Seuraa 
Viestejä45973

Elikkäs painan 80kg, ja oon 176cm pitkä ja 14v vanha. Olis tarkotus laihtuu siis tuo 5-10kg. Tosta painosta vois kyllä päätellä että oon löntys joka jaksaa juosta 100m korkeintaan mut saan coopperin testissä matkaks 2500m. Elikkäs näillä evällä olis tarkotus laihtuu, pitää vielä sanoo ettei oo oikeen mahollisuuksia hirveisiin ruokavalion muutoksiin.

Sivut

Kommentit (70)

TripleA
Elikkäs painan 80kg, ja oon 176cm pitkä ja 14v vanha. Olis tarkotus laihtuu siis tuo 5-10kg. Tosta painosta vois kyllä päätellä että oon löntys joka jaksaa juosta 100m korkeintaan mut saan coopperin testissä matkaks 2500m. Elikkäs näillä evällä olis tarkotus laihtuu, pitää vielä sanoo ettei oo oikeen mahollisuuksia hirveisiin ruokavalion muutoksiin.



Miksi pitäisi laihtua?

Ikäiseksesi voit hyvinkin olla täysin normaalipainoinen esim. tuon mainitsemasi liikuntasuorituksen perusteella. Kehon piirteet ja esim. lihasmäärä vaikuttavat (lihaksen massallinen tiheys on rasvaa suurempi). Kehosi fyysiset piirteet muuttuvat voimakkaasti joka tapauksessa teoistasi käytännössä riippumatta vielä ainakin 5-8 vuotta. Jos jotain haluat tehdä niin kehollisen pitkäkestoisen liikunnan määrän lisääminen (yksinkertaisia ja monella tapaa voimauttavia ovat erityisesti luonnon keskellä tapahtuva omatahtinen juoksu tai uintikin) voisi tehdä hyvää yleiskunnolle ja mielelle siinä määrin, että se vaa'an näyttämä lukema enää näytäkään niin ikävältä tai tarpeelliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miten usein pitäs käydä siellä salilla+uimassa, ja kuinka paljon pitäs uida kerralla. ja sen verran pitää sanoa että, meiltä kotoa uimahallille on noin 5km että ei jaksas ihan joka päivä sinne asti lähtee

TripleA
Miten usein pitäs käydä siellä salilla+uimassa, ja kuinka paljon pitäs uida kerralla. ja sen verran pitää sanoa että, meiltä kotoa uimahallille on noin 5km että ei jaksas ihan joka päivä sinne asti lähtee



Liikunnalla ei juurikaan laihdu. Normaali liikunnan kuluttama kalorimäärä on mitätön. Terveellistä se kuitenkin on.

Vierailija

Kyllä se liikunta nopeuttaa aineenvaihduntaa aika paljonkin.

Ehkä kerran viikosta on hyvä aloittaa. Pyörällä paikanpäälle, kilometri rintaa, vaparia ja selkää ja takas pyörällä himaan. Ei sen tarvii olla niin suunnitelmallista aluksi kun pitää ekaksi tietää mistä lähtee. Hissukseen kun ui tunnin ja siitä sitten lähtee rakentamaan jotain osviittaa matkoille. Saunassa kun vielä käy niin on kummasti parempi fiilis itsestään vaikkei olisi laihtunut kuin hieman nesteitä. Tärkeämpää olisi lähinnä pysäyttää läskiä kehittymästä enempää ja hommata peruskunto.

..Uimista ajattelin lähinnä kun se leventää hartioita niin tulee nopeammin tuloksia, vaikka läski olisi ja säilyisi. (kunhan ei lisäänny)

Miksi haluat laihtua nopeasti? Nopein tapa on tietenkin leikata energiansaantia reilusti, mutta tämän mukana yleensä myös lihasmassa pienenee, joten jatkossa läskiä tulee vaan helpommin.

Kannattaa suosiolla joko laihduttaa pidemmällä aikavälillä tai alkaa treenaamaan samalla; muutat vaan läskiä lihaksiksi eikä tuo paino ole kohta enää mikään ongelma.

Muoks. Ai, vasta 14-vuotias. Turhaan murehdit muutamaan vuoteen vielä. Odottele ihan rauhassa pituuskasvut yms loppuun ensin ja katso sitten tilannetta uudestaan.

Ei hartioita tarvii levittää yhtään, aika mahtavat on jo valmiiks + en ole ylipainoinen, koska lihasmassaa on. 50 kg nousee penkistä jne. enkä oo harjotellu oikeen ikinä. Tarkotus olis siis saada noi muutama lisäkilo pois.

jees, pistähän vertailun vuoksi ne veljesi kilot / pituus tähän. 80kg / 174 cm / 14-vuotta ei nyt ole vielä kovinkaan dramaattista eikä tarvitse kovin hirveää säätämistä, aika pienellä saa muutamaan vuoteen itsensä jo hyväänkin kuntoon.

Vierailija
Duski
jees, pistähän vertailun vuoksi ne veljesi kilot / pituus tähän. 80kg / 174 cm / 14-vuotta ei nyt ole vielä kovinkaan dramaattista eikä tarvitse kovin hirveää säätämistä, aika pienellä saa muutamaan vuoteen itsensä jo hyväänkin kuntoon.

No en laita kun en ole kysynyt pitkään aikaan.

Pointti onkin että pienellä duunilla nyt, tai ihan helvetin kovalla sitten kun ei ainakaan ole ketään potkimassa.

Kyllä 14-vuotiaallekin voi antaa palautetta hänen elopainostaan. Sitä kun tulee muutenkin, eikä itselleen jää yhtään auktoriteettia, jos ei ehtinyt varoittaa ensin.

unknown soldier
Seuraa 
Viestejä100

Älä siihen painoon kiinnitä huomiota! Kiinnitä huomiota enemmänkin muihin seikkoihin kuten vatsan ympärykseen. Rasvan määrään vatsassa ja ympäri kehon.

Muista myös että ihmiset ovat erilaisia ja niitä riukuja kavereita ei kannata kadehtia jos fyysinen kunto on ok. Cooper tulos vaikutti ainakin ihan hyvältä ja lihasmassaa kertyy ajan kanssa jos ei ala juomaan tai syömään pelkkää roskaruokaa.

Urheiluun kannattaa panostaa, kuten joku mainitsikin uinti on parhaimpia. Mitään järjettömiä painoja ei kannata alkaa nostamaan vielä tuossa iässä. Kiipeily, leuanveto, punnerrukset, pyöräily kohtuudella ja tarpeeksi aikaa palautumiseen. Hormoonien tuotanto lisääntyy iän myötä ja palautuminen nopeutuu. Liika riuhtominen ja turhan usein harjoittelu on vain haitaksi.

Lihasten kiinteytyessä ja aktivoituessa myös ulkomuoto hoikistuu. Nimim. on hauskaa kun joku nainen ei meinaa uskoa sanomaasi painoa todeksi. Lihakset painavat näet enemmän kuin läski

Syödä kannattaa sitten kunnolla ja monipuolisesti ei höttöhiilareita ja sokereita liikaa.

On hieman hälytävää jos hyvässä fyysisessä kunnossa oleva nuori haluaa äkkimuutosta kehoonsa. Anorektia iskee myös poikiin ja se on vaarallista. Idea laihtuttamisen taustalla voi tuntua puhtasta puhtaammalta ja loppusaavutus auvoiselta ja siihen päästäkseen tarvitsee vain välttää ruokaa. Kasvuvaiheesa keho elää hormoonien ohjailussa ja jos syömisiin ei ole kehittynyt pahaa vinoutumaa, se ohjautuu sopivasti niin että kasvu etenee ne vuodet jota se vaatii. Luonnollinen, suuri liikunnan tarve huolehtii osaltaan kehityksestä. Joidenkin mielen ideaalimallien syntyminen ja seuraaminen voi saada ohjat ja asian luonnollinen kulku häiriintyy. Oman kasvuvaiheen kehityksen nopeus voi saada tuntumaan että sitä voi itse ohjailla mielin määrin ja tulokset tulevat nopeasti. Se on vuosien hellittämättömän kuntoilun tulos jotta keho näyttää erityisen urheilulliselta. Toisille se on helpompaa kuin toisille ja tulos riippuu hallitsevasti kehotyypistä ja motorisesta lahjakkuudesta, joka määrää missä lajissa menestyy. Lyhytjänteisyys saa yrittämään monenlaista, eikä siitä ole tuossa vaiheessa haittaa. Nuoruus on kokeilevan suunnan haun aikaa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18401

Mä olin sun ikäsenä ja liki sun pitusena 30 kg hoikempi tapaus, tosin oon likkalaps, mutta enihuu, ymmärrän ysköksen.

Jättämällä levitteen pois leivältä katoaa n. 2 kg suht nopeassa juoksussa.
Älä santsaa.
Ota yksi peruna vähemmän. Ja jos jotain muuta lisuketta, niin vähennä sen määrää hieman.
Syö vähän, mutta usein (about 4 tunnin välein) ja monipuolisesti, että pysyy veren sokerit tasasena.
Juo vettä (ei jääkylmää, menee masu sokkiin) ennen syömistä, niin täyden mahan tunne tulee nopeammin.

Mitä enempi syö, sitä suurempi nälkä. Vatsalaukun koko pienenee suht nopeasti, kun annoskoot pienenevät, ja tulee täydempi olo äkkiämpää.

Syöminen laihduttaa ja lihottaa, mutta rungon kuosittamiseen tarvitaan liikuntaa. Lihakset on ne ihmisen kehon rakenteet, jotka saa ihmisen näyttämään joko laihoilta tai pulskilta. Painollisesti laihatkin voi näyttää lihavilta, jos lihat roikkuu missä sattuu.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Kiinalainen dieetti sallii syödä mitä tahansa mutta vain yhdellä puikolla. Se tuo rasvan poisjättö leivältä on vanhaa koulukuntaa. Mieluiten jättää se leipä pois ja syödä rasva. Keitoista ei saa paljoa energiaa suhteessa määrään ja nestetttähän muutenkin keho vaatii. Pienistä astioista niin ei määrä hiippaile pikkuhiljaa suuremaksi. Asian hallinta on oman mielen hallintaa ja se on vaikeaa.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
TripleA
Ei hartioita tarvii levittää yhtään, aika mahtavat on jo valmiiks + en ole ylipainoinen, koska lihasmassaa on. 50 kg nousee penkistä jne. enkä oo harjotellu oikeen ikinä. Tarkotus olis siis saada noi muutama lisäkilo pois.

Etkös nyt puhu hieman ristiriitaisia asioita... Et ole mielestäsi ylipainoinen, mutta muutama "lisäkilo" tarttis saada pois... Et suinkaan ole alkanut kyttäämään tyttöjä sillä silmällä, ja varmistaaksesi viehätyksesi haluat muutaman kilon pois... Ole vaan oma itsesi, hienoa että mietit kuitenkin jo tossa iässä painoosi liittyviä juttuja.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Astronomy
TripleA
Ei hartioita tarvii levittää yhtään, aika mahtavat on jo valmiiks + en ole ylipainoinen, koska lihasmassaa on. 50 kg nousee penkistä jne. enkä oo harjotellu oikeen ikinä. Tarkotus olis siis saada noi muutama lisäkilo pois.

Etkös nyt puhu hieman ristiriitaisia asioita... Et ole mielestäsi ylipainoinen, mutta muutama "lisäkilo" tarttis saada pois... Et suinkaan ole alkanut kyttäämään tyttöjä sillä silmällä, ja varmistaaksesi viehätyksesi haluat muutaman kilon pois... Ole vaan oma itsesi, hienoa että mietit kuitenkin jo tossa iässä painoosi liittyviä juttuja.

Nosiis, painollisesti olen "lievästi ylipainoinen", oon toisaalta luokan painavin tyyppi, olematta silti "läskein" (Kansankielessä mulla on kaljamaha). Syy tolle laihduttamiselle on osaltaan toi yllämainittu sekä myös oman itsetunnon parantaminen. Jos haluun olla laihempi ni ei sen hirvee onkelma pitäs olla..

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat