Seuraa 
Viestejä45973

Tv-maksuja laskutettu myös ensi vuodelta – liikaa maksetut palautetaan

Viestintävirasto lähettää 5.7. alkaen laskun vain loppuvuodesta.

Tv-maksujärjestelmä muuttuu vuoden vaihteessa, kun nykyiset tv-maksut siirtyvät historiaan ja eduskunnan 20.6. hyväksymä Yle-vero astuu voimaan. Kuitenkin 5.7. asti viestintävirasto lähettää laskuja, joissa suhteessa edullisin vaihtoehto on maksaa tv-maksu yhdessä 12 kuukauden erässä. 5.7. alkaen viraston lähettää laskun, joka kattaa vain loppuvuoden.

Jos yritys tai yksityishenkilö on maksanut tv-maksua vuoden 2013 osalta, palauttaa viestintävirasto liikaa maksetun summan automaattisesti ja ilman kuluja. Jos saat lähipäivinä laskun tv-maksusta, tulee se maksaa vuoden loppuun asti.

Yle-veroa koskevat lait vahvistetaan vielä tasavallan presidentin esittelyssä.

http://www.yrittajat.fi/fi-FI/uutisarki ... 61fa93529e

Minulle on lähetetty tv-maksu lokakuussa 2011 lasku 123,25 € ja viimeksi tämän vuoden huhtikuussa 126,95 €. Olen maksanut ne.

Kun aikoinaan muutin erilleen miehestäni, jätin television hänelle kun se takuulapun mukaan oli hänen nimissään.
En siinä tilanteessa tiedostanut sitä, että mieheni oli ottanut tv-luvan minun nimiini. Sitä sitten karhuttiin minulta, vaikka televisiota ei ollut. Aluksi aioin kieltäytyä maksamasta sitä, mutta poliisi sanoi, että pahimmassa tapauksessa siitä seuraa vankeutta, jos en maksa sitä. Tv-lupa olisi kuulemma pitänyt irtisanoa.

Näitä rahan säästökonsteja oppii runsaasti rikollisten yliopistossa, jossa mieheni lahjakas isä oli opiskellut kaksi kautta.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat