Seuraa 
Viestejä45973

Onko mitään tietoa miten heidän pelit toimivat?

Katsovatko he kortista milloin on viimeksi maksettu vai paljon on mennyt viimeksi rahaa
vai miten tämä homma pelittää?

Kunhan tuli mieleen, miten voisi puijjata noita koneita, vaikeata jos ei tiedä tekniikkaa ja olen aika laiska tutkiskelemaan...

Itse olen matkustanut satoja kertoja junalla ja vain kerran on tulleet lipuntarkastajat,
itselläni oli silloin kertalippu ja vain vähän silmäilivät sitä,
varmaan olisi mahdollista tehdä itse feikki lippu koneella ja ottaa riski,
kun henkilökohtaisesti olisi ollut menneisyydessä kannattavampaa mennä pummilla, olisi säästynyt satoja euroja.

Nykyään tulee kyllä aika harvoin matkustettua junalla...
Ei se pari euroja kerran pari vuodessa haittaisi.

Sivut

Kommentit (67)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No sitten niitä tarkastajia joka junaan.

Kuljin matkalippu taskussa kolme vuotta hyvinkäältä helsinkiin ja takaisin päivittäin, ja törmäsin tarkastajaan tuona aikana tasan kerran. Silloinkaan lippuani ei tarkistettu, kun tarkastaja jäi sakottamaan kanssamatkustajaa samalla kun itse jäin hyvinkäällä pois. Nyt kuljen tuota väliä edestakaisin enää pari-kolme kertaa viikossa, enkä todellakaan aio maksaa tuosta matkasta enää kertaakaan.

Miksi ihmeessä maksaisin?

Kirjoitin tästä samasta aiheesta VR:lle aikoinaan palautettakin, mutten koskaan saanut minkäänlaista vastausta. Ehdotin siis tarkastajia useampiin juniin, koska olin niin kyrsiintynyt siitä että olin vuosikausia maksanut matkasta, vaikkei ostamaani lippua tarkastettu kertaakaan.

Älkää ymmärtäkö väärin, Suomen julkinen liikenne on todella hyvää, ei voi muuta kuin hattua nostaa, oikeasti.

Maksan lippuni mielelläni.

Mutta suosin silti lenkkareita.

tyhmä aloitus, poistakaa..

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033
Trigmegistus

Kirjoitin tästä samasta aiheesta VR:lle aikoinaan palautettakin, mutten koskaan saanut minkäänlaista vastausta. Ehdotin siis tarkastajia useampiin juniin, koska olin niin kyrsiintynyt siitä että olin vuosikausia maksanut matkasta, vaikkei ostamaani lippua tarkastettu kertaakaan.

Maksat matkasta (lue: palvelusta), et siis varsinaisesti siitä riemusta että saat näyttää lippua tarkastajalle.

Simplex
Trigmegistus

Maksat matkasta (lue: palvelusta), et siis varsinaisesti siitä riemusta että saat näyttää lippua tarkastajalle.

hah

simplex kirjoitti: "Maksat matkasta (lue: palvelusta), et siis varsinaisesti siitä riemusta että saat näyttää lippua tarkastajalle."

No en tiedä kuinka paljon itse VR:n palveluita olet käyttänyt, mutta ainakaan täällä suunnalla VR:n "palveluita" ei voi kutsua palveluiksi.

Täälläpäin VR:stä todetaankin: Vaihda Resiinaan tai Venaile Rauhassa.

Eli en todellakaan aio maksaa näistä lyhyistä välimatkoista vastaisuudessakaan, jos ei tarkastajia ala näkymään.

Mitäs palvelua se semmoinen on, ettei edes lippua tarkasteta? Jos asiakas maksaa matkastaan, niin pienin mahdollinen "palvelu" VR:n suunnalta on tarkastaa se lippu.

Ilmeisesti ei kovin suuria menetyksiä ole tullut, kun ei niitä tarkastajia vuosien saatossa ja kitinäkirjeistä huolimatta ole alkanut vieläkään näkymään junissa.

torspo
Seuraa 
Viestejä156
ambulo
Onko mitään tietoa miten heidän pelit toimivat?

Katsovatko he kortista milloin on viimeksi maksettu vai paljon on mennyt viimeksi rahaa
vai miten tämä homma pelittää?

Kunhan tuli mieleen, miten voisi puijjata noita koneita, vaikeata jos ei tiedä tekniikkaa ja olen aika laiska tutkiskelemaan....

Jos laitat matkakorttisi lippuautomaattiin ja painat "kortin tiedot" painiketta, niin saat varmaankin samat tiedot. Eli kortin haltijan nimi, mahdollinen alennusluokka, kauden keston, arvon jne...

L'ancienne alliance est rompue ; l'homme sait enfin qu'il est seul dans l'immensité indifférente de l'Univers d'où il a émergé par hasard. Non plus que son destin, son devoir n'est écrit nulle part.
-Jacques Monod

Toisesta viestiketjusta:

ambulo
Lyhyesti sanottuna, hehän ovat sen aivan itse aiheuttaneet?

Eikö nämä "konkurssipesäkkeet" juuri ollut n. 200 vuotta sitten maailman rikkaimpia maita?

Siis avulias pitää olla, mutta pelkäämpä vain, että tulevaisuudessa tulee sitten olemaan niitä muitakin avun pyytäjiä, näiden muiden sankareiden lisäksi.

Miksi minun veronmaksajana pitäisi maksaa sinun junamatkasi?

Trigmegistus

Mitäs palvelua se semmoinen on, ettei edes lippua tarkasteta? Jos asiakas maksaa matkastaan, niin pienin mahdollinen "palvelu" VR:n suunnalta on tarkastaa se lippu.

Sinulla on vissiin tuon junassa matkustamisen perusteet vähän hakusessa. Ja vaikuttaisi siltä että vähän muutakin...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31348
ambulo
Kunhan tuli mieleen, miten voisi puijjata noita koneita, vaikeata jos ei tiedä tekniikkaa ja olen aika laiska tutkiskelemaan...

Joo, sitä konetta on varmaan aika vaikea puhumalla saada näyttämään vihreää.

Joo joo. Niin ne kaikki sanovat.

Mutta jos kerran noin on, niin kannattaako sijoittaa muutamaa vuotta aikaa tekniikan opiskeluun ja muutamaa tuhatta kortin peukalointiin tarvittavien laitteiden tekemiseen? Millä aikataululla ajattelit alkaa netota? Jokohan syksyllä voit muuttaa jonnekin rikkaita talousrikollisia suosivaan trooppiseen veroparatiisiin, jos kaikkien aikojen megakupru onnistuu.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337

Niin paikallisjuniinhan pääsee Helsingillä sisälle kyytiin, vaikka ei lippua olisikaan. Normaaleissa kulkuvälineissä lipun leimaa konnari tai sitten sen myy kuski siinä kyytiinottotilanteessa.

Se leima-aparaatti on tavallaan konduktöörin korvike ja antamassa liikenteelle sujuvuutta. Riskinä on tietenkin se, että joku voi matkustaa pummilla. Ne paikallisjunan kyytille nousevat tarkastajat ovat ylimääräinen asia, jota ei tarvittaisi, mikäli lipun leimaisi ihminen siinä kyytillenousuaulassa. Niille vain pitäisi maksaa palkkaa. Toisaalta onko lisäkonduktöörien palkka isompi, kuin pummillamatkustajissa menetetty raha? Sitä en osaa sanoa. Aikaa menisi enempi.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
ZiPA
Trigmegistus

Sinulla on vissiin tuon junassa matkustamisen perusteet vähän hakusessa. Ja vaikuttaisi siltä että vähän muutakin...

hyvä tapa vähentää ennestään huonoja palveluja. sitähän sä kysyit?

toisen polven pilkkuvirhe

Neutroni
ambulo

Joo, sitä konetta on varmaan aika vaikea puhumalla saada näyttämään vihreää.

Joo joo. Niin ne kaikki sanovat.

Mutta jos kerran noin on, niin kannattaako sijoittaa muutamaa vuotta aikaa tekniikan opiskeluun ja muutamaa tuhatta kortin peukalointiin tarvittavien laitteiden tekemiseen? Millä aikataululla ajattelit alkaa netota? Jokohan syksyllä voit muuttaa jonnekin rikkaita talousrikollisia suosivaan trooppiseen veroparatiisiin, jos kaikkien aikojen megakupru onnistuu.

Ajattelin vain, että jos ihan huvin vuoksi joskus yrittäisi jotain kehitellä,
mutta se mikä voisi mennä aika hyvin läpi on oman lipun tekeminen, kun ne vain vilkaisevat siitä kellon ajan ja päivämäärän ja senkin toisella silmällä

apoc
Seuraa 
Viestejä187

Ellen väärin muista vuosikymmeniä sitten eräs väärensi HKL:n kuukausipahvikortteja ja ajeli näillä kunnes kärähti. Juttu meni oikeuteen "matkustusasiapapereiden väärennöksenä" tjsp.

Maksettavaa taisi tulla enemmän kuin vain rikemaksu.
.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat