Seuraa 
Viestejä9265

Autoni on nyt toiminut viimeaikoina muuten ihan jees niitten korjailujen jälkeen, mutta.. ei meinaa aina käynnistyä. Huomasin ensimmäiset merkit ongelmasta jo vuosia sitten, silloin se oli lähinnä sitä että kävin tankkaamassa niin sitten ei käynnistynytkään heti. Nyt se on pahentunut vähitellen. Auton on tähän asti kyllä aina saanut käyntiin lopulta, mutta täytyy yrittää ja yrittää, joskus tosi pitkäänkin. Akku ei ole ilmeisesti tyhjä koska se kyllä pyörittää moottoria. Se ei vaan meinaa käynnistyä. Jotenkin tuntuu että se on vaikeinta nopeasti edellisen sammutuksen jälkeen, kuten esim tankkaamassa tuppaa olemaan. Jos auto on saanut seistä pitkään niin yleensä käynnistyy joko ongelmitta tai suht helposti, parilla yrityksellä viimeistään. Kauppareissut ja tankkaamiset on tosiaan niitä ongelmallisimpia kun auto on pois päältä hetken.

Mitä veikkaatte, mistä on kyse? Tuleeko kalliiksi korjata?

くそっ!

Kommentit (4)

Ronron
Autoni on nyt toiminut viimeaikoina muuten ihan jees niitten korjailujen jälkeen, mutta.. ei meinaa aina käynnistyä. Huomasin ensimmäiset merkit ongelmasta jo vuosia sitten, silloin se oli lähinnä sitä että kävin tankkaamassa niin sitten ei käynnistynytkään heti. Nyt se on pahentunut vähitellen. Auton on tähän asti kyllä aina saanut käyntiin lopulta, mutta täytyy yrittää ja yrittää, joskus tosi pitkäänkin. Akku ei ole ilmeisesti tyhjä koska se kyllä pyörittää moottoria. Se ei vaan meinaa käynnistyä. Jotenkin tuntuu että se on vaikeinta nopeasti edellisen sammutuksen jälkeen, kuten esim tankkaamassa tuppaa olemaan. Jos auto on saanut seistä pitkään niin yleensä käynnistyy joko ongelmitta tai suht helposti, parilla yrityksellä viimeistään. Kauppareissut ja tankkaamiset on tosiaan niitä ongelmallisimpia kun auto on pois päältä hetken.

Mitä veikkaatte, mistä on kyse? Tuleeko kalliiksi korjata?




Onko se kaasarikoneella?
Jos ei, joku anturi on varmaan hajonnut tai liittimessä kosketusvika/johto poikki.
Lähes kaikki anturit pystyy mittaamaan, arvot saat hakemalla kirjastosta korjausoppaan tai googlettamalla.
Katso aluksi koneen lämpötila-anturi, säätöyksikkö luulee ehkä että kone on kylmä ja syöttää liikaa bensaa.
Kampiakselin asennon tunnistin aiheuttaa kanssa usein ongelmia.
Vikakoodien luku maksaa 15-60 euroa, paikasta riippuen, jos ei muuten ongelma poistu.

z
Seuraa 
Viestejä2918
fenomenologi
Katso aluksi koneen lämpötila-anturi, säätöyksikkö luulee ehkä että kone on kylmä ja syöttää liikaa bensaa.



Minulla oli joskus aikoinaan täsmälleen sama ongelma Rellu 21:n kanssa ja silloin vika löytyi tosiaan moottorin lämpötila-anturista.

zz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Ronron
Tuleeko kalliiksi korjata?



Riippuen jatkatko leikkimistä vai vaihdatko autonkorvikkeesi autoon...

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265

Okei eli nyt sitten lopultakin sain aikaiseksi korjauttaa tuon ongelman. Viime viikolla korjautin. Okei totta puhuakseni minun oli pakko viedä se korjaamolle koska siitä putosi pakoputki. Mutta ei siitä sen enempää. Kampiakselin asennontunnistimessa oli vika. Niinkuin fenomeno tuossa näköjään oli ehdottanutkin.

Mutta nyt kysyisinkin että mitä tuo kampiakselin asennontunnistus oikein on ja miten se liittyy siihen ettei moottori käynnisty lämpöisenä? Äkkiseltään kuvittelisin että moottori ei käynnistyisi/kävisi ollenkaan jos tuommoisella siihen on jotain vaikutusta.

くそっ!

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat