Seuraa 
Viestejä45973

Haluaisiko joku pystyttää tällaisen frendipankki -palvelun, joka mahdollistaisi ystäväpiirin laajentamisen? Pääpainona olisi vähemmän deittailu, ja pikemminkin kaikenlaisten synkkaavien, syvällisten, tai vaikka "kalakaverin" löytäminen Tallinnan reissulle, jos ei muuta.

Olen miettinyt usein minkälaisia ystäviä minulla mahtaisi ollakaan, jos olisin varttunut jossain toisessa kaupungissa / koulussa / työpaikassa.
Jo syntymästämme piirit ovat aina olleet rajoitetut, ja tämä on toki hyväksytty itsestäänselvyytenä.
Toisaalta on hankalaa mennä tutustumaan leijonanosalle tuntemattomista ihmisistä.
Useimmille se on ihan ok, ja tutustuminen jää pinnalliseksi. Mutta jotkut saattavat kokea sen jopa uhkaavana ja reagoivat primitiivisesti. Kulttuurimme toisaalta perustuu melko vakavaan isolaatioon. Elämme sosiaalisissa kuplissa. Tämä osaltaan voi vähentää intoa tavata uusia ihmisiä. Syyt ruokkivat seurauksia. Itse olisin kuitenkin halukas löysäämään "henkisen fasismin" kahleita ja kokeilla internetin aikakauden mahdollisuuksia myös tässä yhteydessä.

Miten sinä koet asian? Saattaisiko tällainen palvelu avata uusia suhtautumismalleja?

Vähän vastaavantyyppisiä palveluita on Couchsurfing ja aikapankit, rajallisesti jopa facebookkikin, joista on toki ollut merkittävästi enemmän hyötyä kuin haittaa.

Kommentit (2)

Ohan tuollaisia jo ennestäänkin Suomessa ja muuallkin, ainakin itse olen nähnyt mainoksia. Ehkei tuo homma ole vaan noussut vielä ns. mainstreamiin tai yleiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat