Seuraa 
Viestejä133

Mistä mahtaa moinen johtua? Unen ja valveen rajamailla tulee lähes joka yö hirveitä yksittäisiä sätkyjä. Niihin havahtuu, mutta samalla tietää, että uni on lähellä.

Ihmettelen vain, että ovatko moiset ihan normaaleja, jos toistuvat joka yö ja ovat yleensä voimakkaitakin.

Kommentit (14)

GodVSGod
Seuraa 
Viestejä133
Pinky&Brain
Saatana ottaa vallan kehostasi. Tuossa selitetty tarkemmin:
http://tieku.fi/kysy-meilta/nukahtamista-edeltava-raajojen-satkiminen[/q...

Kiitos linkistä. Saatana on ottanut minusta totaalisen vallan jo aikoja sitten, mutta tuo matelijanaivoteoria oli minulle uutta tietoa. Minulla on siis hyvinkin vahvasti esillä tuo primitiivinen puoli, mikä tarkemmin ajatellen selittää monta muutakin asiaa elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
GodVSGod
Mistä mahtaa moinen johtua? Unen ja valveen rajamailla tulee lähes joka yö hirveitä yksittäisiä sätkyjä. Niihin havahtuu, mutta samalla tietää, että uni on lähellä.

Ihmettelen vain, että ovatko moiset ihan normaaleja, jos toistuvat joka yö ja ovat yleensä voimakkaitakin.

Onko näön kohdistamisessa ongelmia? Lihakset kipeät?

Itse olen huomannut samaa efektiä kofeiinin aiheuttamana ja päätellyt sen liittyvän asetyylikoliiniin joko suoraan tai koliiniesteraasin kautta.

GodVSGod
Seuraa 
Viestejä133
jees
GodVSGod

Onko näön kohdistamisessa ongelmia? Lihakset kipeät?

Itse olen huomannut samaa efektiä kofeiinin aiheuttamana ja päätellyt sen liittyvän asetyylikoliiniin joko suoraan tai koliiniesteraasin kautta.

Kahvia juon paljon, lihakset ovat kipeät ja jäykät, stressiä ja kroonista vähäunisuutta unohtamatta.

Itse asiassa olen juuri siirtymässä asteittain kahvista teehen ja äsken juuri jumppailin vähän pilatesrullan kanssa. Saa nähdä tapahtuuko mitään muutosta tuon sätkimisen suhteen pitkällä aikavälillä. Tosin minä uskon eniten tuohon matelijanaivoteoriaan, joka esitettiin ylläolevan postauksen linkissä.

Vierailija
GodVSGod
Kahvia juon paljon, lihakset ovat kipeät ja jäykät, stressiä ja kroonista vähäunisuutta unohtamatta.

Tadaa.

Itse asiassa olen juuri siirtymässä asteittain kahvista teehen ja äsken juuri jumppailin vähän pilatesrullan kanssa. Saa nähdä tapahtuuko mitään muutosta tuon sätkimisen suhteen pitkällä aikavälillä. Tosin minä uskon eniten tuohon matelijanaivoteoriaan, joka esitettiin ylläolevan postauksen linkissä.

Toi on evoluutiopsykologinen (naturalistinen) selitys joka ei ota kantaa sen mekanismeihin.

Henkilökohtaisestihan se on mulle yks´ ja vitun hailee mitä sä ajattelet.

Olitko se muuten sinä joka ihmetteli miten jotkut saa kiksejä liikunnasta?
Sekin liittyy asiaan.

GodVSGod
Seuraa 
Viestejä133
jees
Olitko se muuten sinä joka ihmetteli miten jotkut saa kiksejä liikunnasta?
Sekin liittyy asiaan.

En ollut minä. Saan kiksejä liikunnasta, jopa parempia kuin päihteistä. Tänäänkin tunti kuntosalilla ja toinen tunti pientä jumppaa himassa. Tuli ihan helvetin hyvä olo. Liittynee hyvänolonhormoneihin eli endorfiineihin.

Vierailija
GodVSGod
En ollut minä. Saan kiksejä liikunnasta, jopa parempia kuin päihteistä. Tänäänkin tunti kuntosalilla ja toinen tunti pientä jumppaa himassa. Tuli ihan helvetin hyvä olo. Liittynee hyvänolonhormoneihin eli endorfiineihin.

Lähinnä tiedustelin oikean lääkkeen takia, olisi saanut kaksi kärpästä yhden hinnalla, mutta toisaalta taitaa olla ehkä vähän turha muutenkaan lähteä sille linjalle.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3776

Lihasnytkähdykset levolle käytäessä ovat hyvin tavallisia, varsinkin raskaan ruumiillisen rasituksen jälkeen. Ovat siis aivan normaalia elävän kehon toimintaa. Mistä ne sitten johtuvat, niin siitä voidaan kinata.

Jos niistä ei tykkää, voi ottaa lihasrelaksanttia. Sitä myydään pitkäripaisessa.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Reifengas
Lihasnytkähdykset levolle käytäessä ovat hyvin tavallisia, varsinkin raskaan ruumiillisen rasituksen jälkeen. Ovat siis aivan normaalia elävän kehon toimintaa. Mistä ne sitten johtuvat, niin siitä voidaan kinata.

Jos niistä ei tykkää, voi ottaa lihasrelaksanttia. Sitä myydään pitkäripaisessa.

Onko samassa kaupassa lääkettä tämän relaksantin aiheuttamaan aamuiseen pahoinvointiin?

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3776
Starman
Reifengas

Onko samassa kaupassa lääkettä tämän relaksantin aiheuttamaan aamuiseen pahoinvointiin?

Tavallaan on, ja toisaalta ei. Kauppa aukeaa vasta kymmeneltä, ja aamu on silloin jo oikeastaan mennyt.

Jos taas relaksanttia on jäänyt illan jälkeen aamuksikin, niin sitä voi käyttää, vaikka ei se suositeltavaa ole.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Vierailija
Reifengas
Starman
Reifengas

Tavallaan on, ja toisaalta ei. Kauppa aukeaa vasta kymmeneltä, ja aamu on silloin jo oikeastaan mennyt.

Jos taas relaksanttia on jäänyt illan jälkeen aamuksikin, niin sitä voi käyttää, vaikka ei se suositeltavaa ole.

En ole kyllä koskaan kuullutkaan mistään relaksanttien antiemeettisistä vaikutuksista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Antiemetic

Normaali ilmiö. Johtuu rajapintailmiöstä uni- ja valvetilan välillä, jolloin hermostossa saattaa tapahtua alitajuntaista hermopulssien siirtymistä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat