Seuraa 
Viestejä45973

Onkohan itse pääjehu päässyt kynäilemään Helsingin Sanomien tämän päivän ensimmäisen pääkirjoituksen? Niin täynnä se on todistamattomia väitteitä ja maailmanlopun povaamista, ettei moiseen ehkä edes päätoimittajana toimiva metsäkonduktööri kykenisi.

Tänään muuten julkaistiin tieto, että 31 prosenttia toimittajista äänesti viime vaaleissa vihreitä, joten ei paljon kannata ihmetellä jatkuvaa kritiikitöntä "uudisointia" ilmastonmuutoksesta. Sama laulu kaikuu edelleen, vaikka niin tilastot kuin oma havainnointi osoittavat, ettei kyse ole mistään muusta kuin tavanomaisesta vaihtelusta.

Sivut

Kommentit (89)

anxious
Seuraa 
Viestejä493
Arroios
Onkohan itse pääjehu päässyt kynäilemään Helsingin Sanomien tämän päivän ensimmäisen pääkirjoituksen? Niin täynnä se on todistamattomia väitteitä ja maailmanlopun povaamista, ettei moiseen ehkä edes päätoimittajana toimiva metsäkonduktööri kykenisi.

Tänään muuten julkaistiin tieto, että 31 prosenttia toimittajista äänesti viime vaaleissa vihreitä, joten ei paljon kannata ihmetellä jatkuvaa kritiikitöntä "uudisointia" ilmastonmuutoksesta. Sama laulu kaikuu edelleen, vaikka niin tilastot kuin oma havainnointi osoittavat, ettei kyse ole mistään muusta kuin tavanomaisesta vaihtelusta.

Tämä päätoimittaja on näitä Uber-vihreitä, joka nbäyttää käyttävän asemaansa tehokkaasti
agw-uskon levittämiseen.
Aiemmat kirjoitukset ovat täysin samaa tarinaa ja arviot ja ennustukset ovat tyyliin... totuuksia.
Esimerkkejä: maataloudessa kasvukausi pitenee jpa 5v. vuoteen 2050 mennessä, saarivaltiot hukkuvat josko ehtivät, kun lentokenttiä ja uusia hotelleja rakennetaan.
Odottaisin sentään jotain pientä asioiden hallintaa ihmiseltä joka sentään suurimman päivälehden päätoimittaja.
Kukaan ei tiedä asioita mistään 50v. eteenpäin. Merenpinta EI ole noussut ennuysteiden mukaan, ainoastaan äskettäin tehdyllä hienosäädöllä ylöspäin.
Historiasta löytyy aivan vastaavia luonnonkatastrofeja, kuin nykyiset tapahtuneet.
No vaan näyttää unohtuvan kirjoittajalta.

faktoihin puuttumatta koko tää pelottelu on mun mielestä melko hauskaa kun pääsee näkeen miten uskovaiset saa paskahalvauksen aina kun tulee uusi pelote esille. ihan näin yleisessä mittakaavassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hesari ei hellitä.
Ilmeisesti siellä toimittajat ovat päättäneet, että joka päivä pitää olla joku kohu-uutinen.ilmaston lämpenemisestä.
Annetaan kuitenkin heille lisää ”siimaa”, kyllä ne kalat väsyy, mutta eivät näköjään yritäkään vapautua koukusta.
Pudotus tulee olemaan toimittajille kova, kun asiat selviävät

Tämä kesä on ollut erikoisen viileä, eikä sitä saa lämmitettyä edes Hesarin jutuilla.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus+It%C ... 5585684763

Lehti kirjoittaa mm. seuraavaa

Ilmastonmuutos lisää suolistotulehdusta ja koleraa aiheuttavien vibrio-bakteerien määrää Itämeressä, väittää tuore tutkimus.
Sunnuntaina Nature Climate Change –lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan Itämeren lämpeneminen on lisännyt vibrio-tartuntojen määrää Pohjois-Euroopassa.
Vibrio-bakteereja esiintyy yleensä trooppisissa merivesissä ja niiden kaloissa ja äyriäisissä. Bakteerit voivat aiheuttaa ihmisille elintarvikkeiden välityksellä esimerkiksi koleraa ja suolistotulehduksia.
Suomalaiset, brittiläiset, espanjalaiset ja yhdysvaltalaiset tutkijat vertailijat meren pintalämpötiloja, satelliittitietoja ja vibrio-bakteeritilastoja Itämeren alueella.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3776
Arroios

Niin. Mitäpä tuosta ilmastonmuutoksesta. Ihmisen elinaikana se on tähän mennessä aina mahtunut tavanomaiseen vaihteluun.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Löyly
faktoihin puuttumatta koko tää pelottelu on mun mielestä melko hauskaa kun pääsee näkeen miten uskovaiset saa paskahalvauksen aina kun tulee uusi pelote esille. ihan näin yleisessä mittakaavassa.

Vielä yleisemmässä mittakaavassa se ei ole hauskaa, koska nämä uskovaiset päättävät sinunkin asioista. Tai, jos eivät itse uskokkaan tuohon paskaan, niin kansa kyllä uskoo ja sitä käytetään hyväksi.

kabus
Löyly

Vielä yleisemmässä mittakaavassa se ei ole hauskaa, koska nämä uskovaiset päättävät sinunkin asioista. Tai, jos eivät itse uskokkaan tuohon paskaan, niin kansa kyllä uskoo ja sitä käytetään hyväksi.

joo, mut ei, mut joo, se on hyvin vähän mitä pieni ihminen pystyy vaikuttaan täälä mihinkään. turha kantaa huolta asiasta mihin ei voi vaikuttaa. edelleen, se on vaan hauskaa.

Löyly
kabus
Löyly

joo, mut ei, mut joo, se on hyvin vähän mitä pieni ihminen pystyy vaikuttaan täälä mihinkään. turha kantaa huolta asiasta mihin ei voi vaikuttaa. edelleen, se on vaan hauskaa.

Pieni ihminenkin voi vaikuttaa, koska Hitler. Tuo lehdistön mailmanlopun povaaminen on aika tragikoomista, eikä siihen järjissään oleva suoranaisesti reagoikkaan. Mutta sen perusteella päästään huijaamaan ihmisiä, myös sinua, jopa alitajuntaisesti.

kabus

Pieni ihminenkin voi vaikuttaa, koska Hitler. Tuo lehdistön mailmanlopun povaaminen on aika tragikoomista, eikä siihen järjissään oleva suoranaisesti reagoikkaan. Mutta sen perusteella päästään huijaamaan ihmisiä, myös sinua, jopa alitajuntaisesti.

mulla ei ole tota korttia parempaa. koska norris ei voita tota. mun puolesta ilmasto sais jo pikkuhiljaa lämmetä. taidan laittaa vanin rytkyttään työpäivän ajaksi että omalta osaltani olen mukana lämmitystalkoissa.

Löyly
kabus

mulla ei ole tota korttia parempaa. koska norris ei voita tota. mun puolesta ilmasto sais jo pikkuhiljaa lämmetä. taidan laittaa vanin rytkyttään työpäivän ajaksi että omalta osaltani olen mukana lämmitystalkoissa.

Kyllä. Ole anrkisti ja käytä hehkulamppuja sekä aja bensiiniautolla. Fuck the world!

kabus
Löyly
kabus

Kyllä. Ole anrkisti ja käytä hehkulamppuja sekä aja bensiiniautolla. Fuck the world!

ei musta anarkistia silti saa millään. puheet on vaan puheita. turha niitä lamppuja on vaihtaa kalliisiin kun ei sen enempää kestä kun halvat lamput. jännä yhden ihmiset kampanja meneillään sulla. anarkisti rikkoo sääntöjä, kallis lamppu ei ole sääntö. älä jännitä vaan nauti ennenkuulumattoman lämpimästä kesästä.

anxious
Seuraa 
Viestejä493

Vibrio-touhu on täyttä potaskaa.
Vuoden 2006 jälkeen ei ole ollut yhtään epidemiaa noilla alueilla.
Ja taas tämä JOS lämpötila nousee niin...
Välimeren lämpötila on n. 10c lämpimämpää kuin tutkitulla alueella!?
Olisko Välimeri antanut hiukan epämiellyttävän tuloksen tutkijoille?
On monia muita asioita, jotka ovat jo saastuttamassa merialueita ja uhka ihmisille.
Pitäiskö keskittyä niihin.

Löyly
kabus

ei musta anarkistia silti saa millään. puheet on vaan puheita. turha niitä lamppuja on vaihtaa kalliisiin kun ei sen enempää kestä kun halvat lamput. jännä yhden ihmiset kampanja meneillään sulla. anarkisti rikkoo sääntöjä, kallis lamppu ei ole sääntö. älä jännitä vaan nauti ennenkuulumattoman lämpimästä kesästä.

Olisi varmaan pitänyt laittaa hymiö tuohon viimeisimpään kommentiini.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819

Luettuani ketjua on sanottava että tämä päivä on erityinen se on ensimmäinen päivä vuosiin (kun tarkistin niin aika yllättävän pitkään aikaa, kait luokkaa 15v tai enemmän) kun hesari ei kopsahtanut postilaatikkoon (peruutin vuositilauksen aikoja sitten syynä puolueellisuus ja härski semmoinen, myös Suomen valtion edun vastaisuus vaan kukaan tuskin kuunteli tätä )
oli tunnelma outo.

Ko lehti on absurdin naurettavasti syyllistynyt peloltteluun ja jatkaa linjaansa. Hyvä niin. Pitäköön pellet maailmanloppunsa ja säilyttäköön puolueellisuutensa ja erittäin voimakkaan mustamaalauksensa, toivon todella menestystä tässä voimakkaassa ja ah niin älykkäässä tehtävässä. Ai niin ko apina- (myös osittain tunnetaan kettutyttömediasta, taisi jäädä viimeisestä sangen hauskasta ulkomaanuutisesta kirjaimia pois ja otsikkokin vääristyä? media myös jatkaa kaikkien suomalaisten sumuttamista (kaiketi valtion pyynnöstä?) eurorahan puolestapuhumisessa. (Eurorahan) Maailmanloppu on tulossa vaan erillainen kuin porukka odottaa

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat