Seuraa 
Viestejä6986

Kysymys palstan lääketieteen asiantuntijoille. Onko olemassa kissoille tarkoitettua antibioottilääkettä, joka maistuu kalalle? Tosi hankalaa tuo nykyisen lääkkeen antaminen, kun kissa pyristelee vastaan, murisee ja kääntelee päätään ja kuolaa lääkkeen ulos. Jos sellaista ei vielä ole, niin tässä olisi tuhannen taalan idea lääketehtaille. Ainakin vielä 1970 luvulla oli lapsille tarkoitettu V-pen pediatric forte, joka maistui mansikalle. Tai ainakin tuoksui. Sitä oli tosi helppo antaa lapselle. Kissat sensijaan tykkäävät useimmiten kalasta.

Kommentit (5)

Jauha pilleri morttelissa ja sekoita jauhe voinokareeseen. Sipaiset sitten sen kissan molempiin etutassuihin. Katin on pakko nuolla ne puhtaiksi ja siinä samassa menee lääkekin.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986

Se lääke on nestemäinen. Tytär antaa sen ruiskulla kissan suuhun. On se kumma, kun lääketiede ei ole vielä pystynyt kehittämään kalan makuista antibioottilääkettä kissalle, kun yli 30 vuotta sitten oli mansikan makuinen V-pen pediatric forte lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Otetaan tukevat rukkaset ja puetaan päälle pitkähihainen pusakka. Kissa kapaloidaan tiukasti paksuun pyyhkeeseen ja pidetään sylissä. Lääkkeen antaja ruiskuttaa nesteen suuhun ja puhaltaa voimakkaasi kissan kuonoon, jollin kissa refleksiomaisesti nielaisee. Nämä neuvot sain vanhalta, paatuneelta eläinlääkäriltä, kun meille tupsahti kissa taloon.

Ei käy tytärtäs kateeksi, ei.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986

Me ollan tehty toi lääkken anto yhteistyössä tyttären kanssa. Minä pitelen Misua ja tytär antaa lääkkeen. Alkuun koitin sovittaa pikkupojan jääkiekkohanskoja, mutta ne oli mulle liian pienet. Sittemmin huomasin, että ei niitä suojuksia tarvinnutkaan. Misu on sen verran kiltti kissa, että se ei raavi, vaikka se ei niin kauheesti tykkääkään niistä hoitotoimenpiteistä. Sen lääkkeen antamisen lisäksi sillä on sellainen tulehtunut haava takajalassa, jota pitää suihkuttaa joka päivä. Se kyllä selvästi sattuu sitä ja se itkee, mutta oon oppinut pitämään sen kiinni ilman suojavarusteita. Onneksi se pääsee huomenna leikkaukseen. Sekin maksaa jotain alle 200 euroa, mutta en ihan heti olisi valmis lopetuspiikkiäkään pyytämään lääkäriltä. Misu on kuitenkin niin kiltti kissa, että toivomme sen paranevan.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat