Seuraa 
Viestejä2936

http://www.tiede.fi/uutiset/117/nyt_tiedetaan_miksi_oma_kutitus_ei_kutita

On jopa mahdollista, että skitsofreenikko pystyy kutittamaan itseään.

Olenko skitso, sillä pystyn helposti kutittamaan itseäni? Toisaalta, toisen henkilön kosketus kutittaa aina enemmän kuin oma kosketus.

Miten määritellään kutiaminen? Eikö se ole vähän kuin tavallinen tuntoärsyke joka ainoastaan tuntuu tarpeeksi voimakkaalta aivoissa? Eli jos on hyvä tuntoaisti, niin kutiaa helpommin, olipa se sitten oma sormi tai vieraan sormi joka sen aiheutti....?

Minulla on erityisen herkät jalkapohjat, ja olenkin ihmetellyt miksi ihmeessä juuri jalkapohjat kutiavat niin herkästi. Onko tästä mitään tieteellistä tutkimusta tehty?

Mitä hyötyä kutiamisesta on?

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Kommentit (9)

Kyllä - mutta saatan olla myös skitso jollain tasolla.

Jos aloitan raapimisen käsivarresta tai ranteesta, jatkan raapimista todennäköisesti myös toisessa käsivarressa, varsinkin alapuolella, ranteesta ylöspäin.
Näin kesäaikaisin kutian omien sormieni kosketuksesta sormiin ja kämmeniin...raavin niitä sairaalloisesti melkeinpä verille. Raapiminen ja kutiaminen jatkuu kunnes syksy saapuu..

Muita ruumiinosia kun kutittelen, on se varma merkki lihasjäykkyydetä tai maitohapoista (esim. niska tai olkapäät) johtuen ehkä fibrosta? tai rasituksesta ja niihin auttaa vain hieronta. Vaikka kuinka kutittelisin..

Edit: jalkapohjani harvoin kutiavat, itse asiassa toisen tökkiminen kutitusmielessä niihin vain sattuu. Mikään ei ole mieluisampaa kuin jalkapohjieni hieronta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Jalkapohjat on semmoset että ne kutiaa koski niihen sitten joku muu tai itse minä. Toisinaan se aiheuttaa vaikeuksia jos tyttöystävä yrittää hieroa niitä, saattaa kutista.

Mistään muualta en pysty itseäni kutittamaan kuin jalkapohjista.

くそっ!

Minä en saa itseäni kutiamaan jalkapohjista, mutta en tietenkään halua niitä itse hieroa kuin pakosta. Vanha rasitus/onnettomuusvamma, ja päkiöiden keskelle kasaantuva joku omituinen..mitä saa raaputtaa vaikka puukolla. Terävä puukko ja tarkkaavaisuus pitää jalkahoitajan loitolla.

Mutta toisen antama hieronta jalkapohjiin...se jo lähentelee...ties mitä

Valtte-Poika
Seuraa 
Viestejä999

Minulla on parkkinsonin tauti ja käteni vispaa aina välillä. Olen huomannut, että jos työnnän vispaavan käteni kainalooni, en kutia. Sen sijaan jos sairaanhoitaja työntää käteni kainalooni, minua kutittaa vallan perskutisti.

Kun sairaanhoitaja työntää vispaavan käteni kainalooni, kutitanko itseäni vai kutittaako sairaanhoitaja minua?

"...future work should be steered towards considering the building structure as an entity, with the aim of avoiding complete collapse." - Professor Colin Gareth Bailey, 1995

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

En...
Mitä tuo skitso sitten tarkoittaakaan. Mulla on kuulemma aika paljon skitosoidisen persoonallisuuden piirteitä (ei siis ole tekemistä sen sairauden kanssa).

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
idiotus
Mitä tuo skitso sitten tarkoittaakaan. Mulla on kuulemma aika paljon skitosoidisen persoonallisuuden piirteitä (ei siis ole tekemistä sen sairauden kanssa).

Mikä ihmeen skit(s?)osoidinen ? ei google löytänyt mitään... paitsi tämän ketjun

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat