Seuraa 
Viestejä2645

Eli äänestys siitä että koetko itsesi erilaiseksi toisiin ihmisiin nähden. Kenties ihmettelet muita ihmisiä ja olet jopa pikkasen yksinäinen susi?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (26)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
deepndark
Seuraa 
Viestejä2645

Suurin osa ihmisistä varmaan kokee olevansa erilainen. En tiiä että miksi se on tavallaan hyvä asia mut silti se tuntuu vähän pahalta että ei kuulu joukkoon.

asdf
Seuraa 
Viestejä12065

Yleensä tulen toimeen lähes kaikkien kanssa ja esimerkiksi jokaisessa opiskelu- tai työpaikassa on syntynyt kaverisuhteita. Mutta oikeastaan kaikkien, ihan bestis -kavereidenkin, kanssa on joitain näkemyseroja, joita en vain voi käsittää (mutta eivät tietenkään ole este ystävyydelle). Joten siinä mielessä olen erilainen kuin muut, etten ole koskaan tavannut ihmistä, jossa olisi samat piirteet samoilla painotuksilla kuin itselläni.

Noin yleisesti olen varsin tavis, joka sekoittuu joukkoon, eikä erotu muista, koska ei ole oikein mitään syytä, miksi haluaisinkaan.

Ottaen huomioon että persoonallisuustyyppini (INFP) jakaa vain pari prossaa ihmispopulaatiosta niin on jokseenkin luonnollista että koen itseni hieman erilaiseksi kuin muut, tosin tunnen monia samanlaisia kuin minä anyways.

Valtte-Poika
Seuraa 
Viestejä999

Ajattelin nuorena miehenä, että olen "Suomen tavallisin mies". Myöhemmin olen tajunnut, että yritin olla sitä. Nytkin tiedän, että pystyisin helposti muuttamaan itseni "Suomen tavallisimmaksi mieheksi".

Nyt en vältä erilaisuutta enkä tavallisuutta. Kun ei tavoittele mitään, on onnellinen.

"...future work should be steered towards considering the building structure as an entity, with the aim of avoiding complete collapse." - Professor Colin Gareth Bailey, 1995

deepndark
Seuraa 
Viestejä2645

Vaikka meillä on kaikilla kaks korvaa, silmää, suu jne. - on meitä ulkootakin suht moneksi.
Mikäs siinä muuten on että kun ajattelen naapureitakin seinän takana niin he ovat vihaisia vaikka tunnen heidät suht hyvin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323

No kyllä minä kaikkea hämärää puuhailen, enkä mene helposti massojen mukaan missään asiassa, mutta isoissa asioissa olen kyllä hyvin samanlainen, niin kuin kaikki ihmiset ovat.

Joo, tunnen.

deep'n'dark Ei lisää mun mielestäni itsetuhoisuutta, päin vastoin.

deep'n'dark
Suurin osa ihmisistä varmaan kokee olevansa erilainen. En tiiä että miksi se on tavallaan hyvä asia mut silti se tuntuu vähän pahalta että ei kuulu joukkoon.

Kyllä me kaikkin kuulutaan tavallaan joukkoon.

installer
Seuraa 
Viestejä9908

Olen näköjään ainoa joka äänesti "en",siinä mielessä olen erilainen kuin muut vaikka en koe olevani erilainen kuin muut...

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Pääasiassa koen itseni erilaiseksi kuin muut, ja syyt tähän ovat lähinnä mielenterveydellisiä ja mahdollisesti neurologisia. Myöskään katsomukseni ei ole sieltä yleisimmästä päästä, vaikkei toisaalta länsimaisessa maassa mitenkään erityisen poikkeuksellinen. Yksi syy erilaisuuden tuntemuksiin on se että usein olen väliinputoaja, huomaan löytäväni itseni kahden ääripään väliltä helpommin kuin toisesta tai toisesta päästä. Hulluksi olen liian terve ja terveeksi liian hullu. Naiseksi liian miesmäinen ja mieheksi liian naismainen. Ja niin edelleen.

Mutta tänä vuonna olen kiinnittänyt huomiota moniin pieniin yksityiskohtiin joissa olen havainnut samankaltaisuutta joidenkin muiden ihmisten kanssa. En tiedä onko kyseessä iän myötä tuleva seestyminen ja jonkinlainen itsensä kanssa sinuiksi tuleminen, mutta koen että minusta löytyy sopivasti sekä erilaisuutta että samanlaisuutta. Hyvällä fiiliksellä oleskellessa kumpikin puoli on ok, huonolla fiiliksellä tietysti ottaa päähän jos ei sovi mihinkään joukkoon tai jos on niin samanlainen kuin muut että ei eroa sieltä joukosta sillä tavalla edukseen että joku (mies) ihastuisi tai rakastuisi.

Olisihan se aika hölmöä olettaa että on kaikessa samanlainen kuin muut, yhtä hölmöä myös kuvitella että on jotenkin erinomaisen ainutlaatuinen näiden miljardien ihmisten joukossa. Valitsen erilaisuuden koska se on vahvempi tunne ja kokemus koko elämän ajalta; ei kuitenkaan enää pääasia elämässäni. Tai ainakaan tällä hetkellä.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

jos mietitään tavallisia asioita kuten syöminen, kaupassa käynti, nukkuminen ja sellainen niin tunnen itseni varsin tavalliseksi, mutta jos mietitään harrastuksia, mielenkiinnon kohteita ja mieltymyksiä niin en kyllä ihan tavalliseksi itseäni tunne.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat