Sivut

Kommentit (66)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Hubert J. Farnsworth
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288526592527.html?pos=ok-nln

Näin niiden pikkupaskiaisten tyhmyys ja julmuus vain tiivistyy laumassa.

Todellakin tyhmyys tiivistyy. Päätekijänä varmaan joku yliseksuaalinen insestin uhri joka on houkutellut muut mukaansa. Tuskin ovat älynneet mitä ovat tehneet saati osanneet pitää tekoaan seksuaalisena. Ainakin toivon näin. Kamala juttu kyllä tuolle tyttelille.

Hämmentää.

Kit
Seuraa 
Viestejä136

Vastasin "väkivallalla". Tällä siis viittaan siihen, mikä nykyisin luokitellaan lasten kasvatuksen yhteydessä väkivallaksi - tukkapöllyt, luunapit ja selkäsaunat. Toki tiukka puhuttelu riittää, jos on kyse vaikkapa nimittelystä tai luokkakaverille huutelemisesta. Mutta jos viaton lapsukainen on kyllin röyhkeä osallistumaan fyysiseen kiusantekoon tai johonkin vielä pahempaan, esimerkiksi vanha kunnon selkäsauna puhuttelun jälkeen olisi mielestäni enemmän kuin paikallaan - myös siksi, että kiusaaja itse oppisi miltä tuntuu olla puolustuskyvytön. Epäilen myös, että jos näin reagoitaisiin useammin tuollaisiin tapauksiin, kiusaaminen voisi loppua kertaheitolla nyt kun lapset ovat muutoin tottuneet fyysiseen koskemattomuuteen. Myös se, että lapset tietäisivät väkivallan käyttämisen muihin (lapsiin tai aikuisiin) seurauksena automaattisesti olevan vaikkapa selkäsaunan, auttaisi varmaankin jo itsessään ehkäisemään rikkomuksia.

En mielstäni ihannoi väkivaltaa, mutta olen aika pitkälle silmä silmästä -linjalla näissä tapauksissa.

Kärpäseltä en ole koskaan repinyt siipiä, vaikka asuinkin maalla 20 vuotta. Inhottaa ajatuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
eteenpäin
Seuraa 
Viestejä1591
Barbaari
Kuulun niihin jotka ei koskaan ole repinyt kärpäseltä siipiä irti. Tapa on kuvottanut lapsesta saakka ja jotkut kaverit niin tehneetkin ja kärtsänneet muurahaisia suurennuslasilla.
Itse olin täysi mengele, mitä ötököiden kiduttamiseen ja tappamiseen tuli. Jälkeenpäin oikein puistattaa miettiä, että olikohan/onkohan mulla päässä jotain vikaa. Hyi.

Vierailija
Kit
Vastasin "väkivallalla". Tällä siis viittaan siihen, mikä nykyisin luokitellaan lasten kasvatuksen yhteydessä väkivallaksi - tukkapöllyt, luunapit ja selkäsaunat. Toki tiukka puhuttelu riittää, jos on kyse vaikkapa nimittelystä tai luokkakaverille huutelemisesta. Mutta jos viaton lapsukainen on kyllin röyhkeä osallistumaan fyysiseen kiusantekoon tai johonkin vielä pahempaan, esimerkiksi vanha kunnon selkäsauna puhuttelun jälkeen olisi mielestäni enemmän kuin paikallaan - myös siksi, että kiusaaja itse oppisi miltä tuntuu olla puolustuskyvytön. Epäilen myös, että jos näin reagoitaisiin useammin tuollaisiin tapauksiin, kiusaaminen voisi loppua kertaheitolla nyt kun lapset ovat muutoin tottuneet fyysiseen koskemattomuuteen. Myös se, että lapset tietäisivät väkivallan käyttämisen muihin (lapsiin tai aikuisiin) seurauksena automaattisesti olevan vaikkapa selkäsaunan, auttaisi varmaankin jo itsessään ehkäisemään rikkomuksia.

En mielstäni ihannoi väkivaltaa, mutta olen aika pitkälle silmä silmästä -linjalla näissä tapauksissa.

Ei rangaistusta ja puhuttelua saa sekoittaa keskenään. Rangaistus annetaan kun puhuminen ei tehoa.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Hubert J. Farnsworth
Melkeimpä eniten ärsyttää, että tätäkin tapausta on kommentoitu: "eivät lapset ymmärrä mitä voi tapahtua". Jos ovat tarpeeksi vanhoja ajamaan pyörällä, niin varmasti ymmärtävät mitä seurauksia teoillaan voi olla.

Niinpä.

Itse olen meinannut joskus kakarana (alle esikouluikäsenä) tehdä jotain tosi typerää (ja vaarallista), mutta jätin tekemättä, koska näin seuraukset mielessäni.

Puuttuuko lapsilta mielikuvitusta nykyään, eikä siksi tajua tekojensa seurauksia?

Aikuiset luulevat todella usein että lapset eivät muka ymmärrä asioita, vaikka oikeasti lapset kyllä ymmärtävät hemmetin hyvin, 3 vuotiaasta lähtien. Tai no, näin ainakin minulla.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat