Seuraa 
Viestejä1096

Onko tulevaisuuden muuttaminen yhtä vaikeaa kuin menneisyyden muuttaminen?

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Valtte-Poika
Seuraa 
Viestejä999
installer
"The Future Is Not Set, There Is No Fate But What We Make For Ourselves."

Sarah Connor

Voisko Googlen opettaa siteeraamaan lentäviä lauseita tiettyjen hakuehtojen avulla automaattisesti.

Hakusanat: keihäänheitto, Saksa

Hakutulos: "Saksa on paska maa" - Seppo Räty

...siis tulevaisuudessa, voisiko oppia?

"...future work should be steered towards considering the building structure as an entity, with the aim of avoiding complete collapse." - Professor Colin Gareth Bailey, 1995

jeremia2
Onko tulevaisuuden muuttaminen yhtä vaikeaa kuin menneisyyden muuttaminen?

Menneisyys on mennyttä ja ollutta, menneisyyttään ei voi muuttaa. Parasta on että hyväksyy menneisyytensä.

Tulevaisuudesta et tiedä mitään. Voit vain arvailla, mitään varmuutta tulevaisuudesta ei ole. Joten ei olematonta voi muuttaa toisenlaiseksi olemattomaksi tulevaisuudeksi.
Elä niin hyvin kuin vain mahdollista, ehkä tulevaisuudellasi on silloin pieni mahdollisuus olla hyvä tulevaisuus.

Ellei ole jotain erilaisia aikaulottuvuuksia.

Aika on muutenkin suhteellista: jos menen avaruudessa jonnekin jossa aika kulkee eri lailla ja olen siellä vuoden ja kun palaan takaisin niin maapallolla on kulunut 1000vuotta?

Valtte-Poika
Seuraa 
Viestejä999
seija

Tulevaisuudesta et tiedä mitään. Voit vain arvailla, mitään varmuutta tulevaisuudesta ei ole.

Tulevaisuudesta tiedetään vain mitä se ei ole. Esimerkiksi aurinko ei tule sammumaan huomenna meidän toimestamme, vaikka yrittäisimme.

Menneisyyden suhteen olisin samoilla linjoilla. Historiaa tulkitaan. Omat muistikuvat vuoden takaisista puheista ovat hämärtyneet. On kuitenkin varmoja asioita, joita ei ole tapahtunut. Esimerkiksi ihmislaji ei syntynyt mädän kananmunan sisältä.

Tämä hetki on myös epäselvä. Emme tunne tämän hetken tilaa täydyellisesti. Tiedämme jotain, mutta sekin vain poissulkemalla. Minä en ole Italiassa juuri nyt. Minä en ole metriä kauempana tietokoneestani. Tarkkaa paikkaani tällä hetkellä ei voida määrittää.

Itse ajattelen, että on useita menneitä tiloja joista on voitu päättyä tähän tilaan ja tästä eteenpäin on useita mahdollisia tiloja olemassa. Kvanttimekaniiikan löydökset vittaa siihen, että tämäkin hetki sisältää useita todennäköisyyksiltään poikkeavia tiloja. Ei ole vain yksi tila.

Joskus tunnistan rinnakkaisia tiloja. Jos käy kuoleman lähellä ja selviää siitä, tuntuu siltä että osa noista rinnakkaisista tiloista poistuu. Se saattaa olon levollisemmaksi. Ajattelen, että ehkä osa mieltä rassaavista ikävistä/raskaista elämänpoluista kuoli. Olen kuollut moneen kertaan. En voi sanoa, olenko todennäköisemmin kuollut vai elävä tällä ajanhetkellä. Veikkaan että suurimmassa osassa poluista olen jo kuollut. Olen siis sitä mieltä, että Jumala heittää noppaa.

"...future work should be steered towards considering the building structure as an entity, with the aim of avoiding complete collapse." - Professor Colin Gareth Bailey, 1995

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Valtte-Poika
seija

Tulevaisuudesta et tiedä mitään. Voit vain arvailla, mitään varmuutta tulevaisuudesta ei ole.

Tulevaisuudesta tiedetään vain mitä se ei ole. Esimerkiksi aurinko ei tule sammumaan huomenna meidän toimestamme, vaikka yrittäisimme.

Ei. Todella suurella todennäköisyydellä näin ei tule käymään, mutta mahdollista se silti on. Tapahtuma sijoittuu tulevaisuuteen josta meillä ei ole tietoa, joten emme voi sanoa varmaksi tuleeko niin ja niin tapahtumaan. Voimme aina laskea todennäköisyyden jollekin. Todennäköisyys ei koskaan ole 0. Todennäköisyys on aina enemmän kuin 0,[size=85:3dg9qfo7]tähänhirveestinollia[/size:3dg9qfo7]1.

Hämmentää.

Valtte-Poika
Seuraa 
Viestejä999
Vatkain

Ei. Todella suurella todennäköisyydellä näin ei tule käymään, mutta mahdollista se silti on. Tapahtuma sijoittuu tulevaisuuteen josta meillä ei ole tietoa, joten emme voi sanoa varmaksi tuleeko niin ja niin tapahtumaan. Voimme aina laskea todennäköisyyden jollekin. Todennäköisyys ei koskaan ole 0. Todennäköisyys on aina enemmän kuin 0,[size=85:11b119je]tähänhirveestinollia[/size:11b119je]1.

Olet oikeassa. Asia menee näin:

Tulevaisuuden tapahtumien todennäköisyyksiä pystymme kuitenkin laskemaan menneiden perusteella aika paljon. Se on yksi asia joka saa meidät "tietämään tulevaisuudesta jotain".

Ja kun nyt todennäköisyyksiin rupesimme uskomaan niin:

Jos uskon ajavani jonain päivänä polkupyörällä maapallon ympäri, on olemassa jonkun suuruinen todennäköisyys että tämä tapahtuma tulee tapahtumaan. Vapaa tahto.

Mitä enemmän uskon tekemiseeni, sitä suurempi todennäköisyys on että teko onnistuu. Usko on tärkeää.

Vaikka maailmanympärysmatkalla tulisi millaisia vastoinkäymisiä vastaan, minun kannattaa muistaa, että Toivo on tärkeää.

Jos joku kanustaa minua ympärysmatkallani, saan häneltä henkistä voimaa. Rakkaus jyllää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Valtte-Poika
Olet oikeassa. Asia menee näin:

Tulevaisuuden tapahtumien todennäköisyyksiä pystymme kuitenkin laskemaan menneiden perusteella aika paljon. Se on yksi asia joka saa meidät "tietämään tulevaisuudesta jotain".

Olet oikeassa. Se on nimeltään ekstrapolointia.

Hämmentää.

Valtte-Poika
Seuraa 
Viestejä999
Vatkain

Olet oikeassa. Se on nimeltään ekstrapolointia.

Olet oikeassa.

Se, millainen tulevaisuudesta tulee, määräytyy sen mukaan mitä valintoja menneisyydessä tekee. Tulevaisuuteen voi siis vaikuttaa vain päätöksillä ja valinnoilla.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat