Seuraa 
Viestejä6986

Jostain syystä tuo sähkötupakkaketju oli lukittu, joten sopiiko, että aloitan uuden ketjun?
Olen nyt ollut 2 viikkoa (14 vrk) ilman paperitupakkaa. Eiliseen asti imeskelin niitä nikotiinipitoisia nesteitä, kunnes k.o. neste loppui. Tilasin jo uutta nettikaupasta, mutta sitä ei ole vielä tullut. Ostin alan liikkeestä nikotiinitonta nestettä, jonka maku on "perinteinen tupakka". Siis myyjän mukaan ostamani neste on nikotiinitonta. Jostain kumman syystä mun ei tee yhtään mieli tupakkia. Mulla on kyllä tossa hyllyssä tupakkiaski ettei tarvi kaukaa hakea. Selittäkääs nyt asiantuntijat, onko se sittenkään se nikotiini, joka sen riippuvuuden aiheuttaa.

Sivut

Kommentit (20)

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819

Hyvin kiinnostavaa, jos sopii kerro vaan kokemuksia miten tuo jatkuu. Erityisesti tuo ettei ole nikotiinia.
Itsellä tarkoitus syksyllä yritellä sähkötupakan kanssa myös eroon perinteisestä. Sinänsä perinteinen on loistavaa mutta tuntuu häiritsevän jo muita sekä aiheuttaa jo nyt itselle näitä röhätauteja turhankin kanssa

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Ertsu
Jostain syystä tuo sähkötupakkaketju oli lukittu, joten sopiiko, että aloitan uuden ketjun?
Olen nyt ollut 2 viikkoa (14 vrk) ilman paperitupakkaa. Eiliseen asti imeskelin niitä nikotiinipitoisia nesteitä, kunnes k.o. neste loppui. Tilasin jo uutta nettikaupasta, mutta sitä ei ole vielä tullut. Ostin alan liikkeestä nikotiinitonta nestettä, jonka maku on "perinteinen tupakka". Siis myyjän mukaan ostamani neste on nikotiinitonta. Jostain kumman syystä mun ei tee yhtään mieli tupakkia. Mulla on kyllä tossa hyllyssä tupakkiaski ettei tarvi kaukaa hakea. Selittäkääs nyt asiantuntijat, onko se sittenkään se nikotiini, joka sen riippuvuuden aiheuttaa.

Etkö sä vieläkään usko mitä sulle on sanottu? Minkälaisen vastauksen sä haluat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986
CE-hyväksytty

Haluan sellaisen vastauksen, että onko tupakassa joku muu aine, kuin nikotiini, joka aiheuttaa riippuvuutta. Jossain vaiheessa epäilin häkää (hiilimonoksidi), mutta nyt en oo saanu häkää 2 viikkoon.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Ertsu
CE-hyväksytty

Haluan sellaisen vastauksen, että onko tupakassa joku muu aine, kuin nikotiini, joka aiheuttaa riippuvuutta. Jossain vaiheessa epäilin häkää (hiilimonoksidi), mutta nyt en oo saanu häkää 2 viikkoon.

Meinaatko että siihen nesteeseen on laitettu salaa jotain riippuvuutta aiheuttavaa ainetta jota on myös tupakassa mutta josta kukaan ei tiedä?

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986
CE-hyväksytty

Meinaatko että siihen nesteeseen on laitettu salaa jotain riippuvuutta aiheuttavaa ainetta jota on myös tupakassa mutta josta kukaan ei tiedä?

Jaa että mitä??? Onko tupakassa joku aine, jota kukaan ei tiedä olevan? Eihän siinä nesteessä mitään enempää aineita olla voi kuin tupakassa. Miksi ihmisiä kusetetaan esim sellaisilla muka lääkeaineilla kuin Champix? Champix maksaa yli 100 euroa eikä auta mitään.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Ertsu
CE-hyväksytty

Jaa että mitä??? Onko tupakassa joku aine, jota kukaan ei tiedä olevan? Eihän siinä nesteessä mitään enempää aineita olla voi kuin tupakassa. Miksi ihmisiä kusetetaan esim sellaisilla muka lääkeaineilla kuin Champix? Champix maksaa yli 100 euroa eikä auta mitään.

Rahan takia tietenkin.

Eikö siinä nesteessä ole pakkausselostetta?

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986
CE-hyväksytty

Eikö siinä nesteessä ole pakkausselostetta?

Ei selvällä suomenkielellä ole. Suomessa joku laki kieltää myymästä nikotiinipitoista nestettä. Siksi tilasin sieltä nettikaupasta. Se voi tulla joskus alkuviikosta. Se neste loppui kesken ja siksi ostin sitä nikotiinitonta. Jotenkuten alkaa tuntua siltä, että en sitä nikotiinia niin kauheesti kaipaakaan.

Itse ainakin kun lopetin normitupakan n. 10kk sitten ja vaihdoin sähkötupakkaan niin aluksi käytin nikotiininesteitä. Sitten aivan kokeilun vuoksi tasaisesti tiputin nikotiinipitoisuutta ja nyt olen enää vain tämmöinen ns. hupikäyttäjä. Eli vetänyt jo 3kk nikotiinittomia nesteitä ja niitä aina silloin tällöin kun tutut polttaa tai kun tulee otettua olutta.

Minusta läheskään vaikeinta ei ollut nikotiinistä luopuminen vaan se pakollisesta tavasta eroon pääsy. Eli aivan tällä nikotiinittomallakin vaikka olen pari päivää käyttämättä ilman että saan mitään vieroitusoireita, tietyt tilanteet ovat semmoisia missä automaattisesti vieläkin haen sitä imeskeltävää, mutta sen huomasin että jopa lyijykynän imeskely auttaa Kait sitä on vielä tuttiriippuvainen.

Kuitenkin tuosta nikotiinistä ja sen uupumisesta sen verran että nikotiini vaikuttaa ns. kurkkutuntumaan. Eli huomaat kyllä jos nesteessä ei ole nikotiiniä, silloin sisäänhengittäessä höyry tuntuu kuin olisi saunassa eli ei tunnu kurkussa miltään. Mutta lopputulemana ainakin itse täytyy todeta että olin riippuvaineen tapaan, en tupakkaan.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986

Täytyy myöntää, että tein virhediagnoosin siinä, että en muka tarvitsisi sitä nikotiinia. Sain oltua 2 vrk sillä nikotiinittomalla nesteellä, mutta sitten tuli niin kauhea tupakanhimo, että oli pakko sytyttää paperitupakka. Tänään vihdoin tuli postissa se nikotiinineste, joten joku päivä siirryn taas siihen.

John Carter
Seuraa 
Viestejä11088

Tupakasta pääsee helpoiten eroon nuuskan avulla. Hommaat vain pari tornia vahvaa pussinuuskaa, niin ei tarvitse tärvellä enää keuhkoja ja nikotiinikin riittää varmasti pahimpiin tuskiin.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6986
John Carter
Tupakasta pääsee helpoiten eroon nuuskan avulla. Hommaat vain pari tornia vahvaa pussinuuskaa, niin ei tarvitse tärvellä enää keuhkoja ja nikotiinikin riittää varmasti pahimpiin tuskiin.

Varmaan ihan hyvä konsti muuten, mutta mun pitkän ajan tavoitteeni on päästä eroon siitä nikotiinista.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973

ei tupakoinnissa ole kyse pelkästään nikotiinista.Ei mikään nautintoaine (viina,kahvi,suklaa,tupakka)ole pelkästään se kemiallinen juttu.
Tapa,maku,tunnelma jne jne...niistä se syntyy.

Itse käytän kaikkia mainittuja kaksin käsin suurella nautinnolla enkä ole valmis myöntämään,että tekisin niin vain sen taustalla olevan kemiallisen vaikutuksen takia.
Kahvin osalta ehkä eniten käyttö keskittyy kofeiiniin.Jollen olisi suuren suuri kermakahvin ystävä(siis makuna järjettömän hyvä)niin en joisi kahvia kuin ne pari kuppia aamulla mustana virkistyäkseni.Nyt saattaa mennä makoisana tapana 2-3 kuppia kermakahvia aamulla sekä iltapäivällä.joskus illallakin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat