Seuraa 
Viestejä1918

Mulla on edunvalvoja. Mulla alkaa kuntoutuskurssi elokuussa. Siinä kuntoutetaan niin ylä- ja alapäätä. Tällöin kaikki etuuteni yhteensä ovat vajaat 1400€ /kk veroprosentin ollessa täyden invalidiprosentin takia 0%. Uskoisin että 8 kk päästä oikeusaputoimiston tilillä on säätössä ainakin 2500€. Aattelin siirtää rahat piiloon sossulta vuokra-asumukseen jossa on 3kk vuokravakuus ja ladata matkakorttia täydet 366päivää. Näin aattelin voivani jemmata sen 1800+ 900€. Näin sossu ei tulkitse tuloksi mun säästöjäni. Jos siis mut tulkitaan päästäni liian skarpiksi ja potkaistaan työmarkkinatuelle, jolloin tuet varmaan puolittuu.. Isommat herrat tekee aivan samaa omistusunto-elossaan. Vain erimuodossa ja suurremmassa mittakaavassa. Onko muilla mitään muita vinkkejä?

-

Kommentit (6)

henkka50
Seuraa 
Viestejä925
baal1984
Mulla on edunvalvoja. Mulla alkaa kuntoutuskurssi elokuussa. Siinä kuntoutetaan niin ylä- ja alapäätä. Tällöin kaikki etuuteni yhteensä ovat vajaat 1400€ /kk veroprosentin ollessa täyden invalidiprosentin takia 0%. Uskoisin että 8 kk päästä oikeusaputoimiston tilillä on säätössä ainakin 2500€. Aattelin siirtää rahat piiloon sossulta vuokra-asumukseen jossa on 3kk vuokravakuus ja ladata matkakorttia täydet 366päivää. Näin aattelin voivani jemmata sen 1800+ 900€. Näin sossu ei tulkitse tuloksi mun säästöjäni. Jos siis mut tulkitaan päästäni liian skarpiksi ja potkaistaan työmarkkinatuelle, jolloin tuet varmaan puolittuu.. Isommat herrat tekee aivan samaa omistusunto-elossaan. Vain erimuodossa ja suurremmassa mittakaavassa. Onko muilla mitään muita vinkkejä?

Nosta ne pois tililtä ja pidä sukanvarressa, ei oikein taida saada korkotuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Miten niin vero% nolla 100% invalidiprosentilla? Asutko residenssinä Espanjassa?

Suomessa saa kiinteän summamääräisen verovähennyksen invalidiprosenttien mukaan.

Espanjassakin on ollut paljon puhetta asiantilan muuttamisesta. Itse jos majailen spanjassa residenssinä, en maksa mihinkään maahan ansio- tms. marginaalituloveroa joista tässä ketjussa kai on kyse koska itsellä 100% taulussa.

Jos perehtyy vähän tarkemmin niihin (suomessa asuva ) kuntoutustuen, eläkkeen, yms. käppyröihin huomaa, että niistä on tehty ennakkoveronpidätys maksajan toimesta xx%.

---------------------------------------------------

Rahojen "jemmaamisesta" voisin kertoa pari tarinaa, mutta mainitulla pääomalla se ei taloudellisesti kannattavaa. Hanki siis mekaaninen tallari, pulttaa se seinään, hillot sinne ja anna avain luottohenkilölle säilöön. Itse pidät numerolukon koodin takanasi.

Ongelmaksi muodostuu yöunien menetys ja kasvava vainoharhaisuus siinä kohtaa kun summa kasvaa huomattavaksi. Alkaa pelätä voroja, tulipaloa, jne. Alkaa potea omistamisen tuskaa ja vastuuta.

Ehkäpä viisainta onkin vuokrata pankista tallelokero. Neuvovat siellä kyllä.

- Ubi bene, ibi patria -

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
jees
Ai nyt mä tajuan mitä toi kakkosäiti tarkoittaa. Maksettua edunvalvojaa.

No en ole aivan varma ymmärränkö oikein etten ymmärrä oikein.
Kakkosäiti on ihan mun kaverittaren synnyttäjär.

Edunvalvojat pitävät jo ammatillisessa mielessä byrokraattimaisen etäisyyden päämiehiinsä/ päämiehettäriinsä.. Maksan ko instassille n. 30€/kk edunvalvontapalkkiota..

-> Tai kyseessä on vitsi jota en ymmärrä..Maksanko luonnossa kakkosäidille?

-

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat