en haluaisi olla viimeinen.

Muista kuitenkin pitää aina kondomeja mukanasi, jos sinun vastuullesi jää Maan uudelleen populoittaminen.

Tuleeko mieleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323

Veikkasin, että 1M - 10M. Se taitaa olla aika tyypillinen ihmisen tapaisen lajin elinikä. Jos ei katastrofia tule, niin ainakin tuolloin laji on evolutoitunut joksikin muuksi kuin nykyihminen.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Neutroni
Veikkasin, että 1M - 10M. Se taitaa olla aika tyypillinen ihmisen tapaisen lajin elinikä. Jos ei katastrofia tule, niin ainakin tuolloin laji on evolutoitunut joksikin muuksi kuin nykyihminen.

Syytä olisi ryhtyä haarautumaan ettei sukupuutto vie, mutta nykykehitys degeneroi jo hyvin alkuun päässeitä linjoja kun ihmisen rodut sekoittuvat jatkuvasti. Dynaamisuus kärsii kun ei ole eri kehityslinjoja. Lisäksi muut isot ihmisapinat kuin ihminen ovat uhanalaisia lajeja. Vaikuttaa siltä, että ihmisen paluu kivikauteen hyvin pitkäksi aikaa jonkin tapahtumaketjun johdosta olisi varmin tapa varmistaa se, että ihmiskunnan monimuotoistuminen lähtisi uudelleen alkuun. Toinen scifimpi juttu olisi asuttaa maan kaltaisia planeettoja jotenkin.

Jospa ihminen tjm. tuhoaa toimillaan valtaosan muista lajeista ja joskus 10M kuluttua maapallon eläimistöstä pääosa periytyy nykyihmisestä. Silloin olisi ihan oikeita ihmissusia kun sekin ekolokero on olemassa niin selkeästi. Ehkäpä nykyihminen on luonnon läpilyöntihitti. Ihmislaiduntajia olisi mielenkiintoista nähdä ja se miten paljon uudet nykyihmisestä polveutuvat uudet lajit säilyttäisivät älykkyyttään.

Geneettinen manipulaatio on eräs tie ja perinteinsempi aikaaviepä suvuittainen rodunjalostus toinen. Näilläkin voi syntyä diversiteettiä tulevan varalle. Tai ihan vanhanaikaiset mutaatiot kehityshyppyinä 6000 v sitten taisi joku juttu käydä, vrt lukutaito, maaniljelys, jne. Joskus tuntuu, että esim. joku Einsteinin tyyppinen erityisheppu (tai minä) kantaa mutaatioita jota voitaisiin hyödyntää tulevaisuudessa.

Myös on kaavailtu rakennettavaksi uusia ihmislajeja eri planeettojen olosuhteisiin eikä niinkään planeettoja nykyihmiselle sopiviksi. Kustannustehokkuus. Rannikkotykistössäkin kun uusia tornitykkejä Suomeen suunniteltiin muinoin, kapiukot juttelivat, että pitäisi jalostaa tykkimies jolla toinen käsi 1,5m, toinen 0,5m ja pää toisella hartialla.

- Ubi bene, ibi patria -

Toope
Seuraa 
Viestejä25565

Mikään ei uhkaa ihmislajin olemassaoloa. Ihmisten hyvinvointia uhkaavat monet asiat, kuten ylikansoitus, ympäristötuhot ja saastuminen, mutta ihmisten säilymistä pallolla ei näillä näkymin uhkaa mikään. Me olemme rottaesi-isiemme kaltaisia, sopeudumme muutoksiin.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Itse veikkaan kyllä tuota +10M vuotta, ellei sitten tule jokin sopiva
ilmastonmuutos - asteroidi - jääkausi - tappavatauti combo.

Ja muuten, mistä tämä ketju siirrettin?

Täme ketju on siirretty tulevaisuudesta. Olen viimeinen ihminen. Sain yhden mahdollisuuden käyttää aikakonetta. Käytin sen tähän.

Miksi muuten tämä forumi ei pidä minua kirjautuneena? Kirjauduin sisään ja klikkasin tätä aihetta -> hups en ollutkaan enää kirjautuneena. Evästeet pitäisi olla päällä.

Pinky&Brain
Täme ketju on siirretty tulevaisuudesta. Olen viimeinen ihminen. Sain yhden mahdollisuuden käyttää aikakonetta. Käytin sen tähän.

Miksi muuten tämä forumi ei pidä minua kirjautuneena? Kirjauduin sisään ja klikkasin tätä aihetta -> hups en ollutkaan enää kirjautuneena. Evästeet pitäisi olla päällä.

Hypit liikaa ajassa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323
Pinky&Brain

No kun kirjauduit muutama miljoona vuotta tulevaisuudessa, niin ei palstan softa tiedä sitä vielä.

Tuhoa ne cookiet. Se auttoi joskus minulla tuontapaiseen käyttäytymsieen. Sen joutui silloin toistamaan vähän väliä, mutta sitten joku muuttui ja asia korjaantui.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat